Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Pikkukakkosessa pelottava Mikko Mallikas

Vierailija
17.10.2013 |

En olis uskonut, et koskaan rupeisin nipottamaan mistään lastenohjelmasta, mut tänään toi M.Mallikas oli aika kamala. Meidän 4-vuotias tietysti tapitti innoissaan hirviötarinaa (selvästi vähän jännittyneenä) ja kysyi illalla nukkumaan mentäessä, että eihän niitä lapsia syöviä peikkoja ole olemassa! 2-vuotias kurkki telkkua rahin takaa osoitellen sormellaan ruutua kohti: peikko, peikko.., kunnes päätin et nyt mennäänkin potalle.

Meillä arki lasten kanssa ei todellakaan oo vain pinkkejä poneja ja pumpulia, vaan voidaan leikkiä hurjempiakin juttuja, mut tää jakso oli musta kyllä epäsopiva pienille muksuille.

Mitä mieltä muut, jotka näkivät kys. jakson ovat? Pelästyttiinkö teillä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:28"]

[/quote]

En todellakaan tykkää siitä, että pikkukakkosen ohjelmissa joku vinkuu, kun pelkää pimeää. Meillä lapsi ei pelkää pimeää, mutta ottaa esimerkkiä näistä omista idoleistaan ja on alkanut iltaisin vinkua samalla tavalla, kuin ohjelmissa.

[/quote]

Sellaista se vanhemman elämä on... välillä sitä ei tykkäile asioista ja silti niitä olisi hyvä kohdata ja niiden kanssa tehdä töitä. Tietysti on ihan hyvä tiedostaa oman lapsensa erityispiirteet ja valita katsottavia ohjelmia sen mukaan. Vikahan ei välttämättä ole ohjelman huonoudessa jos lapsi kehittää pelon tai aikuista ärsyttää. Ehkä lapsellasi on jotain sanottavaa, joka saa ohjelman kautta purkautumiskanavan ja sinun pitäisi aika tarkalla korvalla kuulostella ja yhdessä pohdiskella, mistä tuulee ja miten voit tukea. Miksiköhän lasten kirjat ja tarinat jo ennen tv:n kautta ovat mörköjä pullollaan? Etteikö vaan tiettyyn kehitysvaiheeseen kuuluvan pelkokauden käsittelemiseksi..

Jos Pikku Kakkonen ihan tolkuttomasti närästää, niin voihan sitä vaihtaa ohjelmia (mihin?) tai jättää tv:n katselun vaikka kokonaankin pois.

Itse Mikko Mallikkaan parissa kasvaneena mun on hieman vaikea ymmärtää tätä nykyvanhempien "ylihygienisyyttä" ja varovaisuutta. Aivan järkyttävää moskaa tulee kaikilta kaupallisilta lastenohjelmien tarjoajilta, mutta viisas ja pedagoginen Mikko Mallikas saa aikaan kuohuntaa. Makuasioitakin toki, mutta omaan korvaan tosi outo keskustelu. Ja sanon tämän kolmen pienen äitinä, joista kukaan ei vetänyt ko. ohjelmasta kierroksia.

[/quote]

Niin taidankin tehdä. Ei enää ärsyttäviä lastenohjelmia (pikku prinsessa, Olivia, Kaapo jne.) katsota meillä. Ei meilläkään ole ongelmaa möröistä tai muista, mutta toi pimeen pelon ja kiukuttelun tarttuminen ärsyttää.

Vierailija
22/27 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyiset lastenohjelmat on ylilällyjä.. :D Mitä jos annatte lapsenne vaikka kattella Leijonakuninkaan ja lapsi näkee kuinka Simban iskä putoo kalliolta ja kuolee? Nykyään sen näkeminen tekee ihmisten mielestä lapsesta vähintään väkivaltasen. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan ole mikään niuho, mutta särähti toisessa huoneessa korvaan etenkin tuo lasten syöminen, 4v katseli olohuoneessa telkkaria. Että olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
24/27 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallikas vetää piriä

Vierailija
25/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa

Vierailija
27/27 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu näitä vanhoja ketjuja nostelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän