Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako naisten fb priva ryhmän valheellista seksrikos väitettä käräyttää?

Vierailija
07.09.2020 |

Yhdessä isossa naisten facebook privaryhmässä on eräästä miehestä levitetty seksuaalirikos väitteitä, jotka tiedän että eivät pidä paikkaansa sellaisinaan, kun olen itse ollut paikalla väitettynä tapahtuna aikana vaan kyseessä on selvästi pikemminkin kosto huonosta käytöksestä kun toinen osapuoli ei ollut kiinnostunut, mutta taas ryhmän säännöt sanoo ettei ulkopuolisille saisi ryhmän jutuista kertoa. Kyseessä on julkisuudestakin tuttu ryhmä ja sen jäsenet on aikaisemminkin saaneet tuomioita siellä väitetyistä jutuista.

Kunnianloukkaus ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiset ovat asianomistaja rikoksia eli vain tämä mies voisi nostaa syytteen, ei poliisi tai muut eli ainoa jolle hyötyä olisi asiasta kertoa on tämä mies.

Jos kerron miehelle tästä niin nämä naiset taas saattavat joutua oikeudessa valtavan isoihin korvauksiin kun kyseessä on yli 50 tuhannen seuraajan ryhmä ja myös se harmittaisi minua, sillä sehän voi aiheuttaa taas heille isoja ongelmia yksityiselämässä.

Miten teidän mielestä pitäisi toimia? Pitäisikö kertoa tälle miehelle, että hänestä on levitetty siellä perättömiä törkeitä valheita, joka on ryhmässä aiheuttanut paljon paheksuntaa ja varmasti levinnyt sieltäkin eteenpäin?

Jos kerron niin mies saa oikeutta oikeudessa, mutta toisaalta ne naiset voi niistä väitteistä taas joutua loppuelämäksi maksamaan ja se taas tuntuu kovalta rangaistukselta siitä vain että ovat valehdelleet kostoksi.

Miten pitäisi toimia? Miten te toimisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on hankala myös sen takia että pari näistä naisista on kavereitani. Jos käy ilmi että minä olen paljastanut heidän valheen niin siinä voi ystävyys suhteetkin hajota.

Vierailija
2/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin miehelle, on sitten hänen asiaansa miten toimii. Omasta kaveripiiristä poistaisin naiset, jotka perättömiä juttuja levittelevät ja vielä törkeitä sellaisia. Nyt vähän selkärankaa hommaan sisko. Et menetä yhtään mitään tässä tapauksessa.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, ei kysymystäkään. Levittelijäthän ovat tehneet väärin, ei mies, ja ansaitsevat mahdollisen rangaistuksensa. Jos välit menevät, tai muuta vastaavaa tapahtuu, niin se on pahantekijöiden vika ja murhe.

M33

Vierailija
4/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutukaappaukset talteen kaikesta ja tieto miehelle. Laki menee fb-ryhmän sääntöjen edelle. En ymmärrä, miksi säälit noita valehtelevia naisia, heidän tekonsa kuitenkin täyttää rikoksen tunnusmerkit. Mieti nyt vähän, kymmenettuhannet ihmiset luulevat syytöntä miestä seksuaalirikolliseksi noiden naisten takia. Eivät ne naiset ole vahingossa tuohon syyllistyneet, vaan tahallaan. Eikä ole sinun asiasi arvioida, mikä on "liian kova" rangaistus valheiden levittämisestä, sen hoitaa oikeus.

Ja nyt kiireesti ne ruutukaappaukset, ennen kuin juttu poistuu sieltä.

Vierailija
5/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyden menettämisestä sanon vaan, että voitko edes kunnioittaa ystävänä sellaista ihmistä, joka valehtelee jotain noin rajua vain koska joku mies ei kiinnostunut hänestä?

Vierailija
6/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus tuollaisesta ehdottomasti! Todella törkeää toimintaa näiltä naisilta.

Vierailija
7/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kerro miehelle!

Luultavasti joudut todistamaan oikeudessa, mutta tuo menee jo liian pitkälle että pakkien takia maalataan toisesta seksuaalirikollinen perättömästi isossa ryhmässä josta varmasti sana kiertää! Eli sellaiset kaverit on syytäkin heivata.

Muutama vuosi sitten oli Turun Sanomissa juttua että joka kuudes raiskaus ilmoitus on perätön. Vaikka nainen olenkin niin en voi ymmärtää tuommoista toimintamallia, että jos jostain suututaan miehelle niin pilataan tai yritetään pilata toisen maine perättömillä raiskausilmoituksella tai vastaavalla. Tässä raivostuttaa myös se, että he eivät pelkästään tuhoa viattoman miehen mainetta vaan samalla vähättelevät oikeita seksuaalirikosten uhreja kun tuollaisista asioista valehtelevat.

Juuri tälläisten tapausten takia asioita pitäisi käsitellä suoraan oikeussaleissa eikä missään jättimäisissä facebookin privaryhmissä, missä houkutus valehteluun kostaessa voi käydä suureksi.

Naisille pakit on toki varmasti pahempi asia kuin miehelle, kun eletään yhteiskunnassa jossa miehen muka pitäisi olla aina se halukas osapuoli, mutta se on osa elämää ettei kaikkea haluamaansa saa. Vastoinkäymisiä pitää oppia sietämään.

Ja kuten moni sanoi niin kannattaako tuommoisten ihmisten kanssa edes kaveeraata.

Ota kuvankaappaukset talteen ja miehelle ilmoita niin hän voi tehdä poliisille ilmoituksen.

Vierailija
8/22 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisvelvollisuus jo edellyttää asian eteenpäin viemistä viranomaisille, koska täyttää rikoksen merkit. Aina jos huomaat rikollista tai yksityisyyttä loukkaavaa materiaalia niin kuvankaappaukset ja poliisiin yhteys.

Vierailija
9/22 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käräyttää.

Perättömistä ilmoituksista pitäisi saada vankeutta niin johan rupeisivat oppimaan etteivät tee samalla pilkkaa rikosten oikeilla uhreilla sekä lavasta syyttömiä ja pilaa syyttömien mainetta

Raiskauksesta valehteleva nainen on yhtä paha kuin itse raiskari, molemmat saisivat saada saman tuomion..

Jos miehen maine tuhotaan perättömillä seksuaalirikos väitteillä niin sekään ei ole pikkuasia

Vierailija
10/22 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko siellä jonkun NIMELLÄ 50 000 ihmiselle että "Martti Martikainen on tehnyt sitä ja tätä"?! Ja sellaset aloitukset ei poistu sekuntissa? Ei ketään saa nimellä herjata, tietenkään. Kyllä mä kertoisin sille miehelle ja se saa sitten päättää mitä tekee asian suhteen.

Ihan eri asia jos siellä puhutaan nimettömänä, se on lain silmissä siis täysin eri juttu. Silloin sitä ei suoraan liitetä henkilöön ja ei tule mitään seuraamuksia, siis käytännössä näin, koska se juttu ei menisi oikeuteen asti. Jotain poikkeuksia tässäkin, jos nimettömyydestä huolimatta henkilöllisyys paljastetaan jollain tavalla (esim. "Emmä viitti sanoo et kuka se oli, mut jos googlaa "Härmän salibandyjengin valmentaja" niin löytää sen tyypin kuvan").

Mutta jos joku kirjoittaa tapahtumasta esim "olin 2019 syyskuussa bileissä ja yksi kaverini eksä kouri rintojani" niin tämä ei ole herja, eikä henkilöidy, vaikka joku paikalla ollut tietäisikin ettei asia tapahtunut noin.

Mutta siis kerro joka tapauksessa sille miehelle. On HÄNEN päätös mitä tehdä asian suhteen, ei sinun tai meidän.

Vierailija
11/22 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuvakaappaukset miehelle sellaisesta sähköpostista jota ei voida henkilöidä sinuun. On sitten miehen asia mitä tekee. Tai suoraan miehen nimen kera poliisin nettivihjeeseen nimettömänä. Poiliisi voi sitten soittaa miehelle ja kysyä mitä hän haluaa asialle tehtävän. Turha sinun on itseäsi sotkea tuohon suohon.

Vierailija
12/22 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti ilmoitettava

Vierailija
13/22 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa. Tiedän miehen joka sai vastaavassa tilanteessa oli 50 000€ korvaukset valehtevilta naisilta.

