Mihin hulluihin ruokiin teillä on tullut himo raskaana ollessa
Minä aloin syömään rankalaisia majoneesilla ja herneitä (siis litrakaupalla).
Tosin ensimmäisiin kuukausiin en syönyt juuri mitään ja oksensin senkin pois.
Kommentit (28)
Kananugetteja söin pakettitolkulla. Yök! Sellasta en normaalisti suuhuni laita.
Ei ruokiin tullut himoa, mutta kiviä ois tehnyt mieli nuolla ja homeisen kellarin haju oli maailman ihaninta. :)
Himo iski kaurapuuroon ja greippeihin sekä paahtoleipään hillolla.
Ainoa ajanjakso elämässä, jolloin suklaa kuvotti. En pystynyt syömään ollenkaan.
En muista kovin hyvin enää... vuohenjuusto oli yks. Viili ja piimä toinen - ei kuulosta sinänsä hullulta, mutta kun mä en ollut käyttänyt vuosiin juuri muita maitotuotteita kuin juustoa ja Oivariinia, niin himo tuntui oudolta. Piimää meni semmoinen litra päivässä!
Oon taas raskaana, mutta vasta niin alussa, ettei oo mitään mielitekoja. Enemmän on niin, ettei tee mitään mieli. Viime raskaudessa söin pari ekaa kuukautta vain kylmiä ruokia, lämpimät ällötti. Raskauden toisen kolmanneksen lopussa mun mieliteko kulki yksinkertaisesti kategorian "ruoka" alla :)
Ruisleipä ja ananas yhtä aikaa! :)
Mä söin sitruunaa vaikka kuinka paljon..
En pystynyt syömään lihaa lainkaan, en edes makkaraa. Jos jääkaapissa oli lihaa tai makkaraa oksensin koko ajan-joten miehenikin oli kotona kasvissyöjä.
Normaalisti mikään ei maistu niin hyvälle kuin paksu medium-pihvi.
Himo tuli appelsiinimehuun, jota join joka päivä ainakin 2 litraa.
Etikka. Ah. Ostin kananugetteja vaan sen hapanimelän kastikkeen takia. Työpaikkaruokalassa olisin halunnut kaataa salaatinkastiketta juomalasiin. Hampaat happani, kun join janojuomaksi omenaviinietikalla maustettua vettä.
Ei nyt mitään hullua ruokaa tule mieleen, mutta kahvia en voinut sietää, vaan join vadelmateetä. Tavallisesti olen kahvin suurkuluttaja. Hiekkaa teki mieli syödä, se voidaan laskea jo hullutuksiin.
Ekassa raskaudessa oli mandariinit, suklaavanukkaat ja ben&jerry jätskit. Ei mitään hullua. Suklaavanukkaista en oo vaan koskaan tykännyt. Vanukkaisiin en ole enää koskenut. Toinen raskaus niin keitot on ihan ykkönen. Esim. Kermainen lohikeitto ja makkarakeitto. :D Ennen en oikein välittänyt keitoista. Punajuuri on nam. Ja maitoa menee ihan litratolkulla. Ei mitään ihmeellistä.
Ei nyt mitään hullua, mutta sitruunoita söin sellaisenaan ja en mielestäni koskaan ollut syönyt mitään niiiiin hyvää. Miehellekin yritin tuputtaa suurta herkkuani. Myöhemmin söin samaan tahtiin verigreippejä ja jalapenoja yhtäaikaa.
Söin salmiakkipommeja niin, että lähti nahat myös huulista. Pussikaupalla. Jos en ahminut niitä oli koko ajan hirveä himo. Mieheni joutui lähtemään 50km päähän kioskille hakemaan niitä kun loppuivat kesken kaiken mökillä ollessa.
Mulle tuli ensin viikon kestänyt kausi, jolloin mikään ruoka ei maistunut miltään (tosi ärsyttävää). Seuraavalla viikolla maistuikin kaikki mahdollisimman tulinen :D Söin maissinachoja ja salsakastiketta koko loppuelämän tarpeiksi.
No nyt muista yhden lisää: Subway. Onneksi lähin Subway on sen verrran kaukana, ettei sinne ollut jatkuvaa pääsyä. Käytiin aina ultrareissulla (mulla oli ylimääräisiä ultria) Subissa syömässä, aah. (Nyt lähinnä yök.)
Moni on maininnut happaman (sitruunat, etikan), joten siinä täytyy olla joku juttu. Mäkin join sitä piimää juuri sen happamuuden takia.
6
Mä olisin voinut elää pelkästään greipeillä ja viinirypäleillä. Nykyään kumpikaan ei oikein uppoa, olen tainnut syödä niitä liikaa aikoinaan...
Ensimmäisen kolmanneksen ajan olin niin pahoinvoiva, että hyvä kun mitään pystyi syömään. Lähinnä elin appelsiineilla ja vedellä, parasta oli pakastetut appelsiinin siivut. Myös kaurapuuroa pystyin välillä syömään, siis ihan sellaisenaan. Ei suolaa, ei voita eikä ainakaan hilloa. Maitoa on mennyt koko raskausajan hirveästi, voin vetää litran päivässä helposti.
Nyt myöhemmin on tullut mielitekoja enemmän. Kaikki makea menee, erityisesti ässämix karkit, yhtäaikaa kirpeitä ja makeita :P Kaikki hedelmät on myös herkkua, happamat omenat, esim.granny smith, erityisesti. Joskus vedin myös purkillisen suolakurkkuja vaikka eivät mitään erityistä herkkua olekaan. Myös puolukkahillo sellaisenaan on hyvää, sitä tulee vedettyä suoraan purkista jääkaapilla seisten. Myös kivennäisvesiä menee paljon, kuljen aina pullo mukana ja päivän aikana menee ainakin se 1,5l.
Alkuraskauden aikana mikään ei maistunut. nyt sitten olen hullunut syönyt paistettua kananmunaa ja kaiki suolainen on mun juttu ja suklaahulluna suklaa ei ole maistunut ollenkaan ja suklaan ajatus saa ällön olon.
ei himoja, mutta paistettu jauheliha kuvotti niin että en voinut olla samassa asunnossa jos siellä paistettiin jauhelihaa. Kahvin haju/ maku yms kuvotti myös.
Kiiwit ja appelsiinit maistuivat.
Ruisleipä ja greipit. Ah!