Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani tuntuvat syyllistävän minua masennuksestani.

Vierailija
07.09.2020 |

Tiedän, että pohjimmiltaan haluavat minulle hyvää ja rakastavat, mutta heidän tapansa joskus puhua minulle, on hyvin syyllistävä. Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikeaa samaistua ja ymmärtää masentunutta, mutta omalla käytöksellään he vain tekevät asioista vaikeampia.
Esim. En jaksa matkustaa pitkien työ-ja koulupäivien jälkeen viikonloppuisin toiselle paikkakunnalle kertaa kuukaudessa enempää. Toinen asia erikseen olisi vielä pitkän matkan päässä asuville sukulaisille matkustaminen. Hyvä kun jaksan juuri ja juuri hoitaa itseäni.
Vanhemmat puhuvat usein siihen sävyyn, että minua ei kiinnosta muiden asiat ja minä ajattelen vain itseäni jne.. Tuo loukkaa tajuttoman paljon, varsinkin kun yksi syy masennukselleni oli ainainen muista huolehtiminen ja muiden mielyttäminen ohi omien tarpeiden.
Onneksi mieheni osaa olla tukena. Ehkä siksi viihdynkin paremmin kotona.
Miten teillä suhtauduttiin masennukseen lähipiirin toimesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti käski mua t*ppamaan itseni, kun kuulemma sen myötä hänen oma elämänsä muuttuisi paremmaksi. No en oo koskaan vielä sen käskyjä elämässäni noudattanut, niin en ajatellut tuotakaan käskyä noudattaa. Välit laitoin poikki siihen ämmään, mutta tuo ei ollut siihen ainoa syy.

Vierailija
22/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneet on laiskoja luusereita jotka pitäisi ruoskia ruotuun.

Juuri näin, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-ikäisenä masentunut, ja vanhempani eivät todellakaan ymmärtäneet mitä se masennus on.

"Koita vaan piristyä!" ja "Ajattele positiivisesti" -kommentteja sain kuulla jatkuvasti. 

Vierailija
24/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu että parin viikon välein käydään sama keskustelu. "Ai vieläkin tuntuu masentuneelta, ootko sä miettinyt mistä se johtuu?" Öö. Olisinko. Parin vuoden takainen burnout sekä avioero joka osaltaan johtui pitkäaikaisesta masennuksesta / muista ongelmista, noin alkuun. Juu että eihän tässä mitään syitä ole ollut. Pitäisi kai vaan keskittyä iloisiin asioihin ja suorittaa elämäänsä mahdollisimman kiireisenä ettei ehdi ajatella mitään, tehdä vaikka kasa lapsia niin ei ehdi enää ikinä ajatella itseään. Niinhän ne ongelmat on ennenkin ratkaistu

Vierailija
25/29 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tilanne muuttuu sitten kun nuoren polven väki alkaa saamaan lapsia ja heidän lapsensa ovat masentuneita.

Osaavat varmasti olla ymmärtäväisempiä ja tukena.

Hienointa olisi, jos masennusta pystyttäisiin ennaltaehkäisemään, ettei sitä koskaan edes tulisi. :)

Liika fosfaatti - se lisätty varsinkin! - aiheuttaa masennusta. Jo tuo on todettu moneen kertaan ja linkkikin oli siihen ohjelmaan. Ei mahda mitään, kun se tuottaa niin paljon kaikenlaista businessta:-(

https://areena.yle.fi/1-4219312#autoplay=true

eri asia;-)

Vierailija
26/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ongelmat ovat yleensä itseaiheutettuja sairauksia. Kuten alkoholismi tai peliriippuvuus.

Vierailija
28/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden ongelmat ovat yleensä itseaiheutettuja sairauksia. Kuten alkoholismi tai peliriippuvuus.

Kerro lisää itsestäsi

Vierailija
29/29 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi sun pelaaminen haittaa sun ryyppäämistäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan