Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen saarnan pitäisit sosiaalietuuksilla elävälle pojallesi/tytöllesi?

Vierailija
19.10.2013 |

Vai saarnaisitko ollenkaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun tajuaisitte miten hentoinen on se lanka, jonka varassa täällä roikutaan. Yhdessä silmänräpäyksessä voi elämä muuttua täysin. Kuka tahansa voi sairastua tai vammautua niin, että joutuu loppuikänsä elämään yhteiskunnan tuella. Kenen tahansa mielenterveys voi horjua, kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, leskeksi tai muuten ilman omaa syytään tulla hetkellisesti tai pysyvästi kyvyttömäksi hankkimaan elantoaan. Koska asenneilmapiiri on mitä on, lienee armollisinta napsauttaa näiltä tuottamattomilta luusereilta heti nirri pois.

Vierailija
2/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Pertti/Perttiisa,

olet joutunut huonoon valoon käyttääksesi maamme hyvinvointijärjestelmää, vaikka olet täysin työkykyinen. Mielestäni olisi fiksuinta, että potkaisisit itseäsi arseen ja lähtisit kyselemään työpaikkoja ovelta ovelle.

Terveisin MAMMULIINI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi saarnaa. Elämme itsekin sosiaalietuuksilla.

Vierailija
4/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu ihan muusta elämäntilanteesta, eli syystä miksi elää etuuksilla. Mun tytär elää opintotuella ja lainalla, eikä ole mitään syytä pitää mitään saarnoja.

Ja toiseksi, en kyllä yleensä pidä toisille aikuisille ihmisille mitään saarnoja, en ole mikään pappi.

Vierailija
5/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen selventää vielä tämä perheen etuuksia:

Olen itse äitiyslomalla ja saan äitiyspäivärahaa. Kohta muuttuu vanhempainrahaksi. Koska olen ollut töissä ja tehnyt kahtakin työtä välillä, niin on ihan kohtuullisen kokoinen ja sillä oikeastaan maksetaan perheen asuminen, liikenne ja ruoka.

Vauva käyttää äitiyspakkauksen vaatteita ja tuotteita. Lisäksi saa lapsilisää.

Mies aloitti opiskelut nyt syksyllä samoihin aikoihin, kun vauva syntyi. Ensin sai isyysvapaata, sitten opintotukea. On saanut töistään 2 vuoden palkattoman opintovapaan. Todenäköisesti jatkaa sitten vielä kolmannen vuoden hoitovapaalla, jotta lapsi saa olla kotona ja itsellä on vielä sitten enemmän aikaa viimeistellä tutkintoaan.

Vierailija
6/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi mitään saarnaa. Elän itsekin sosiaalietuudella (olen opiskelija ja saan opintotukea). Kun valmistun, ajattelimme miehen kanssa ostaa sijoitusasunnon jota vuokrata. Käytännössä siis meidän varallisuutemme karttuu vuokralaisen saaman asumistuen ansiosta, joka sekin on sosiaalietuus. 

Vierailija
7/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:14"]

En pitäisi mitään saarnaa. Elän itsekin sosiaalietuudella (olen opiskelija ja saan opintotukea). Kun valmistun, ajattelimme miehen kanssa ostaa sijoitusasunnon jota vuokrata. Käytännössä siis meidän varallisuutemme karttuu vuokralaisen saaman asumistuen ansiosta, joka sekin on sosiaalietuus. 

[/quote]

Toi onkin väärin. Yhteiskunnan Ei pidä rikastuttaa asunnon omistajia.

Vierailija
8/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ihmeessä oletat, että tuleva vuokralaisesi saa asumistukea? Kyllä vuokra-asunnoissa asuu paljon sellaisiakin, jotka kustantavat sen asumisensa siellä ihan itse.

Vierailija
9/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:20"]

[/quote]

Miksi ihmeessä oletat, että tuleva vuokralaisesi saa asumistukea? Kyllä vuokra-asunnoissa asuu paljon sellaisiakin, jotka kustantavat sen asumisensa siellä ihan itse.

[/quote]

Jos ap vuokraa asuntoa kaupungille? Esim. Helsingissä kaupunki maksaa helposti 2000 e vuokraa suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
10/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:30"]

Jos ap vuokraa asuntoa kaupungille? Esim. Helsingissä kaupunki maksaa helposti 2000 e vuokraa suoraan vuokranantajalle.

[/quote]

Mutta ei kai se kaupunginkaan maksama vuokra ole mitään sosiaalietuutta vaan ihan kaupungin omia menoja, samaan tapaan kuten vaikka sähkölasku?

Vierailija
11/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt varmaan tarkoittaa näitä yhteiskunnan loisia, ei mitään äitiyslomalaisia ymv. 

Omat lapseni eivät koskaan tule elämään yhteiskunnan kustannuksella, vähän sukuvika, niin kuin nämä perityvät sosiaalipummit;)

Vierailija
12/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaisin hänen velvollisuudentuntoonsa, älykkyyteensä ja nin edelleen. Lapseni eivät näytä olevan kasvamassa sosiaalipummeiksi. Totta kai asumistuki ja opintoraha yms. on aivan oikein ottaa, jos niihin on oikeutettu. Ne ovat väliaikaisia tilanteita. Samoin jos sairastuisi, en estelisi tukien käyttöä.

Vierailija
13/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:36"]

Ap nyt varmaan tarkoittaa näitä yhteiskunnan loisia, ei mitään äitiyslomalaisia ymv. 

Omat lapseni eivät koskaan tule elämään yhteiskunnan kustannuksella, vähän sukuvika, niin kuin nämä perityvät sosiaalipummit;)

[/quote]

Jaa, eivät koskaan? Aika ylimielisesti sanottu. Eivät siis aio opiskella tai ainakaan nostaa opintotukea, saada lapsia ja jäädä vanhempainlomille ja nostaa lapsilisää, eivät aio koskaan jäädä työttömiksi, eivät aio nostaa eläkettä, eivät käyttää julkista terveydenhuolto, julkista liikennettä... Kaikki me täällä elämme enemmän tai vähemmän yhteiskunnan kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme