Lääkäri määräsi LEPONEX lääkettä.
Olen siis käyny TA:lla muutaman kerran pääkivun, tinnityksen ja vapinan takia, siellä otettiin jotain testejä ja laitettiin lähete psyk.polille. Siellä täyttelin lappuja ja oottelin et millon alkavat hoitaa oireitani! Tänä aikana jäin saikulle kun tuli vaan kamalampi olo. Jotain lääkkeitä oon saanut, mut mikään ei ole auttanut.
Nyt sain sit uuden reseptin ja lääke on semmonen, et heti jos tulee kuumetta, pitää mennä päivystykseen! WTF?
Onko kellään kokemuksia tosta LEPONEXistä, auttaako edes?
Kommentit (15)
Mun miehelle aloitettiin tuo lääkitys, kun mikään muu psyykelääke ei auttanut. Oli suljetulla sekaisin kun seinäkello, luulin jo, ettei koskaan pääse sieltä pois. Nyt kotona ja suht tolkuissaan. Mut enpä ole ikinä kuullut, et noin lieviin oireisiin määrättäisiin. Passaako kysyä, et millä annostuksella?
Ei leponex kaikilla laske valkosolujen määrää mutta se voi aiheuttaa niiden laskua ja yleensä kuumeilu on merkkinä siitä. Riskin vuoksi kaikilta seurataan mahdollisia verenkuvamuutoksia. Jos muutoksia tulee niin lääke lopetetaan. Leponex on tehokkain antipsykootti ja siksi (+ valkosolujen vähentymisen riskin vuoksi) kokeillaan yleensä vasta muiden lääkkeiden jälkeen. Itse olen huomannut, että sopii suurelle osalle potilaista hyvin ja todellakin on auttanut monia. Ihmettelen kyllä, jos pelkästään noihin oireisiin määrättäisiin.. Taustalla lienee pitempää sairastamista ja useampi lääkekokeilu.
Niin siis tosiaan kuten tässä on aiemmin jo todettu, niin tuo on psykoosilääke ja vielä tehokkain sellainen. Luulisi ettei ihan suorilta mihinkään tinnitukseen ja pääkipuun tuota lääkettä määrättäisi vaan psykoosiin, johon on jo kokeiltu useampaa muuta psykoosilääkettä. Saatan muistaa väärin, mutta eikös ennen Leponexin aloitusta ihan edellytetäkin että on kokeiltu jo paria muuta lääkettä jotka eivät ole auttaneet.
Mulla myös läheinen sairtastui psykoosiin ja syö juuri tuota lääkettä, mikään muu ei tehonnut mutta tuo tehosi kuin taikasauva. Mutta on se tosiaan aika raju lääke juuri noiden riskiensä takia, sitä ei ihan pikkujuttuihin eikä pienin perustein määrätä.
Kuulostaa oudolta noihin oireisiin..mutta mistä noista lääkäreistä tietää... Äitini syönyt tota usean vuoden ja pysynyt poissa suljetulta.
Taitaa nyt olla ap:lla vain nuo muutama oire mutta lääkäri on huomannut muutakin...
Joo, eihän munkaan miehellä mitään psykoosia ollut omasta mielestään, pikkuisen maniaa vain... eli lääkärin mielestä kyseessä varmasti jotain muuta kuin tinnitusta ja päänsärkyä. Mutta pidän tosiaan outona, että ei muuta lääkettä kokeiltu ensin, tai mistäs minä tiedän, vaikka olisi kokeiltukin, ehkä ap ei tiedä itsekään. Nro 4
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:17"]
Joo, eihän munkaan miehellä mitään psykoosia ollut omasta mielestään, pikkuisen maniaa vain... eli lääkärin mielestä kyseessä varmasti jotain muuta kuin tinnitusta ja päänsärkyä. Mutta pidän tosiaan outona, että ei muuta lääkettä kokeiltu ensin, tai mistäs minä tiedän, vaikka olisi kokeiltukin, ehkä ap ei tiedä itsekään. Nro 4
[/quote]
Sanoihan ap, että "Jotain lääkkeitä oon saanut, mut mikään ei ole auttanut."
En kyllä ole alan ammattilainen, mutta en kyllä usko kenenkään lääkärin määräävän tuota lääkettä pelkkään tinnitukseen, päänsärkyyn ja vapinaan. Toivottavasti ap on omasta tilanteestaan kuitenkin jotenkin perillä, kuulostaa niin erikoiselta tuo koko juttu. Onko sulla ap muita oireita kuin nuo kolme mainitsemaasi?
6
Kato joo niin sanoikin...toivottavasti ap tiedät myös, että aluksi pitää käydä viikottaisissa verikokeissa. Nelkku taas.
Niin aivan ap, kai sulle on sanottu tuosta verikokeissa käymisestä? Niissä verikokeissa siis tarkkaillaan juuri sitä valkosolutilannetta. Jos valkosolut laskee niin lääkettä ei voi käyttää koska se voi olla todella vaarallista.
6
Leponex on hyvä, mutta arvaamaton lääke, jonka aloittaminen vaatii erittäin tarkkaa seurantaa verikokein. Leponex voi aihettaa leukosyyttikadon, joka voi olla hengenvaarallinen. Jos leponex joudutaan lopettamaan verenkuva muutosten takia sitä ei yleensä voida aloittaa uudestaan. Yleensä tämän lääkkeen aloittaminen vaatii osastolla oloa. Kyseessä siis hyvin vahva psyykelääke.
Käytin kuusi vuotta Leponexia eli klotsapiinia. Annos oli muistaakseni 300mg iltaisin. Nukuin 12h yössä, paino nousi semmoiseen 140 kiloon, tarkistelin liesiä+kahvinkeitintä+hanoja+asunnon ulko-ovea niin että siihen kului aikaa noin 30 minuuttia ja olin zombi. Henkilökohtaisesti oli ihan paska lääke. Nyt on muu neurolepti ja olen tyytyväinen lääkitykseen.
Kiitos vaan kun heitin hukkaan monta vuotta elämästäni. Lienee joidenkin psykiatrien suosikkilääke.
Eli aloit syömään,enemmän kuin kulutit
Leponex yleensä laskee veren valkosolujen määrää, joka voi infektiossa (esim. perinteinen räkätauti) olla jopa hengenvaarallista. Lääkärissä sitten tsekataan valkosolujen määrä.