Saan säästettyä ainoastaan 1500 euroa kuukaudessa...
Kyllä aika kauan saa kerätä, että saa hienon tai edes tavallisen auton tai jotain muuta... Itse säästän nyt sijoitusasuntoon ja oman asunnon käsirahaan as well....
Kommentit (22)
ööö...kaipa sitä pitäis alkaa säästää...mutta vaikka jos 200 säästäis kuussa...sekin olis jo hieno.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 08:15"]
Kyllä aika kauan saa kerätä, että saa hienon tai edes tavallisen auton tai jotain muuta... Itse säästän nyt sijoitusasuntoon ja oman asunnon käsirahaan as well....
[/quote]
nyyh, sulla on kyllä aika kovaa tuo elämä!
Säästät autoon, omaan kämppään ja sijoitusasuntoon samaan aikaan noin vaatimattomilla tuloilla? Ookkonää pölöjä?
Tossahan lukee, että säästää sijoitusasuntoon... Ookkonää itse pölöjä??
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 08:21"]
Säästät autoon, omaan kämppään ja sijoitusasuntoon samaan aikaan noin vaatimattomilla tuloilla? Ookkonää pölöjä?
[/quote]
Siis tulot on 7.000euroa brutto, josta saan asuntolainan ja laskujen jälkeen vain 1500 euroa varsinaisesti säästöön.... Mutta kyllä säästäminen kannattaa. Mieluummin luovun turhuuksista ja elän kurinalaisesti.
Ja oululaisille tiedoksi, en ole pöljä, vaan yritteliäs, kova tekemään töitä ja säästäväinen. Pappa ei betaalaa.. t. ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 08:26"]
Tossahan lukee, että säästää sijoitusasuntoon... Ookkonää itse pölöjä??
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
"Itse säästän nyt sijoitusasuntoon ja oman asunnon käsirahaan as well...."
Pölöjä, vai pitääkö kääntää tuo "as well" niin aukeaa?
Ja sitten kun sulla on se sijoitusasunto ja kakkosasunto, niin oletko sitten onnellinen?
Voi, ap, sydämeni itkee verta myötätunnosta :( Ihan kamala kohtalo sulla!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 08:28"]
Siis tulot on 7.000euroa brutto, josta saan asuntolainan ja laskujen jälkeen vain 1500 euroa varsinaisesti säästöön.... Mutta kyllä säästäminen kannattaa. Mieluummin luovun turhuuksista ja elän kurinalaisesti.
Ja oululaisille tiedoksi, en ole pöljä, vaan yritteliäs, kova tekemään töitä ja säästäväinen. Pappa ei betaalaa.. t. ap
[/quote]
Aa, kyse olikin vain ap:n umpisurkeasta lauserakenteesta, joka selvästi sanoi että hän säästää sijoitusasuntoon ja oman asunnon käsirahaan samaan aikaan. Nyt sitten näemmä oma asunto onkin jo?
Mutta aloituksen oikea syyhän oli tulla elvistelemään 7000 euron kk-tuloilla, eikö niin?
7, varmasti olen! :) Kyllä niiden eteen on töitäkin tehty
Ps. olette aikuisia (?) kiusaajia!
Paljon hienompaa olla laiska ja varaton.... Ja ilkeä, vai?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:00"]
7, varmasti olen! :) Kyllä niiden eteen on töitäkin tehty
Ps. olette aikuisia (?) kiusaajia!
Paljon hienompaa olla laiska ja varaton.... Ja ilkeä, vai?
[/quote]
Ei, mulla on tuntuvasti korkeammat tulot kuin ap:lla ja miehellä myös. Ei tule vaan mieleen aloittaa vauva-foorumilla keskustelua siitä miten on surkeaa kun jää "vaan" 1500 euroa säästöön kuussa.
En usko että kyse on siitä, ettet tietäisi miten valtaosalla ihmisiä asiat tässä maassa menee. Uskon että olet vain vihoviimeinen "suurituloisuuden" kiimassa oleva moukka, jonka piti tulla pätemään foorumille ja levittelemään raha-asioitaan.
PS. Nykyisessä taloustilanteessa kantsii maksaa se oma asunto ensin velattomaksi, ennen kuin hirttää itseään muihin taloudellisiin velvotteisiin. Verottaja pitää huolen että noin 4000 euron nettotulosi ei tässä maassa riitä siihen, että voisit leikkiä varakasta.
11, missä sanoin että se on surkeaa? Luetunymmärtämisessä sulla puutteita?
Niin ja tässä siis puhutaan 7000 euron ansiotuloista, otahan raivosi vallassa huomioon, että en puhunut pääomatuloistani tai jo maksetuista kiinteistöistä yhtään mitään :)
Ja kyllä kovalla säästämisellä ja sijoittamisella tuloksia saa, ihan siten, ettei edes tarvitse leikkiä varakasta. :D Mukavaa päivää sulle ;)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:17"]
11, missä sanoin että se on surkeaa? Luetunymmärtämisessä sulla puutteita?
Niin ja tässä siis puhutaan 7000 euron ansiotuloista, otahan raivosi vallassa huomioon, että en puhunut pääomatuloistani tai jo maksetuista kiinteistöistä yhtään mitään :)
Ja kyllä kovalla säästämisellä ja sijoittamisella tuloksia saa, ihan siten, ettei edes tarvitse leikkiä varakasta. :D Mukavaa päivää sulle ;)
[/quote]
I rest my case :-)
Saan säästettyä ainoastaan 1500 euroa kuukaudessa...
Voi raukkaa. Hae sossusta apua.
"Saan säästettyä ainoastaan 1500 euroa kuukaudessa..."
Miksi tuo sana ainoastaan? Onko tavoitteenasi saada myötätuntoa muilta ihmisiltä? Vai ajattelitko tuon summan ja tulojesi herättävän kateutta? Sekö tekee sinut onnelliseksi? Vaiko kenties tuntemaan itsesi ns paremmaksi kuin muut?
Tässä maailmassa on kuule monia jotka tienaavat tuon verran nettona, ja vastaavasti monia jotka eivät tienaa bruttona edes sitä 4000 joka tuosta käteesi jäisi. Aina jollakin menee taloudellisesti paremmin ja jollakin huonommin. Se raha ei kuitenkaan lisää kenenkään ihmisarvoa, tai rahan puute laske sitä. Elämässä on niin paljon muutakin elettävää.
Varmasti tiedät, että palstalla, jolle tulit tämän kertomaan, valtaosa ei saa säästöön mitään. Esim. meillä menee nyt hyvin, kun saamme säästöön sata euroa kuukaudessa. Täällä kun moni elää kotihoidontuella tai sitten opiskelee.
En kiellä, etteikö se 1500 € tuntuisi sinusta vähältä. Kyllä minäkin olen omasta näkökulmastani lyhyt, kun olen 178 cm, mutta minulla ei ole tapana huudella sitä palstoilla, joissa valtaosa on 150-160 cm pitkiä.
Ei sinun tavassasi elää ole mitään vikaa, kohdealueesi tälle keskustelulle vain on hieman väärä saadaksesi rakentavaa palautetta. Ihmiset eivät pysty samaistumaan sinuun.
Sain tästä ketjusta nyt sen käsityksen, että se laiskuutta tienata vähemmän. Olen kunnallisessa työsuhteessa, minulla on korkeakoulututkinto, bruttopalkkani on 2400 euroa, joten olen siis laiska. Tämä selvä, kiitti ja hei.
Minä saan kuukaudessa 1500,- käteen. Siitä maksan vuokran, sähkön, lasten harrastukset jne. En saa mitään säästöön.
Olen silti onnellinen.
oi kun jollakin on sitten vaikea elämä