Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen seota viinasta?

Vierailija
08.09.2020 |

Jos juo liikaa? Ja pitkään?
Yks kaverini juo joka päivä ja hänessä on alkanut tulemaan agressiivisia piirteitä esiin..

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppohulluus on ihan todellisuutta. Sotien jälkeen oli todellinen ongelma kun miehet eivät rintamalga päästyään muuta tehneet kuin ryyppäsivät ja näkiväg vihollisia kaikkialla.

Sillähän ei ole mitään tekemistä välttämättä juoppohulluuden kanssa. Vihollisten näkeminen voi liittyä ihan sodan tuomaan traumaan.

Kaiken lisäksi sodasta palaavilla oli huumeongelmasta johtuvia vieroitusoireita. Niitä kun heille jaettiin kourakaupalla pelkoa lieventämään. Pelkästään viunasta ei kysymys ollut.

Vierailija
22/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on kivempaa. Selvinpäin elämä on sama kuin makaisi haudassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen alkoholin käyttö on yksi merkittävimmistä psykoosin laukaisevista tekijöistä, mutta koska alkoholi on sosiaalisesti hyväksytty huume, ei sen haittoihin kiinnitetä juurikaan huomiota. Alkoholi aiheuttaa aggressiivisuutta myös vähemmän käytettynä, näkeehän sen joka-ainoa viikonloppu kaupungilla liikkuessa. Känniset äijät hakkaavat turpaan ketä sattuu, humalaiset ämmät rääkyvät ja kynsivät ja hakkaavat kanssasiskojaan ja miehiään. Kaikilla on mukavaa.

Vierailija
24/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi , delirium tremens kohtaus eli juoppohulluuskohtaus. Olen nähnyt , vastaa psykoosia , ihminen kuulee  ja näkee harhoja. Tästä tulee ne "vihreät pikku-ukot".

Vierailija
25/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut luulen, et voi. Se o yksi syy, miks en käytä alkoholia, tai mitään muita päihteitä tai huumeita. Toivottavasti kaverisi ymmärtää lopettaa juomisen vielä, kun hän pystyy. :) M25

Vierailija
26/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä pää sekoaa ihan huolella. Ei sillä mitään väliä. Tää on ainoaa laillista kamaa niin saa vetää niin paljon kuin huvittaa. Pitää vaan alottaa heti aamusta tai muuten tulee paha olo. Välttelen krapulaa eli viekkareita ja koitan pysyä humalassa. Pää parka se on aika pahasti sekaisin. Siitä nyt on turha välittää. Yhtä turhake kuin heppi alapäässä.

Vierailija
27/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi niin mökkinaapuri sekosi viinasta. Rymysi pitkin metsää ja näki pieniä vihreitä miehiä.

Vierailija
28/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku selittää pikku ukoista niin alkoholi on paras asia mikä on keksitty

Vierailija
29/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsilla oli välillä juoppohulluus kohtauksia. Se dokas muutaman päivän ja sen jälkeen käyttäytyi kuin idiootti.

Oli väkivaltainen ja jutteli aivan pehmeitä. Siihen ei saanut mitään yhteyttä kuin lässyttämällä ja myötäilemällä. Siinä vaiheessa sen väkivaltaisuus loppui ja se "kuunteli".

Muistan kerran, kun eräs naapuruston nuorimies kantoi muorin kotiin paikallisesta. Äiti oli aivan tööt. Mua hävetti . Äidin jalat ei yhtään kantanut ja siihen se rojahti eteiseen ja alkoi haukkumaan ja huitomaan. Kiitin herraa ja hän poistui kysellen kyllä, että pärjäänkö mä? - kyllä, ei tää ole eka kerta.

Sain äidin raahattua lähimmälle nojatuolille, muutaman mustelman siivittämänä. Se ei periaatteestakaan halunnut tehdä mitään mitä mä ehdotin. Sitten aloin puhua sille vauvakieltä ja johan akka tokeni. Se tuijotti sohvan alle ja soperteli, että veljeni asuu siellä kaverinsa kanssa. Kiva kun on muuttanut noin lähelle.  Se katse ja jutut olivat ihan kuin itse uskoo tarinaansa. Täyttä totta.

Kerran kysyin, että eikai siellä sohvan alla nyt kukaan voi asua. Niin sitten taas alkoi ne keleet ja huitominen, kunnes myönnyin... Hän sammui siihen tuoliin. Hyvä niin.

Mä olin tuolloin 17v, enkä oikein tajunnut mistä on kyse. Epäilin vaan, että on käyttänyt muitakin aineita kuin alkoholia. Olin vihainen, mua hävetti se kohtaaminen äidin tuojan kanssa.

Seuraavina päivinä äiti sitten taas selvis, teki duuninsa ja yritin moneen kertaan puhua aiheesta. Ei asiaa palattu, mä liiottelin. Se saattajakin kävi jälkeenpäin kyselemässä meidän oloja. Äidin vuoro hävetä, kun kuuli toiseltakin ihmiseltä missä kunnossa oli ollut. Väärinkäsitys. Ei se siitä mitään oppinut. Seuraavilla vapailla sama juttu.

Vierailija
30/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei sekoa viinasta vaan tästä elämästä ilman viinaa!!

Vierailija
31/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään pitää juoda, että haima tai maksa pettää

Vierailija
32/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään pitää juoda, että haima tai maksa pettää

Hyvin yksilöllistä.

Joilla pettää, vaikkei ole juonut tippaakaan koskaan. Toisilla muutaman kerran jälkeen. Ja sitten kun miettii noita alan "ammattilaisia" useiden kymmenien vuosien tinttaamisella ei vaan ota sisäelimet pettääkseen.

Vierailija
33/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) voin hyvin jatkaa dokaamista. Tähän mennessä juonut vasta kolme viikkoa :) Tässä juon kaljaa samalla vaikka on koulua etänä

Vierailija
34/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sellaisen parin viikon putken :)

Vierailija
35/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kokeilla millasta on ryyppää muutama viikko putkeen

Vierailija
36/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei sekoa viinasta vaan tästä elämästä ilman viinaa!!

On kyllä surullista, että jotkut edes kirjoittaa näin. Toivottavasti saat apua. 

Vierailija
37/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sellaisen parin viikon putken :)

Kuka tai mikä estää? Työt/koulu/rahan puute?

Vierailija
38/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvii apua vaan  viinaa<3

Vierailija
39/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään estä just hain kaks pulloa kossua ja muutaman lavan kaljaa

Vierailija
40/51 |