Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tökeröä antaa lahjaksi itse tehty virkattu tiskirätti?

Vierailija
19.10.2013 |

Virkkailen siis bambulangasta tiskirättejä (omasta mielestäni ihan nättejä), mutta kehtaako niitä antaa esim sukulaisille jouluna lahjaksi?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41:lle tiedoksi, että bambu on oikeastaan luonnollinen ja paranneltu versio mikrokuidusta: imukykyinen, nopeasti kuivuva, kestävä, konepestävä.

Ja oletan, että "tiskirätillä" tarkoitetaan pikemminkin "tiskipöytäliinaa", noin minä ainakin itse kyseistä termiä käytän. Muuten en kommentoi lahjaideana, sillä se riippuu hyvin paljon lahjan saajasta. Itse tykkäisin kyllä.

Vierailija
22/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun et kommentoi, niin vihje jätä väliin moiset yökötykset, ihan sama jos antaisit itse tehdyn vessaharjan samaa tasoa. Osta tehtaanmyymälästä iso kasa lankoja ja tee niistä jotain sopivampaa JOULULAHJAA. Sukkia, kaulahuiveja, pitsiliina ym. Jotain tasoa sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime vuonna niitä rättejä, erivärisiä ja muotoisia. Samaan pakettiin tein myös kahvisaippuaa, ruohonjuuresta tilasin puiset tiskiharjat ja sappisaippuan palan. Vastaanotto oli positiivinen. Tälle vuodelle multa on tilattu parit rätit. :D Nyt tein syksyn happamista omenoista chutneyta, että sitä jaan ja saunatuoksuja (kesällä keräsin koivunlehtiä, kukkia ja yrttejä, kuivasin ja tein pikkupussukoita)

Mä tykkään tehdä käsillä, mutten ole niin taitava käsistäni, mutta ne rätit onnistuin tekemään sieväksi. Jos ei ole tyytyväinen, niin voihan aen äkkiä purkaa ja tehdä uusiksi. Rohkeasti vaan tekemään ja lahjomaan!

Vierailija
24/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:28"]

Mä tykkäisin kyllä. Mutta jos sun mielestä sun kädenjälki on yhtä siistiä kuin tän blogistin joka teki mm. patalappuja lahjaksi, unohda:

http://2.bp.blogspot.com/-Xb_efMC0oCQ/UNT_DCryIWI/AAAAAAAAAqE/VZoLld5gELA/s1600/Toinen+patalappu,joka+meni+Annelle.JPG

[/quote]

Apua... Ekaluokkalainenko nämä on ommellut? Ei kai kukaan aikuinen tuollaisia tekisi ja vielä kuvaisi blogiinsa, ellei sitten joku mt-ongelmainen.

Vierailija
25/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:48"]

Nyt tein syksyn happamista omenoista chutneyta, että sitä jaan ja saunatuoksuja (kesällä keräsin koivunlehtiä, kukkia ja yrttejä, kuivasin ja tein pikkupussukoita)

[/quote]

Onko sinulla mitään ohjetta noiden tekoon? Kuulostaa todella mielenkiintoiselta!

Vierailija
26/46 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin samaa viime vuonna - harmi vaan, että en oikeasti saanut tehtyä yhden yhtään tasaista neliötä. Vissiin kässäntunnilla jäänyt joku osa kuuntelematta ;)

Muuta idea on mitä ihanin, itse olisin virkatuista tiskiräteistä lahjana hyvin onnellinen :)

Vierailija
27/46 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, koska arvosta eniten itsetehtyä, mutta minua harmittaisi heittää vaivalla tehty rätti roskikseen. Tykkään käyttää myös keittiössä jotain viledaa tms. joita voi surutta nakella pois, kun niitä on käytetty tarpeeksi.

Rätti lahjana ei ole ollenkaan huono, jos mukaan laittaa vaikka keittiösaippuan.

Vierailija
28/46 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin kyllä. Mutta jos sun mielestä sun kädenjälki on yhtä siistiä kuin tän blogistin joka teki mm. patalappuja lahjaksi, unohda:

http://2.bp.blogspot.com/-Xb_efMC0oCQ/UNT_DCryIWI/AAAAAAAAAqE/VZoLld5gELA/s1600/Toinen+patalappu,joka+meni+Annelle.JPG

Vierailija
29/46 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/46 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin saada tiskirättejä lahjaksi!

On ihanaa jos olis muutama bambutiskirätti, ei olis ikinä haisevia rättejä lojumassa, sais vipata rätin pyykin joukkoon vaikka parin käyttökerran jälkeen ja olis valmiina uusi rätti jonka ottaa käyttöön. :)

Vierailija
31/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi sukulaiselta  virkatun PUUVILLA-tiskirätin! Jättää nöyhtää pöytään vaikka monesti pyykkikoneessa pesty. Heitin roskiin. Yrittää aina tehdä jotain "pinnalla olevaa" itsetehtyä, mutta mahd halvalla ja näistä odottaa suurta ylistystä. hyi.

Vierailija
32/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:28"]

[/quote] Ei oo totta! Keksit tuon itse!

Vierailija
33/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:17"]

Miksi 12 on saanut niin paljon miinuksia ??

[/quote]

Siksi koska me kaikki haluttaisiin mieluummin sellainen tiskirätti kuin jotain vessapaperitonttuja!

Vierailija
34/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viledaa et voikaan pestä pyykkikoneessa, mutta bamburätin voisit.

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:22"]

Kiva idea, koska arvosta eniten itsetehtyä, mutta minua harmittaisi heittää vaivalla tehty rätti roskikseen. Tykkään käyttää myös keittiössä jotain viledaa tms. joita voi surutta nakella pois, kun niitä on käytetty tarpeeksi.

Rätti lahjana ei ole ollenkaan huono, jos mukaan laittaa vaikka keittiösaippuan.

[/quote]

Vierailija
35/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:05"]

Bambuako ihan.Edesautat pandakarhujen ruuan loppumisessa.Nehän ei muuta syö.

[/quote]

Väärin - bambu on nopeasti uusiutuva ja kestävä kasvi, ja se on paljon ekologisempaa kuin puuvilla, jonka kasvattaminen syö paljon resursseja, pinta-alaa, lannoitteita ja etenkin tuholaismyrkkyjä, ja sen lisäksi puuvillamateriaalin käsittely ja muuttaminen tekstiilikuiduksi saastuttaa valtavasti (valkaiseminen tietääkseni pahiten). Bambu ei ole kuitenkaan täydellinen materiaali: sen kasvattaminen on ekologista, mutta sen käsittely ei, koska siihen tarvitaan vielä toistaiseki melkoisia kemikaaleja. Se on myös tekstiilinä melko herkkää ja esim. vaatteissa nyppääntyy turhan nopeasti. Mutta imukykyä vaativiin tarkoituksiin se on täydellistä.

Vierailija
36/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:08"]

Virkkailen siis bambulangasta tiskirättejä (omasta mielestäni ihan nättejä), mutta kehtaako niitä antaa esim sukulaisille jouluna lahjaksi?

On törkeää, miksi virkkaat tiskirättejä? Tuo on kuin märkä rätti vasten kasvoja, jos ymmärrät. Virkkaa jotain muuta. Kudo vaikka sukkia, tee pitsiliinoja kalastajalangasta.

[/quote]

Vierailija
37/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäämme sitten odottelemaan milloin tänne avataan ensimmäinen ketju aiheella: "Sukulainen antoi joululahjaksi vain tiskirätin!"

Vierailija
38/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:58"]

Nyt jäämme sitten odottelemaan milloin tänne avataan ensimmäinen ketju aiheella: "Sukulainen antoi joululahjaksi vain tiskirätin!"

[/quote]

TISKIRÄTTI on mauton, surkea ja vierasta arvostamaton lahja. Ellet pysty muuta antamaan ap jätä väliin. Pyydä kolehtia, että saat kunnon lankoja.

Vierailija
39/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirätti kuulostaa karsealle.Sama kun antaisi lahjaksi wc pönttöharjan.

Jos sitä kutsuu nimikkeellä siivousliina,ei kuulosta pahalle.

Vierailija
40/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 07:49"]

Viledaa et voikaan pestä pyykkikoneessa, mutta bamburätin voisit.

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:22"]

[/quote]

[/quote]

Piti käydä googlaamassa itsetehty bambuinen tiskirätti ja löysin tälläisen:

http://kuunsateessa.blogspot.fi/2013/06/tiskiratti-bambu-langasta.html

Siistiä jälkeä, mutta tykkään itse kuitenkin enemmän että hanan päällä kuivuu vileda kuin tuon näköinen. Tuota käyttäisin pannunalusena mieluumin.

Kuivuuko bamburätti nopeasti vai onko se märkä tosi kauan?