Tytär kirjoitti ekan kerran ylioppilaskirjoituksissa tänään.
Äidinkielen koe oli kyseessä, ja hyvin oli kuulemma mennyt :) Nyt vielä toinen äidinkielen koe, ja yhteiskuntaoppi, keväällä loput neljä ainetta, toivottavasti menee loputkin yhtä hyvin.
Itse en ole ylioppilas, mutta ei mun korvaan kyllä kirjoituksen aiheet kuulostaneet vaikeilta, olen aina ajatellut että kirjoittaminen ylioppilaskokeessa on todella vaikeaa hyvillekin oppilaille.
Onko muita joiden lapsi aloitti tänä syksynä urakkansa? Onko nuoret sanoneet kokeita nyt vaikeiksi vai helpoiksi odotuksiin nähden?
Kommentit (4)
Monet tehtävät saattavat "maallikon" korvaan kuulostaa helpoilta. Tosiasiassa yo-tehtävissä on tietyt vaatimukset, ei niihin mitä tahansa pilipalia voi vastata. Muutenhan kolmen vuoden opiskelu olisi ihan turhaa. ;) Tsemppiä tytöllesi ja kaikille muillekin kokelaille!
t. Lukion ope
Joo, eihän mulla ole tosiaan kokemusta miten niihin pitää kirjoittaa. Mutta tyttö on ollut aina hyvä koulussa, ja tuntuu tietävän mitä tekee :) ap
Lapseni kirjoittaa nyt syksyllä (ensiviikolla ensimmäinen) kaksi ainetta ja kolme tai neljä keväällä. Ahkerasti on lukenut, koko kesä siihen melkeinpä on vierähtänyt, toivotaan että tuottaa tulosta :)
Eihän kysymykset välttämättä kuulosta vaikeilta, mutta tilanne hankaloituu, kun tuhannet muut vastaavat samaan kysymykseen, ja vain tietty prosentti saa laudaturin, eximian jne..