Miksi joidenkin pitää kommunikoida huutamalla?
Ei piipittääkään tietysti tarvitse, mutta huutaja huoneessa on aivan sietämätön.
Kommentit (12)
Kuvittelevat lisäävänsä sillä uskottavuuttaan ja haluavat dominoida muita. Joskus taustalla myös oma huonokuuloisuus, jota eivät ehkä tiedosta.
Huomauttaminen toimii ehkä 2 minsaa.
Omassa kuulossa saattaa olla vikaa, eikä tajua huutavansa? Pieneen vikaan ei mitään kojeitakaan saa.
sitten huomautetaan uudestaan ja tätä toisetaan niin kauan kun huutaja tajuaa jo pelkästään kulmien nostamisesta että äänentaso on liian korkea
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:22"]
Ei piipittääkään tietysti tarvitse, mutta huutaja huoneessa on aivan sietämätön.
[/quote]
Huutaja kokee ettei toinen kuuntele?
Mieluummin huutaja kuin ynisijä, jonka suhinasta ja muminasta ei ota selvää. Sellaisiakin ihmisiä nimittäin on.
Ehkä huutaja on joskus myös sellainen ihminen, joka kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin muut. Itse olen sellainen. Puheen voimakkuus ja tempo kohoaa aina huisisti, kun innostun tai suutun. En useinkaan itse tajua sitä heti, ellei joku huomauta, koska olen niin sen kiihtyneen tunnetilan vallassa. Minusta huutaminen ei edes ole niin kamalaa, oleellisempaa on, mitä tekstiä sieltä suusta tulee: Siis ei nimittelyä, haukkumista tms!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:22"]
[/quote]
Onko sinun tarve tässä vinoilla ja päteä paremmuudellasi? Vai oikeasti ymmärtää toisen turhautumista?
Olen huomannut, että suomenruotsalaiset puhuvat monesti tosi kovalla äänellä. Useamman kerran esim. kahvilassa on tuntunut siltä, etten kuule edes omia ajatuksiani, kun parin pöydän päässä on puhuttu niin kovaan ja iloiseen ääneen ruotsia.
Kovalla äänellä puhuminen on tapa.
silloin voi sanoa huutajalle, puhuisitko vähän hiljempaa... :) näin yksin kertaista