Voiko jääkaapissa 4 päivää ollutta paistettua kanaa syödä, jos sen paistaa uusiksi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pitkälti jääkaapin lämpötilasta tai oikeastaan hyllyn, jossa säilytit.
Jos lämpötila on lähellä 5 astetta, ei mitään ongelmaa. Jos lämpötila on yli kymmenen, on parempi lämmittää ennen syöntiä, pilko ensin osiin. Jos haisee tai maistuu oudolta, jätä syömättä.
No jos siihen on liian lämpimässä säilytyksessä pöpöjä tullut niin ei pilkkominen ja uudelleen lämmitys niihin enää auta. Jos on pilalla niin on pilalla.
Mikä se semmonen pöpö on, mikä ei kuumassa kuole?!?
Luulet siis, että pilaantunut ruoka on priimaa, kun sen vain kypsentää?
Kukaan ole mistään priimasta puhunut, vaan siitå että voiko sen syödä. Veren laskemisesta asti lihalle kaikki on alamäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lämpötila on lähellä 5 astetta, ei mitään ongelmaa. Jos lämpötila on yli kymmenen, on parempi lämmittää ennen syöntiä, pilko ensin osiin. Jos haisee tai maistuu oudolta, jätä syömättä.
No jos siihen on liian lämpimässä säilytyksessä pöpöjä tullut niin ei pilkkominen ja uudelleen lämmitys niihin enää auta. Jos on pilalla niin on pilalla.
Luulet siis, että pilaantunut ruoka on priimaa, kun sen vain kypsentää?
Kukaan ole mistään priimasta puhunut, vaan siitå että voiko sen syödä. Veren laskemisesta asti lihalle kaikki on alamäkeä.
Jos seurauksista ei välitä, minkä tahansa asian, joka mahtuu kurkusta alas, voi syödä. Vaikka kupillisen arsenikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokamyrkytys ei johdu itse bakteerista, vaan bakteerien erittämästä myrkystä, joka ei häviä mihinkään, vaikka ruoan kuumentaa niin kuumaksi, että bakteerit kuolevat.
Osa toksiineistakin kyllä inaktivoituu kuumennettaessa, mutta ei voi luottaa siihen että se auttaisi. Mutta jos nälkäkuolema uhkaa, niin kannattaa joka tapauksessa kuumentaa...
Kaikkea voi syödä ainakin kerran.
Voihan nyt toki mutta pysyttele vessan ääressä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä oli aste mikä tahansa.
Mun motto on että syön jos ei ole homeessa tai maistu oudolta. Oon nyt syönyt kuukauden vanhoja kananmunia ja 2 pv yli päiväyksen ollutta jauhelihaa (ei haissut tai maistunut pahalta, väri oli ok), eikä mulle oo tullut mitään oireita. Siis mulla ei ole ikinä ollut vatsatautia tms paitsi viimeks joskus alakoulussa. Liiallinen tarkkuus johtaa jatkuviin mahapöpöihin.
Se ensimmäinen oire voi olla suolistosyöpä ja siitä pian kuolema.
Joku aika sit oli ip-lehdessä että kanaa ei saa uudelleen lämmittää edes seuraavana päivä. Paljon proteiinia jonka laatu muuttuu. Käytä kylmänä salaattiin.
Kanan kanssa pitää olla tarkka. Kypsentää hyvin. Kyllä se säilyy jääkaapissa muutaman päivän, kun viilentää nopeasti.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006127147.html
Ei koiralle saa antaa kanaa! Vaarallista