Millaisella paikkakunnalla
ET missään nimessä haluaisi asua? Ja mitkä asiat vaikuttavat valintaan?
Jos kerrot vielä oletko maalta/kaupungista. Kiitos!
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 11:21"]
Asun Helsingissä, en missään nimessä haluaisi asua pikkukylässä kaukana sisämaassa, kaukana merestä, mistään suuremmasta kaupungista ja lentokentästä. Kylä olisi vielä voimakkaan keskustalainen muuttotappiotaajama, missä väestö ikääntyy ja samaa tahtia huonosti toimivia palveluita supistetaan entisestään.
[/quote]
Samoin, tosin asun Espoossa ja olen kotoisin juurikin kuvailemastasi paikasta (muuttanut pois 25v sitten). En voisi myöskään asua Helsingin tai minkään sitä suuremman kaupungin keskustassa.
Ei mulla oikeastaan ole mitään ehdotonta eitä minkäänlaisen paikan suhteen. Lähinnä kriteerit liittyy ihmisiin, tykkään asua täällä, missä nyt asun, koska ihmiset ovat sosiaalisia ja heihin on helppo tutustua. Toki huonot puolensa on täälläkin, varmaan jokaisessa paikassa on omat miinuksensa.
Mä oon kotoisin pienestä kaupungista, asuin kymmenisen vuotta Helsingissä ja nyt asun maalla (haja-asutusalueella pienessä kaupungissa). Oon asunut myös kahdesti ulkomailla, molemmilla kerroilla keskisuuressa kaupungissa.
Minulle olisi vaikeaa asua Suomessa oikein missään. Enkä kyllä ole vuosiin asunutkaan.
Liian kallista, pienet palkat, verotuskin melko järkyttävää, hinnat ym. Kesällä on mukava käydä, mutta se riittääkin mainiosti.
Asun Helsingissä, en missään nimessä haluaisi asua pikkukylässä kaukana sisämaassa, kaukana merestä, mistään suuremmasta kaupungista ja lentokentästä. Kylä olisi vielä voimakkaan keskustalainen muuttotappiotaajama, missä väestö ikääntyy ja samaa tahtia huonosti toimivia palveluita supistetaan entisestään.