Miten 26-vuotiaan "pitäisi" pukeutua?
Tai minkälainen tyyli sinulla tulee ensimmäisenä mieleen kyseisestä iästä? :)
Kommentit (24)
Minä, 25, olen kyllä pukeutunut jo ainakin viisi vuotta samoin... urheilullisesti pääasiassa. Pidän myös huppareista, tennareista, kivoista farkuista yms. En koe, että mun pitäisi muuttaa tyyliäni iän vuoksi.
En laita bleiseriä tai hametta, koska "ikä sanoo niin". Pukeudun niin, kuin hyvältä tuntuu. Sitten jos tuntuu hyvältä pukeutua jakkupukuun, pukeudun.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:06"]
Ei ainakaan liian pieniin pissivaatteisiin, siis hiletoppeihin ja lantiopöksyihin, napa paljaana. Se on niin last season kuin olla voi. Fiksut hyvin istuvat vaatteet. Jos et itse keksi, pyydä avuksi stylisti.
[/quote]
Hiletopit ja lantiopöksyt hirveitä, mutta napa paljaana erittäin jees. Mulla ainakin tyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Välillä rennosti parka + tennarit tyyliin ja välillä korkkarit ja bleiseri. Mielen mukaan siis.
Tennarit vois jo ainakin lahjoittaa paikallisille vähävaraisille lapsille.
Täytyy sanoa, ettei hajuakaan (josta varmaan tulee kysymys, miksi edes vastasi koko ketjuun :D).
Itse olen 28v. ja olen pukeutunut samalla tavalla jo viimeiset kahdeksan vuotta. Tyyliäni on kyllä teiniksi haukuttu (tosin vain av-palstalla, irl ollaan vain kehuttu, kuinka naisellisesti pukeudun koska tyyliini kuuluu mm. korsetit).
Eiköhän ole pääasia että itse viihtyy niissä vaatteissa =) Viis muiden mielipiteistä.
Ei tule mikään tietty tyyli mieleen.
Kannattaisi kuitenkin pukeutua oma ruumiinrakenne huomioiden ja sen mukaan, mistä tyylistä itse pitää. Niin kuin muussakin iässä, kannattaa tuoda kroppansa parhaita puolia esiin ja peittää vähemmän parhaita.
26-vuotiaan mielestäni ei kannattaisi pukeutua muodottomiin säkkeihin, mummoasuihin eikä toisaalta napapaitoihinkaan mutta noiden väliinkin jää runsaasti kivoja vaihtoehtoja.
Mun mielestä aikuisen ihmisen ei ole asiallista mennä töihin tai kouluun tms. napa paljaana, oli sitten kuinka muotia tahansa.
Pukeudun ihan normaalisti neuleisiin, huppareihin, tennareihin ja farkkuihin joita maustan sitten omaan persoonaani kuuluvaksi
25 olen.
En pukeudu huppareihin enkä tennareihin, harvoin myöskään farkkuihin.
Suosin tyköistuvia tummasävyisiä housuja, väljiä puseroita, paitoja ja neuleita, huiveja ja nahkakenkiä. Puseudun usein hameisiin tai mekkoihin, vähän tyttömäisiin malleihin, en mihinkään bisneslookiin.
Koruja käytän hyvin vähän.
Riippuu tilanteesta ja omasta tyylistä. Iällä ei ole niin suuri merkitys pukeutumisessa. Ammatti ja harrastukset ym. oma tyyli ovat merkittävämpiä.
t. 40v nainen, joka on aina pukeutunut persoonallisesti
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:40"]
[/quote]
Aina tää sama laulu! Tennarivastustajat, olisitte vaan tyytyväisiä kun me muut ollaan niin hirrrveen lapsellisen näköisiä tennareissamme, niin voitte itse näyttää paremmalta/naisellisemmalta niissä korkkareissanne.
