Muita jotka haluaisivat jo etelänmatkatkalle?
Kauankohan täällä kotimaassa vielä joutuu kökkimään. Miksi matkat on peruttu, vaikka on keksitty turvavälit, käsien pesu sekä hengityssuojaimet? Ihmisiä holhotaan aivan liikaa. Nyt ei muka ole oikea aika matkustaa. Miksei muka?
Kommentit (33)
Kyllä voisin lähteä minäkin mutta pelkään joutuvani lynkatuksi pelkästä ajatuksen ilmaisemisesta joten jätän lähtemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin lähteä minäkin mutta pelkään joutuvani lynkatuksi pelkästä ajatuksen ilmaisemisesta joten jätän lähtemättä.
Onko siitä lähtösuunnitelmasta pakko kertoa? Sitä paitsi kai sinä itse päätät asioistasi.
Miksi et lähde? Suomesta voi matkustaa ulkomaille ja suomalaiset pääsee moneen maahan. Hinnat on nyt halvat, joten kannattaa ehdottomasti matkustaa. Ollaan käyty lasten kanssa jo monta kertaa ulkomailla viime kuukausien aikana.
No kyllä haluaisin. Olin viimeksi viisitoista vuotta sitten ja olin ajatellut tämän vuoden syyskuussa meneväni. No, vuosi tai pari lisää odottelua ei tuntune missään.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sikäli oikeassa että miksi estää halukkailta matkustaminen kun suojakeinoja on olemassa. Mieleen nousee kysymys että miksi niihin ei luoteta.
Koska on nähty miten ne turvavälit, maskit yms unohtuu ihmisiltä helposti? Kun pitää juhlia häitä ja lakkiaisia, käydä ravintoloissa ja baareissa jne. Koska monet eivät niistä suojakeinoista välitä alunperinkään, mistä sen tietää mitä se Jani-Irmeli reissussa puuhaa? Koska tauti on levinnyt niin nopeasti niin laajalle juuri reissaavien ihmisten mukana?
etelänmatkatkalle? 😅😅😅😅😅😄😄😄😄😅😅😅😅😄😄😄😅😅😅😄😄😅😅😄😄😅😅!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä hitto vie haluaisin, en ole kotona kökkimisestä nauttiva ihminen. Eniten ärsyttää että ei tietenkään voi tietää milloin on turvallista lähteä. Hyvin pärjäisi odotellessa matkaa vaikka alkuvuoteen mutta ei kannata varata kun ei tiedä joutuuko sitten perumaan.
Eipä ole tarvinnut kökkiä. Lentoja myydään kokoajan.
Tänne ei pääse raja on kiinni sieltäkin tulevalle liikenteelle.
M. 55
Bangkok
Mä kävin kanssa lasten kanssa viime kuussa Turkissa lomalla. Paremmin siellä oli korona-asiat hoidettu kuin täällä. Olimme takaisin tultuamme omaehtoisessa karanteenissa kaksi viikkoa ja käytiin varmuuden vuoksi vielä testeissä. Negat kaikilla eikä mitään oireita. Nyt on naapurin teinit molemmat karanteenissa, kun ovat pubissa altistuneet.
Vaikka kyseessä onkin trolli, niin kyllä näiden "pakko päästä huvimatkalle" -pösilöiden olemassaolosta muistutetuksi tuleminen nostaa verenpainetta.
Olin varautunut olemaan reissutta tämän vuoden ajan mutta kun rajat vuotaa "keltainen, punainen maa" - kaikista maista pääsee Suomeen jos/kun on pokkaa valehdella, kun rajalla ei ole resursseja parempaan tutkimiseen, niin muutin mieleni ja talvella lähden aurinkoon.
En voi mitään ajatukselle että tässä jotenkin punnitaan yksilön järjenkäyttötaito ja suhteellisuudentaju. Oma ajatukseni on se, ettei ulkomaille pitäisi nyt missään nimessä matkustaa. Koska valtiovallan asenne matkustamiseen nyt on ainakin rivien välissä kielteinen, ei kenenkään kannattaisi lähteä. Mutta ihmisiä ei voi pakottaa eikä järkeen vetoaminen näytä aina onnistuvan.