Arvatkaas, mitä mä söin eilen?
Sipsiä, dippiä ja kokista! Herra jumala, kun tuli paha olo!
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:06"]
Kokista ei syödä vaan juodaan tai vedetään nokkaan, ja herramme Jumala - älköön turhaan lausuttako Hänen nimeään - kirjoitetaan isolla.
[/quote]
En usko jumaliin, joten mun ei tarvitse noudattaa Raamatun käskyjä. Herra jumala on huudahdus, jonka ei tarvitse viitata mihinkään tiettyyn jumalaan. Tuo kysymys kristinuskon jumalan erisnimellisyydestä on vähintäänkin kyseenalainen, koska Raamatun mukaan hänellä on ihan oikea nimikin, JHWH. Sanan vokalisoinnista on olemassa erinäisiä mielipiteitä, mutta käsittääkseni luterilaisessa perinteessä nimi kuuluu asussa Jahve. Hepreankielisessä tekstissä jumalan yleisnimi on Elohiim (jumalaT), joka johtuu käsittääkseni siitä, että juutalaisuus on syntynyt kahden jumalan (El ja JHWH) palvonnan traditioista.
Mitä tulee syömiseen ja juomiseen, juominen on samanlainen digestiivinen prosessi kuin syöminenkin, ja kun ilmoitan juoman muun ruuan yhteydessä, mun ei tarvitse erikseen kertoa, että Cokis on juotavaa.
Ap
Kokista ei syödä vaan juodaan tai vedetään nokkaan, ja herramme Jumala - älköön turhaan lausuttako Hänen nimeään - kirjoitetaan isolla.