26v. on nuori, ihmettelen miksi kysyt miten "pitäisi" pukeutua, miksi et pukeudu kuten itsestäsi parhaalle tuntuu ja näyttää? Ei pukeutumisen suhteen ole mitään sääntöjä saako käyttää tennareita vai korkkareita tms., herranjestas missä on suomalaisten naisten itsetunto pukea itselleen mieluista päälleen? Katso vaikkapa jotain Beverly Hillsin täydellisiä naisia tai jotain Hollywood julkkiksia kuten Jennifer Lopez ja kaikki muut. Eivät hekään säkkeihin pukeudu vaikka ikää reilusti enemmän... Enkä nyt sano että pitäisi pukeutua kuin he, mutta jos mummot Rivieralla kulkee leopardilegginseissä niin miksi 26v. kyselee mielipiteitä muilta? Itselläni tyyli ainakin vaihtelee jatkuvasti, voi olla bikerbootsit tai korkkarit tai tennarit, milloin mitäkin ja olen sua vuoden vanhempi. Ja aion pitää tyylistäni kiinni vielä vanhanakin, silloin se todennäköisesti on konservatiivisempi ja mukavuudenhaluisempi vaan:) Mutta jos mua vielä 70-vuotiaana miellyttää bikerbootsit niin mikä estää vetämästä sellaisia jalkaan? Ei ole ikärajoja pukeutumiselle... Suomalaisten naisten mielestä yleensä 30v. pitää käyttää vain kauluspaitoja, mummovaatteita ja Marimekon mekkoja, hiuksetkaan ei saa olla pitkät;)
[/quote]
Mikä sulla on tennareita vastaan?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Olen ehkä konservatiivi, mutten vain pysty käsittämään aikuisen ihmisen kulkevan tossuissa. Ne eivät yleensä sovi yhteen käyttäjänsä muiden vaatteiden kanssa - yllä voi olla siistit tyylikkäät vaatteet ja sitten jalassa sellaiset sämpylät... itken sisimmässäni aina tuollaista nähdessäni. Ja sitä näkee nykyään valitettavan paljon.
En tiedä miten pitäisi, mutta kuulun juuri tuohon huppari, t-paita, tennari ja farkkuryhmään. Paitsi kesäisin olen vähän naisellisempi mekkojen ja nättien kenkien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:38"]
26v. on nuori, ihmettelen miksi kysyt miten "pitäisi" pukeutua, miksi et pukeudu kuten itsestäsi parhaalle tuntuu ja näyttää? Ei pukeutumisen suhteen ole mitään sääntöjä saako käyttää tennareita vai korkkareita tms., herranjestas missä on suomalaisten naisten itsetunto pukea itselleen mieluista päälleen? Katso vaikkapa jotain Beverly Hillsin täydellisiä naisia tai jotain Hollywood julkkiksia kuten Jennifer Lopez ja kaikki muut. Eivät hekään säkkeihin pukeudu vaikka ikää reilusti enemmän... Enkä nyt sano että pitäisi pukeutua kuin he, mutta jos mummot Rivieralla kulkee leopardilegginseissä niin miksi 26v. kyselee mielipiteitä muilta? Itselläni tyyli ainakin vaihtelee jatkuvasti, voi olla bikerbootsit tai korkkarit tai tennarit, milloin mitäkin ja olen sua vuoden vanhempi. Ja aion pitää tyylistäni kiinni vielä vanhanakin, silloin se todennäköisesti on konservatiivisempi ja mukavuudenhaluisempi vaan:) Mutta jos mua vielä 70-vuotiaana miellyttää bikerbootsit niin mikä estää vetämästä sellaisia jalkaan? Ei ole ikärajoja pukeutumiselle... Suomalaisten naisten mielestä yleensä 30v. pitää käyttää vain kauluspaitoja, mummovaatteita ja Marimekon mekkoja, hiuksetkaan ei saa olla pitkät;)[/quote]
Minulla on ihan hyvä itsetunto ja en hirveästi seuraa trendejä ja pukeutumisoppaita, vaan pukeudun siihen miltä tuntuu. Kysymyksen heitin vain mielenkiinnosta, koska tajusin ettei ikätoverini pukeudu samalla lailla kuin minä. Ei minulla ole tarvetta muuttaa pukeutumistani ellei työ tulevaisuudessa vaadi :)
Mielenkiintoista lukea näitä!
- ap
Minusta 26 on sellainen ikä, että silloin voi pukeutua ihan miten lystää ja vaihdella tyyliään. 26-vuotias hupparissa, farkuissa ja tennareissa näyttää hyvältä, samoin 26-vuotias kynähameessa, kauluspaidassa ja korkokengissä. Voi vielä käyttää "nuorisovaatteita" tai pukeutua bisnestyyliin, eikä kumpikaan näytä hölmöltä ainakaan iän puolesta.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Olen ehkä konservatiivi, mutten vain pysty käsittämään aikuisen ihmisen kulkevan tossuissa. Ne eivät yleensä sovi yhteen käyttäjänsä muiden vaatteiden kanssa - yllä voi olla siistit tyylikkäät vaatteet ja sitten jalassa sellaiset sämpylät... itken sisimmässäni aina tuollaista nähdessäni. Ja sitä näkee nykyään valitettavan paljon.
[/quote]
Miksiköhän minua ei sisimmässäni pätkääkään itketä muiden asuvalinnat?
Ei ainakaan liian pieniin pissivaatteisiin, siis hiletoppeihin ja lantiopöksyihin, napa paljaana. Se on niin last season kuin olla voi. Fiksut hyvin istuvat vaatteet. Jos et itse keksi, pyydä avuksi stylisti.