Onko haluttomuutesi lisääntyä aktiivista vai passiivista halua?
Minulla passiivista. Joskus 100 vuotta sitten olisin jo tietty äiti koska seksiä harrastan. Ennen lapsia vaan tuli, ei niitä silloinkaan välttämättä haluttu. Nykyään voi hankkia ehkäisyn ja unohtaa.
En luontaisesti pohdi mitään sellaista, että haluanko lapsia vai en. Jos joku kysyy niin alan miettiä, vähän samaan tapaan kuin kukaan ei ajattele luontaisesti että haluaako vaikka sukeltaa mariaanien hautaan. Sitten kun joku kysyy niin voin sanoa etten halua, sitten kun joku jankkaa voin sanoa että en halua kuluttaa siihen rahaa/aikaa jne. Mutta ”aktiivisesti” en asiaa ole haluamatta. Ei vaan tule mieleenikään. Yritän kohteliaasti toki pohtia jos joku kysyy. Asiasta kysyminen ei haittaa.
N35
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakeutunut sterilisaatioon, joten eikö se silloin ole aktiivista lapsen haluamattomuutta? Ainakin lääkärille piti vakuuttaa, että en halua lapsia ja että ymmärrän, että tämän jälkeen niitä ei voi saada.
Mä muotoilin kysymyksen huonosti suhteessa siihen mitä halusin tietää. Vastaat kysymykseen ”oikein” mutta enemmän tarkoitin ehkä että oletko päättänyt olla hankkimatta lapsia jonkun asian takia (ja jos sitä ei olisi niin haluaisit lisääntyä). Esim jos ei olisi ilmastonmuutosta niin haluaisitko sitten lisääntyä.
Mun on vaikea nähdä et olisi ihmisiä jotka kovasti haluais lapsia mut ei hanki niitä koska ei halua vaikka luopua vapaa-ajastaan. Eihän kukaan vaan halua luopua vapaa-ajastaan jonkun asian takia jota ei halua. Muna-kana perustelu.
Eli haet ihmisiä, jotka ehkä haluaisivatkin lapsia mutta ovat päättäneet, etteivät niitä hanki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakeutunut sterilisaatioon, joten eikö se silloin ole aktiivista lapsen haluamattomuutta? Ainakin lääkärille piti vakuuttaa, että en halua lapsia ja että ymmärrän, että tämän jälkeen niitä ei voi saada.
Mä muotoilin kysymyksen huonosti suhteessa siihen mitä halusin tietää. Vastaat kysymykseen ”oikein” mutta enemmän tarkoitin ehkä että oletko päättänyt olla hankkimatta lapsia jonkun asian takia (ja jos sitä ei olisi niin haluaisit lisääntyä). Esim jos ei olisi ilmastonmuutosta niin haluaisitko sitten lisääntyä.
Mun on vaikea nähdä et olisi ihmisiä jotka kovasti haluais lapsia mut ei hanki niitä koska ei halua vaikka luopua vapaa-ajastaan. Eihän kukaan vaan halua luopua vapaa-ajastaan jonkun asian takia jota ei halua. Muna-kana perustelu.
Eli haet ihmisiä, jotka ehkä haluaisivatkin lapsia mutta ovat päättäneet, etteivät niitä hanki?
Joo. Helppoa joillain kun järki juoksee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Helppoa joillain kun järki juoksee!
:D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti aktiivista haluttomuutta. Lisääntyminen on moraalisesti hirviömäinen teko. Jos pakottaa ihmisen elämään, kärsimyksiin ja vääjäämättömään kuolemaan, siitä pitäisi rangaista laissa kuten murhasta.
Ja jos näin ei olisi, niin haluaisit lapsen?
ap
Tuo on sama kuin kysyisit, haluaisitko raiskariksi, jos r'isk'aminen ei olisi moraalisesti väärin. Järjetön kysymys.
Ok. Samaa mieltä kyllä. Kysyn siksi että kaikki kyselyt lapsettomuuden syistä sisältää defaultin että lapsia voisi hankkia jos en haluaisi bilettää, jos olisi kumppani jne. Ei ole vaihtoehtoa ”en halua kun en halua”. Olen itse miettinyt että tunnistetaanko sitä syynä ja tunnistaako enää ihmiset itsekään sitä syynä jos siitä ei keskustella?
Jos vaan sanotaaan että miksimiksimiksi niin vastareaktiona tulee pahimmillaan että ”älä tuputa pidä ällöttävät räkänokkasi”
Mun on ollut aikuisena valaisevaa huomata että hetkinen, mähän voin jopa PITÄÄ lapsista ja pidänkin, vaikka en niitä halua. Koska sulle uskotellaan että ole lapsia vastaan, jos et niitä halua.
Eipä ole kukaan koskaan kysynyt, miksi minulla ei ole lapsia. En ole ikinä joutunut perustelemaan valintaani mitenkään. Uskoisin, että tuollaista vänkäämistä tapahtuu todellisessa maailmassa hyvin vähän, netissä ehkä jonkin verran.
Ei mullakaan ennen. Nyt +34v aika paljonkin.