Keikkailu hoitovapaalla
Kertokaahan asiasta tietävät! Olen hoitovapaalla omasta työstäni ja olin ajatellut keikkailevani, kodinhoidontuki kun on ihan olematon.. Mutta, nyt tulikin ajatus että voinko tehdäkkään keikkaa eri välitysfirmojen kautta jos minulla on voimassa oleva sopimus muualla? En tiedä miten käytäntö toimii firmoissa, tehdäänkö niihin edes työsopimuksia ja voiko samanaikaisesti olla parissakin firmassa listoilla.. Jos joku tietää asiasta jotain niin kiitollisena kuulen!
Kommentit (27)
Voihan sieltä keikkafirmastakin kysyä, luulisi heidän tuntevan käytännöt ja näin asia ei tule suoraan työnantajasi tietoon.
Voi olla ongelmallista, jos päädyt keikkafirman nimissä vakityöpaikkaasi.
Työpaikka on yksityinen joka ei käytä firmojen sijaispalveluita, joten en usko sinne päätyväni..
Sama seuraus kuin sairaslomalla tehdyt työt toiselle työnantajalle, petostuomio ja alkuperäiselle työnantajalle maksettavat korvaukset (=palkka takaisin).
Koska sulla on voimassaoleva työsopimus, sulla pitää olla työnantajan lupa sivutöihin. Voi olla, että työsopimuksessasi lukee jotain siitä, tarkista. Jos ei, niin sinun pitää kysyä työnantajaltasi lupaa.
Voi pyhä pamaus.. Mä luulen että aika harva oikeesti edes tietää, että tarvisi olla työnantajan lupa muualla keikkailuun. Ei ainakaan kukaan ole ikinä mitään maininnut vaikka hoitovapaalla on useakin ja tekee töitä muualle. No ei kai se auta muu kuin kysyä ja toivoa parasta..
Voihan sieltä keikkafirmastakin kysyä, luulisi heidän tuntevan käytännöt ja näin asia ei tule suoraan työnantajasi tietoon.