Juttu päätyi ihan lehteen ja naisista löytyy ihan kuvat netistä nimen kera kun googlettaa tapauksesta. Eivätpä enää kenestäkään levitä valheellisia raiskaus väitteitä missään ryhmissä

Vierailija
14/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläiset naisten isot fb ryhmät voi olla edes laillisia joissa jatkuvasti levitetään joko kunnianloukkauksen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä ja ylläpidot ei edes poista viestejä ennen kuin oikeudesta tulisi tuomio?

Itse kyllä hakisin tuomiota myös ylläpitoa vastaan kun ovat tietoisesti pitäneet viestejä siellä, ei pelkästään viestien levittäjiä

Vierailija
15/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko kavereita. En todellakaan hyväksyisi että toisten mainetta pilataan valheilla. Eli todellakin ottaisin kuvakaappaukset ja käräyttäisin. En haluaisi olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Oksettavaa käytöstä. Olen feministi ja erityisesti viimeaikoina ollut puolustamassa myös miesten oikeuksia.

Monet naissovinistit (narsistit js psykopaatit) ovat alkaneet saada liikaa valtaa ja vääristävät koko feminismin idean.

Useat ystäväni ovat miehiä ja moni heistä on saanut sietää niin paljon paskaa naisilta. Kun pitää muka kestää niin kuin mies.

Vierailija
16/22 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Itse naisena pistän nämä raiskauksista valehtelevat kanssasisaret samaan kastiin kuin pedofiilit yms.

Sen takia oikeita raiskauksiakaan ei nykyään meinata uskoa kun moni nainen kostaa valheilla miehelle. Tämmöiset tuomiot saavat nämä valehtelijat varmasti pelkäämään jatkossa jo ennalta ennen valehtelua ja jättävät valehtelematta todennäköisemmin ja tilanne tervehtyy.

Vierailija
17/22 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan arvata mikä ryhmä on kyseessä, sen nimikin on jo pari kertaa muuttunut, mutta sisältö säilynyt

Sen ryhmän takia oikeitakaan tapauksia kukaan ei ota Suomessa enää vakavasti

Vierailija
18/22 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan se sama ryhmä jonka naisista on tehty paljon rikosilmoituksia ja tuomioita jaettu. Jos et ole vielä miehelle ilmoittanut niin heti ilmoitettava, vaikka anonyymistä uudesta sähköpostiosoitteesta tai prepaid puhelimella jos et itse kehtaa suoraan ilmoittaa omalla nimelläsi.

Sama koskee muitakin jos huomaatte vastaavaa toimintaa tai epäilette.

Koko ryhmän maine on jo mennyt näiden valehtelevien naisten takia ja se on aika puhdistaa saamalla nämä loputkin rikolliset sieltä oikeuden eteen!

Perättömien somelynkkauksien aikakausi on lopetettava ja mitä useampi joutuu oikeuteen niin sitä parempi.

Miettikää nyt, se voi olla joku päivä teidän oma lapsi tai perheen jäsen joka joutuu syyttömänä joukkolynkatuksi somessa, jos katsotte vierestä tälläistä toimintaa.

T.

Iina, kolmen lapsen äiti

Vierailija
19/22 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä! Tuollaiset ahdistelu ja raiskaus juttujen keksijät ovat pedofiilejäkin alempaa sakkia, kun nämä naiset yrittävät tuhota muiden elämiä keksityillä jutuilla heidän takiaan kukaan ei nykyään usko oikeisiinkaan juttuihin ja oikeat uhritkaan eivät enää Suomessa saa oikeutta kuten on julkisuudessa nähty!

Kunpa saisi nuo kaikki raiskaus tarinoiden keksijät vastuuseen niin ruvettaisiin meitä oikeitakin uhreja uskomaan, kun kukaan ei uskaltaisi enää keksiä päästään kostoksi raiskaus tarinoita MeToo hengessä muka!

Terveisin oikea uhri

Vierailija
20/22 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on hankala myös sen takia että pari näistä naisista on kavereitani. Jos käy ilmi että minä olen paljastanut heidän valheen niin siinä voi ystävyys suhteetkin hajota.

Ymmärrätkö että sulla on psykopaatti/sosiopaatti/narsisteja ystävinä? Et ole itsekään turvassa heidän valheiltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan