Lapsi kiroilee päiväkodissa
Poikani päiväkodissa on nyt parin kuukauden aikana aloittanut useita uusia lapsia. Päiväkodin tätien mukaan ryhmä on nyt erityisen suuri ja siellä on rauhatonta. Poikani ei kiroile kotona, mutta nyt vasta parin viikon ajan olemme saaneet tädeiltä viestiä hakutilanteessa, että poikani kiroilee päiväkodissa muiden lasten kanssa. Olen ottanut tätien viestit heti kotona puheeksi ja keskustellut poikani kanssa, että kiroilu ei ole hyväksyttävää ei kotona eikä päiväkodissa. Poikani on ymmärtänyt sen, mutta silti käytös on edelleen jatkunut päiväkodissa. Mitä muuta voisin asialle tehdä? Mitä päiväkodin tädit asialle voivat tehdä? Tunnen itseni niin huonoksi äidiksi..
Kommentit (15)
Jokin muu juttu tilalle. keksikää vaikka joku hauska sana, jota voi hupsutella porukan kiroillessa. Tällöin ei menetä kasvojaan tai jää ulos porukasta, muttei myöskään toimi väärin tai loukkaa ketään. Voi jopa saada muutkin lyömään asian leikiksi, kun kiroilusta katoaa terä.
Oikeastaan olet tehnyt sen mitä voit: annat lapsellesi viestin, että myös sinä tuomitset kiroilun.
Järeämpiin toimenpiteisiin olisi syytä ryhtyä, jos lapsi kiusaisi muita. Kyse on kuitenkin vain kiroilusta. Kerro kuitenkin lapselle aina, että olet pettynyt lapsen käytökseen, kun tämä on rikkonut sääntöjä.
Varmaan kiroilu on päiväkodissa nyt lapsesi kaveriporukassa pinnalla ja päiväkodin henkilökunnan on syytä pohtia mitä tehdä asialle. Ehkä kaveriporukka pitäisi aina tilaisuuden tullen erottaa toisistaan, jotta kielteinen käytös vähenisi.
Ystäväni lapsi kiroili päiväkodissa ja niin kiroilee nyt toisella luokalla myös koulussa. Ei se mihinkään ole loppunut vaikka siihen on koulunkin toimesta puututtu useasti. En osaa sanoa mikä avuksi, mutta koittakaa nyt kitkeä se pois, sanavarasto kasvaa ja koulussa onkin mukavaa kun osaa kaikki maailman kirosanat.
Olisko kyseessä tahaton kiroilu eli touretten syndroomaan kuuluvaa
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 11:34"]
Olisko kyseessä tahaton kiroilu eli touretten syndroomaan kuuluvaa
[/quote]
Ootko vähän yksinkertainen? Ota tourettesta selvää ennen kuin tulet tollaisia huutelemaan!
Vanha keskustelu mutta ehkäpä joku lukee tätä vielä. Meillä nyt selvinnyt että päiväkodissa eskari-ikäisten annetaan kirjoilla, hoitajat eivät puutu. Meillä on kotona ehdoton kielto lasten kiroilulle.
Nykyään kuulee kadulla kuinka vanhemmat kiroilee lasten läsnäollessa milloin mistäkin asiasta.
Siitähän se tarttuu, halutaan matkia.
Aikoinaan oli lasten kerhoissa tiukka ei kiroilulle.
Lapsen suu pestiin saippualle tai hipaistiin kielelle pippria. Tehosi kyllä.
Tämä voi olla vaan vaihe, meillä lapsi kiroili joskus 3vuotiaana paljon ja asiaan ei kiinnitetty vaan huomita ja nyt pari vuotta vanhempi ja ei ole kiroillut tuon jälkeen.
Minä sanoin päiväkodissa korkeintaan paska mutta 10-vuotiaana aloin käyttää v-sanaa
Kuulisit meidän naapuruston 1-2 -luokkalaisten poikien puhetta. Omani sentään osaa puhua siististi, jos on aikuisia kuuntelemassa, mutta naapurin pojan puhe on niin karseaa, että täytynee mennä kotiin puhumaan. Nytkin on omamme puhelimessa whatsapp-viestejä, joissa hoetaan vittua, perkelettä ja saatanaa ilman mitään muita sanoja 20-30 sekuntia aina putkeen. Kuuntelin myös omani viestit, niissä oli vain yksi paska.
Minä annan lapseni kiroilla, jotta hän palaisi helvetissä. Minua kiinnostaa enemmän väkivalta kuin karkea kielenkäyttö ja hyvitän sekä lasten että aikuisten tekosia remmillä.
Mä myös suosittelen viljelemään niitä uusia omia kirosanoja "voi kettu", kun nää saa käyttöön, niin eiköhän tartu niihin muihinkin lapsiin...
Minä piiskaan hoitajia elleivät he osaa jättää lasten kiroilua omaan arvoon. Käytän kiroilevaa lastani syöttinä ja aina kun hoitohenkilökunta kurittaa häntä vahingonkorvauksia maksamatta annan lapselleni karkkia hoitohenkilökunnalle piiskaa takaisin. Vanhuksia olen lakannut tästä syystä kunnioittamasta koska heiltä ei voi vaatia vahingonkorvauksia siitä kun piiskasivat kiroilusta. Minä olen sanonut että kirota saa sekä lyödä takaisin.
Keppi opettaa kiroilevan kakaran tavoille.Tyhmäkin oppii kun saa keppiä.
Ei se sun vika oo.. Meillä kiroillaan kotona kovastikkin, mutta lapset ei silti kiroile. Älkää kiinnittäkö siihen kiroiluun huomiota. Kyllä toi ikävaihe menee varmaan ohi.. Mulla ei koskaan mennyt .. vittu.