Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikki paperit aina hukataan kaikissa virastoissa?

Vierailija
07.09.2020 |

Aikanaan, kun hain toimeentulotukea ja lähetin vaaditun vuokrasopimuksen sosiaalitoimistoon (silloin haettiin vielä sosiaalitoimistosta), se meni kyllä perille, mutta sen jälkeen katosi. Sitä ei oltu kirjattu tietoihini tmv, koska seuraavassa kuussa sitä taas vaadittiin. Sitä ei löytynyt mistään, joten lähetin sitten uuden kopion.

Samalla tavalla on käynyt monien eri virastojen kanssa, mutta nyt kävi taas.

Hain lapselleni kuntoutuksellisena päiväkotitoimintaa ja asia käsiteltiin muistaakseni kaksi viikkoa sitten. Sosiaalityöntekijämme soitti minulle viime viikolla, että hakemus hylättiin, koska sieltä oli puuttunut jokin lausunto. Ihmettelin asiaa, koska muistin vieneeni kaikki paperit, jotka pyydettiin. No, sosiaalityöntekijä sanoi soittaneensa sairaalaan siitä ja sieltä luvattiin lähettää meille se lausunto, kun suoraan eivät saaneet antaa sosiaalityöntekijälle sitä.

Lausunto tuli tänään ja kun avasin sen, olihan se juurikin se yksi niistä lausunnoista, jotka olin vienyt sosiaalitoimistolle. Olen kesän aikana kyllä vienyt todella paljon eri lappuja sinne ja osa on melkein hukkunut, eikä ole antanut minulle kaikkia lappuja, kun niistä vastuussa on ollut kesätyöläinen vakituisen ollessa kesälomalla. Tämä sama kesätyöläinen on vieläkin kuulemma siellä töissä, että saa nähdä meneekö tällä kertaa perille. Tämä on todella ärsyttävää, kun olen kaikki laput ja lausunnot vienyt kesällä, että ehti tähän syksyn käsittelyyn. Nyt seuraava käsittely on vasta lokakuussa.

Mitä asiakirjoja muilta on hukkunut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten "organisoima" työpaikka...

Mistään ei tule yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän virastossa ei pyöritellä papereita, kaikki asiakirjat ovat sähköisessä muodossa dokumentinhallintajärjestelmässä.

Vierailija
4/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska digitaalinen tiedonhallintajärjestelmä on niin pelottava ja pidetään yllä papyrus-teknologiaa.

Vierailija
5/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap tiennyt, että asiakirjojen "katoaminen" virastoissa ja terveydenhuollossa on täysin tarkoituksellista kiusantekoa? Oleppas nyt fiksu ja ota kaikista lippulapuista tästä eteenpäin aina kuvat/kopiot/kuvakaappaukset/toimita sähköisinä/nauhoita puhelut jotta on tarvittaessa millä todistaa puheluiden sisältö jne.. Ihmettelen aina vain, miten käsittämättömän sinisilmäisiä suomalaiset voivat olla. 

Vierailija
6/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on se, että osalla kaikki paperit katoavat aina, osalla ei yksikään koskaan.

Vierailija
7/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt, että hukkaavatko ihan tahallaan jotkut virastot papereita, mutta ei kyllä ihmetyttäisi.

Sosiaalitoimistoon ei voi näitä papereita toimittaa sähköisinä jostakin syystä, joten pitää viedä sinne aulaan vahtimestarille, jota nyt tosiaan paikkaa kesätyöntekijä, jolla on ollut kuulemma enemmänkin ongelmia näiden papereiden kanssa. Ja aina olen vienyt pelkät kopiot kaikista papereista, en koskaan alkuperäisiä minnekään. Se tosin ei auta, jos paperit eivät ole tällä komitealla, joka päätöksen tekee.

Ap

Vierailija
8/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap tiennyt, että asiakirjojen "katoaminen" virastoissa ja terveydenhuollossa on täysin tarkoituksellista kiusantekoa? Oleppas nyt fiksu ja ota kaikista lippulapuista tästä eteenpäin aina kuvat/kopiot/kuvakaappaukset/toimita sähköisinä/nauhoita puhelut jotta on tarvittaessa millä todistaa puheluiden sisältö jne.. Ihmettelen aina vain, miten käsittämättömän sinisilmäisiä suomalaiset voivat olla. 

Tee myös lista toimitetuista dokumenteista ja pyydä virkailijan kuittaus siihen. Muista nimenselvennys.

Vierailija
9/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee myös lista toimitetuista dokumenteista ja pyydä virkailijan kuittaus siihen. Muista nimenselvennys.

Näin voisin kyllä tehdä. Mutta jos teen näin ja taas papereita puuttuu tältä komitealta, onko sillä mitään väliä? Heillä ei ole tarvittavia lausuntoja ym. papereita päätöksen tekoon ja seuraava käsittely siirtyy taas 2-3kk eteenpäin.

Ap

Vierailija
10/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähetä sähköisenä? Loppuu tämäkin ongelmasi.

Vierailija
11/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä miettinyt, että hukkaavatko ihan tahallaan jotkut virastot papereita, mutta ei kyllä ihmetyttäisi.

Sosiaalitoimistoon ei voi näitä papereita toimittaa sähköisinä jostakin syystä, joten pitää viedä sinne aulaan vahtimestarille, jota nyt tosiaan paikkaa kesätyöntekijä, jolla on ollut kuulemma enemmänkin ongelmia näiden papereiden kanssa. Ja aina olen vienyt pelkät kopiot kaikista papereista, en koskaan alkuperäisiä minnekään. Se tosin ei auta, jos paperit eivät ole tällä komitealla, joka päätöksen tekee.

Ap

Missä kunnassa Suomessa ei voi toimittaa liitedokumentteja sähköisesti? Ihan en nyt usko tätä tarinaa.

Vierailija
12/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut, että laitan sähköpostilla kaikki tarvittavat lausunnot ym. mutta tarvitsevat kuulemma kopiot papereista. Eikä ole turvallista laittaa niitä sähköpostilla, koska kaikissa papereissa on lapsen henkilöturvatunnus, näin minulle on sanottu tätä ehdottaessa.

Ap

Vierailija
13/13 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen erikseen listan johon merkkaan kaikki liitteet liite 1, liite 2 jne. Lista hakemuksen mukaan ja liitteisiin numerot. Useasti on soitettu että jokupaperi puuttuu, niin on helppi sanoa, että jokupaperi on liite 3 ja kappas, se löytyykin yllättäen skannatuista asiakirjoista. Hukkuneet paperit on vähentyneet kummasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi