g: kuinka kauan yhdessä ennen lapsia?
Olen seurustellut puoli vuotta miesystäväni kanssa. Vauvakuume on kova, mutta tuntuu että kannattaisi odottaa. Muut asiat kyllä kunnossa, työ, asunto ja ikäkin alkaa olla kypsä.
Kommentit (51)
Yli neljävuotta, sain lapsen 23 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:42"]
8 vuotta olimme ensin kahdestaan. Pitää tuntea kumppani tosi hyvin, ennenkö tietää, että onko ainesta vanhemmaksi!! Koska lapsi voi olla sairas tai vammainen, niin on hyvä tietää, että puoliso ottaa todella vastuuta myös huonoina aikoina.
[/quote]
aika kulahtanu sanonsa. Yleensä noin pitkällä ajalla kaikkeen on jo tottunu j ku lapsi tulee nii rupee uudestaa ärsyttää. meillä 1½ vuotta yhdes
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:47"]
Oho. Aika kauan teillä on mennyt lasten tekemiseen aikaa?? Onko teillä ylipainoa tms?? Itse tullut aina ekasta yrittämisestä ja oletan sen johtuvan raakaravinnon syömisestä.
[/quote]
Et ole keskenmenoista ikinä kuullut? Siinä ei ravinto- ja painotekijät paljoa vaikuta. (Itse olin jopa lievästi alipainoinen ensimmäistä kertaa raskautuessani.)
2kk, eikä ollut vahinko. Olen juuri viimeisilläni raskaana eikä kaduta yhtään, meillä on huippu suhde ja kaikki on todella hyvin.
minulla on tytär edellisestä suhteesta joka päättyi eroon vaikka oltiin kauan tunnettu.
Jos nyt tuntuu hyvältä niin anna mennä! se että vaikka olisitte tunteneet monia vuosia ei takaa että suhde on parempi/kestää. koskaan ei tiedä etukäteen mutta saat ainakin oman lapsen (joka on ihanin asia koko maailmassa) jota et ikinä tule katumaan
Kyllä teidän tosiaan kannattaa vielä odottaa. Matkustelkaa, riidelkää ja sopikaa. Hankkikaa yhdessä elämänkokemuksia, yhteisiä muistoja, joiden jälkeen olette "te" eli tiimi, joka jaksaa yhdessä silloinkin kun ei ole ihan niin kivaa. Onko mies kasvanut aikuiseksi? Jaksaako nostaa takamuksensa sohvalta ja tv:n katselun sijaan haluaa omatoimisesti mennä lukemaan lapsille iltasatua. Tai jaksaa yöllä hoitaa oksennustautista lasta koko yön läpi. Lapset ei useinkaan paranna kenenkään elämänlaatua. Lapset on toki ihania mutta rationaalisesti ajateltuna lasten kasvattaminen on loputon työleiri, josta ei paljon kiitosta kannata odottaa. Lasten vaatteisiin ja varusteisiin kuluu kaikki teidän rahat ja joudut itse tinkimään elintasostasi. Sulla ei juuri tule olemaan omaa aikaa ennenkuin lapsi on kouluikäinen. Nauti oikeasti tuoreesta suhteesta ja tutustukaa toisiinne rauhassa.
Me oltiin oltu yhdessä 12v ennen ekaa lasta.
Vajaa neljä vuotta. Yritys alkoi kyllä jo noin kolmen vuoden paikkeilla.
5 vuotta. Tosin vauvaa yritettiin 2v ennen tärppiä. Minä 25 ja mies 28