Imetys ja alkoholi
Mitä mieltä olette voinkohan imettää vauvaa 3 saunaoluen jälkeen?
Kommentit (5)
Itse en imettäisi.. 3 saunaoluen jälkeen pitäisi olla jo lapsenvahti vauvalle.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:52"]
[/quote]
Millähän perusteella?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:55"]
[/quote]
Millähän perusteella?
[/quote]
3 saunaoluen jälkeen on jo normaalikokoinen nainen pienessä hiprakassa ja ite en sitä riskiä ottaisi että hoitaisin sillon vauvaa. Ja toiseksi alkoholi poistuu rintamaidosta samaan tahtiin kuin verestä joten jos 3 saunaoluen jälkeen imetät niin vauvasikin näin "juo" alkoholia. Eli vähintään pari tuntia odottaisin...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:55"]
[/quote]
Jos 60-kiloinen nainen juo tunnin (saa pitää aika kovaa tahtia) sisällä kolme annosta alkoholia (= esim. 3 olutta), on heti nauttimisen jälkeen veren alkoholipitoisuus 0,7 promillea, versus oluessa alkoholipitoisuus on jotain 3-4 prosentin välillä. Vauva ei tällöin todellakaan "juo alkoholia". Hiprakka voi kolmesta nopealla tahdilla nautitusta oluesta tulla joo, mutta välttämättä ei todellakaan sitäkään, jos tahti on rauhallisempi.
[/quote]
3 saunaoluen jälkeen on jo normaalikokoinen nainen pienessä hiprakassa ja ite en sitä riskiä ottaisi että hoitaisin sillon vauvaa. Ja toiseksi alkoholi poistuu rintamaidosta samaan tahtiin kuin verestä joten jos 3 saunaoluen jälkeen imetät niin vauvasikin näin "juo" alkoholia. Eli vähintään pari tuntia odottaisin...
[/quote]
Voit.