Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen 1050e bruttotuloon/kk?

Vierailija
19.10.2013 |

Tähän työttömät pakotetaan kaikilla kepulikonsteilla. Tekemään töitä, jotka muuten joku tekisi täydellä korvauksella. Onko oikein?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, jos saisin tuon verran nykyisestä hommastani. Olen yrittäjä.

Vierailija
2/16 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohon päälle vielä asumistuki, niin nousisi se johonkin 1500 euroon kai. En menis silläkään kokoaikatyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset niin isoja jo ettei hoitoon tartteis laittaa ja työ olisi suht kevyttä eikä pitkiä päiviä niin joo, menisin mä varmaan. Mieluummin, kuin jäisin perseelleni makaamaan kotiin ja syrjäytymään pelkälle työttömyyspäivärahalle.

Vierailija
4/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen paraikaa.

Vierailija
5/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisin tuota palkkaa koko ajan.

Vierailija
6/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noen, olen tällähetkellä opintovapaalla ja saan 2000€ /kk, kun palaan ensi suksynä töihin saan taas 4000€. Opintovapaalla joudun kuitenkin suorittamaan vain 3op kuussa, joten ei paha. Asumme tämän vuoden välimerellä ja saan tuon siis kuussa, kun teen opinnot täältäkäsin etänä. :)

Vierailija
7/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä, nyt bruttopalkkani on tuon verran, käteen jää 950e, lisäksi tulee asumistuki. Noin 300e jää käteen enemmän kuin työttömänä.

Työni on melko kevyttä siivoustyötä 5h päivässä, ei valittamista.

Vierailija
8/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemuksen kartuttamiseksi kestäisin tuota palkkaa jonkin aikaa. Muttei tuolla kyllä neljää lasta elätetä. Hoitomaksutkin nousisi täyteen mittaan (mies töissä myös), pitkät työmatkat jne.

En kyllä tiedä, miten "pakotetaan" tuohon. Yli vuosi työttömyyttä, eikä kukaan ole tullut mainitsemaankaan mitään työtä. Hakenut olen kyllä ahkerasti ja nyt kelpaisi mikä vain kaupungin osoittama homma. Ei niilläkään taida mitään olla.

Vierailija
9/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tietääkö joku miten pienipalkkaisessa työssä menee matkakorvaukset? Saa verovähennyksiä? Kuinka paljon ja miten käytännössä ne saa?

Saisin töitä sadan kilometrin päästä, mutta matkoihin menisi lähes 500e/kk. Ei ole autoa, joten joutuisin käyttämään julkisia.

Vierailija
10/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 01:01"]

olen kyllä, nyt bruttopalkkani on tuon verran, käteen jää 950e, lisäksi tulee asumistuki. Noin 300e jää käteen enemmän kuin työttömänä.

Työni on melko kevyttä siivoustyötä 5h päivässä, ei valittamista.

[/quote]

Niinpä aina kannattaa verrata siihen mitä jäisi työttömänä käteen. Kyllä monelle pienituloiselle 300€ on iso raha kun sillä saa jo aika paljon ylimääräistä verrattuna siihen että sitä summaa ei olisi käytettävissä. Olen itse laskenut että saan n. 350€/kk enemmän käteen (mukaan on oltettu laskelmiin jo kaikki työstä johtuvat menot kuten päivähoito ja työmatkakulut) jos menen töihin paskapalkalla 1700€ brutto mutta menisin koska tuo summa on minulle tärkeä lisäys todella ankeeseen taloustilanteeseen.

Vierailija
11/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä työvuorosta kyllä. Muuten en. 

Vierailija
12/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa jossa työskentelen siirrettiin ulkomaille osa töistä juuri sen takia että Suomesta ei löytynyt yhtään tahoa joka olisi tehnyt tätä kyseistä hommaa esim tonnilla. Nyt tämä työvaihe tehdään Saksassa??? Ihmettelen että onko sielläkin niin pienet palkat joillakin.

Vierailija
13/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin työmarkkinatukea tuplasti tuon määrän -> en todellakaan tekisi töitä moisella palkalla.

Vierailija
14/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Olisin mielummin kotona työttömänä ja nostaisin työmarkkina- ja toimeentulotukea. Saman verran sieltä saa varsinkin jos on lapsia.

Vierailija
15/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin, mutta olen kuitenkin tuota rahaa pienemmällä nyt kotona lapsen kanssa. Olen siis hoitovapaalla oleva yksinhuoltaja eli kotihoidontuki on ainoa tulomme. Asumistukea onneksi saadaan, muuten ei pärjättäisi.

Vierailija
16/16 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin yksiössä lapsettomana, niin kyllä. Nyt vuokra on 900 ja meitä on kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi