Mitä tekisitte? Liittyy kampaajaan...
Löysin vuosien etsimisen jälkeen todella hyvän kampaajan, jolla olen käynyt nyt kaksi kertaa. Hänen lopputuloksiin olen ollut todella tyytyväinen, toisin kuin aina ennen.
Ainoa, mikä tässä ärsyttää todella paljon, on se että hän on koko ajan äänessä. Sen koko 2-3h hän puhua pälättää, en meinaa saada edes suunvuoroa. Viime käynnillä hän kertoi mm. junttinaapureistaan, kymmenen vuoden takaisesta avioerostaan ja koirastaan, hänen suosikkiliikkeensä alennusmyynneistä yms yms. Vaikka näpertäisin puhelinta tai lukisin lehteä, hän ei ymmärrä lopettaa.
Ei minua siis haittaa jutella kampaajan kanssa, päinvastoin. Mutta pitkän työpäivän jälkeen haluaisin hetken omaa aikaa, lukea rauhassa sitä lehteä tai muuta enkä kuunnella kampaajan avioeroista tai alennusmyynneistä sitä koko aikaa. Enkä kehtaa sanoa hänelle, että voisitko olla nyt oikeasti hiljaa.
En haluaisi vaihtaa kampaajaa, kun kerrankin olen hyvän löytänyt, mutta tuo pälätys todella häiritsee. Hän on ehkä sosiaalisin ihminen ikinä! Mitä tekisitte?
Kommentit (15)
Olet asiakas, voit ihan hyvin sanoa ystävällisesti, että hän on loistava kampaaja, mutta olisit mielummin omassa rauhassasi.
Keksi jokin tapa. Jos et saa sanotuksi suoraan ("Sanna kiltti, mä haluaisin olla ihan hiljaa, oli aika raskas päivä töissä, tajuat kai!"), ota vaikka kirja mukaan, hymyile nätisti istuessasi ja sano, että tahdot lukea dekkarisi loppuun, kun kerrankin on hetki omaa aikaa.
Hyvästä kampaajastahan kannattaa pitää kiinni! Toivottavasti puheripuli saadaan aisoihin :)
"Anteeksi, mulla oli raskas päivä, saanko olla ihan vain omissa oloissani ja mietiskellä asioitani?"
Käyn kerran kuukaudessa. Kyllähän sen juuri ja juuri kestää, mutta mielummin menisin kampaajalle, jolla viihtyisin ja sieltä tulisi rentoutuneena ulos.:) ap
Kiitos hyvistä vinkeistä! Tuntuu jotenkin vaivaanuttavalta sanoa, että nyt kyllä mielummin olisin omissa oloissani.. Voisin ottaa seuraavalla kerralla kirjan mukaan tai tabletin ja hoitaa samalla työasioita! Ap
Sano että sun pitää soittaa puhely ja sit harvakseltaaan juttelet puhelimellesi, joo, niin , aivan jne
Ei tuohon varmaan mitään järkevää lääkettä ole. Viimeistään toisella kerralla on unohtunut toivomus olla hiljaa. Hyvät kampaajat ovat kiven alla, joten etsi samalla uutta jos tuntuu liian rasittavalta.
Ymmärrän niin! Itselläni aivan sama ajatus; haluan olla rauhassa! Kerran jo suunnittelin, että sanon, että minulla on kurkkukipeä en voi puhua ja olen jotenkin vaitonainen jne. mutta en onnistunut, hän sai temmattua minut puheeseen mukaan kyselemällä...=(
Mulla on puhelias hieroja..ja se kun on juuri sellainen paikka jossa haluaisin vain olla ja nauttia. Mutta vaihtoon menee tuo hieroja, harmi, tosi hyvä näpeistään.
Harmi, että muillakin on samanlaisia kokemuksia... Hyvät kampaajat ovat kyllä kiven alla. Toivotaan, että hän tuosta vähän rauhoittuisi (turha toivo). Tuntuu vain, ettei hän kuukauteen puhu kenellekään ja sitten kun minä tulen niin sitä asiaa tulee kuin tykin suusta. Tai osahan on vain luonteeltaan sellaisia. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:50"]
Ymmärrän niin! Itselläni aivan sama ajatus; haluan olla rauhassa! Kerran jo suunnittelin, että sanon, että minulla on kurkkukipeä en voi puhua ja olen jotenkin vaitonainen jne. mutta en onnistunut, hän sai temmattua minut puheeseen mukaan kyselemällä...=(
[/quote]
:D
Entä jos ap vaihtaisit aikaa, jolloin käyt? Menisit esim. viikonloppuna tai aikana, jolloin olet vähän rentoutuneempi?
Kampaaja on niin kallisarvoinen juttu, etten lähtisi riskeeraamaan tuollaisen takia. Omani on vähän höpsö ja wt, mutta loistava hommassaan. :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:46"]
Jos et ihan tuppukylässä asu niin hyviä kampaajia on pilvin pimein.
[/quote]
Hyviä kampaajia toki on, mutta sopivia ei. Itse olen Helsingistä etsinyt jo muutaman vuoden ajan luottokampaajaa, mutta ei löydy. Jotain vikaa on aina; yksi leikkaa liian vähän eli tukka on kahden viikon päästä samanlaisessa kuosissa (eikä auta kun sanoo että leikkaa vaan kunnolla, sitten tehdään jo ihan jotain toisenlaista mallia), toinen leikkaa periaatteessa hyvännäköiseksi ja hyvänmalliseksi, mutta kuitenkin jotenkin niin, että malli ei kasva kauniisti vaan alkaa rehottaa saman tien, kolmas kampaaja uskalsi leikata sopivan särmikkäästi, mutta leikkasi aina aivan liikaa, ja muutaman kerran siellä käytyäni mulla oli periaatteessa kiva leikkaus, mutta sellaisessa kynityssä poikatukka-pituudessa. Lopetin sitten käymisen sielläkin. Aiemmassa asuinpaikassani mulla oli monivuotinen luottokampaaja, jonka kanssa natsasi tyylillisesti tosi hyvin, ja jotain sellaista haluaisin edelleen. Ei vain tunnu löytyvän :(
Hmm, ei kai siellä kampaajalla nyt niin usein käydä, että tuo ylitsepääsemättömän raskaaksi käy?