Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko ylimielinen tiuskiminen asiakaspalveluun?

Vierailija
19.10.2013 |

Tai kuuluuko se asiakaspalvelijoiden koulutukseen nykyään? Että asiakkaalle täytyy näyttää paikkansa, ettei turhia kuvittelisi. Olen törmännyt tosi ylenkatseellisiin asiakaspalvelijoihin kuntosalilla, pankissa ja kampaamossa. Vai katsotteko asiakkaan päälle, ja ulkonäön mukaan päätätte, kenelle olette mielinkielin ja ketä tylytätte?

Rahaa kuitenkin maksan palvelusta kuten muutkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet kuuluuko?

Itse en ole tuollaiseen törmännyt, lähes aina olen saanut asiallista ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
2/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä kuuluu. Se antiikin aikainen "asiakas-on-aina-oikeassa"-lässytys on jätetty taakse aikoja sitten. Kauppiksessa on kyllä ihan aine jonka nimi on asiakastylytys. Siis se asiakaspalvelu-termi on myös auttamattomasti vanhanaikainen, eikä sitä käytä enää kuin vanhat ihmiset, jotka puhuvat myös vanhasta rahasta eli mummon markoista. Nykyään puhutaan vaan asiakkkaan arvostelusta, joka luonnollisesti pitää oikeaoppisesti tehdä nenänvartta pitkin katsomalla ja suuta mutristamalla, tai jopa vetämällä suu pieneen irvistykseen ja silmät epäluuloisesti sirilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä käyn kerran vuodessa ravintolassa syömässä mun lasten kanssa ja vaimonkin otan mukaan. On se kumma kun nämä tarjoilijat eivät käyttäydy tarpeeksi muodollisesti vaan ovat kumman rentoja, naamalla sellainen pinttynyt virne jota kai kutsutaan hymyksi. Toissa vuonna yksi tarjoilija alkoi puhumaan lapsillekkin jotain, aivankuin ne nyt mitään näistä asioista ymmärtäisivät. Kyllä minun mielestäni näiden heikoimman aineksen edustajien pitäisi pitäisi pysyä lestissään ja palvella parhaan kykynsä mukaan. Yrittivät jopa syöttää minulle raakaa pihviä!

Vierailija
4/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhedessä lindexissä on yks myyjä joka saa mun olon aina vaikeaksi, tuntuu että sitä ketuttaa kun kaikki tulee kauppaan lastensa kanssa jotka jopa voivat koskea johonkin vaatteeseen tms.  meillä muksut eivät saa juosta kaupassa tai sekoilla, mutta silti se katsoo nenän vartta pitkin ja muutenkin tuhahtelee kun maksaa ostoksia. hitto että ärsyttää, käyn harvoin siellä ja pari kertaa törmännyt tähän myyjään. ikää  sillä n.30v.

Vierailija
5/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, milloin viimeksi olisin saanut tylyä asiakaspalvelua. 

Itse tylytän takaisin, jos asiakas on mulle selkeän tyly ja ylimielinen. Se, että olen asiakaspalveluammatissa, ei tarkoita että mun tarvitsisi hymyillen sietää mitä tahansa tiuskimista ja kyykytystä. Odotan, että mullekin puhutaan kuin ihmiselle, vaikka olenkin tiskin toisella puolen. 

Mut ikinä en ole tyly minkään pukeutumisen, lasten mukana olon tai edes yleisestä juroudesta johtuvan tervehtimättömyyden vuoksi. Lähtökohtaisesti suhtaudun ystävällisesti kaikkiin asiakkaisiin. 

Vierailija
6/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa palautette ja ottaa vaikka nimi muistiin. Kyllä ne siitä toivottavasti oppivat.

Vierailija
7/7 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa myyjiä, jotka yrittävät tuputtaa vaatteita. Kun sanon, että en halua tätä puseroa, niin kysytään että miksi et....Haluaisin jo siirtyä seuraavaan vaatteeseen, niin pitäisi analysoida vielä sitä mistä jo päätin etten sitä halua. Hidasta.