Kannattaako naisten priva ryhmän valheellista keskustelua käräyttää?
Yhdessä isossa naisten facebook privaryhmässä on eräästä miehestä levitetty seksuaalirikos väitteitä, jotka tiedän että eivät pidä paikkaansa sellaisinaan, kun olen itse ollut paikalla väitettynä tapahtuna aikana vaan kyseessä on pikemminkin kosto huonosta käytöksestä, mutta ryhmän säännöt sanoo ettei ulkopuolisille saisi ryhmän jutuista kertoa. Kyseessä on julkisuudestakin tuttu ryhmä ja sen jäsenet on aikaisemminkin saaneet tuomioita siellä väitetyistä jutuista.
Kunnianloukkaus ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiset ovat asianomistaja rikoksia eli vain tämä mies voisi nostaa syytteen, ei poliisi tai muut eli ainoa jolle hyötyä olisi asiasta kertoa on tämä mies.
Jos kerron miehelle tästä niin nämä naiset taas saattavat joutua oikeudessa valtavan isoihin korvauksiin kun kyseessä on yli 50 tuhannen seuraajan ryhmä ja myös se harmittaisi minua, sillä sehän voi aiheuttaa taas heille isoja ongelmia yksityiselämässä.
Miten teidän mielestä pitäisi toimia? Pitäisikö kertoa tälle miehelle, että hänestä on levitetty siellä perättömiä törkeitä valheita, joka on ryhmässä aiheuttanut paljon paheksuntaa ja varmasti levinnyt sieltäkin eteenpäin?
Jos kerron niin mies saa oikeutta oikeudessa, mutta toisaalta ne naiset voi niistä väitteistä taas joutua loppuelämäksi maksamaan ja se taas tuntuu kovalta rangaistukselta siitä vain että ovat valehdelleet kostoksi.
Miten pitäisi toimia? Miten te toimisitte?
Käräytä.