Te keneltä on sappirakko poistettu. Paljonko laihduitte leikkauksen jälkeen?
Itse olen nyt leikkausjonossa enkä malta odottaa leikkuriin pääsyä. Sappirakkoni on kuulemma täynnä kiviä, joten poisto on iso. Olen jo käynyt vaatekaupoissa hypistelemässä S-koon vaatteita (nyt L ) Mä oon niin onnellinen että pääsen tähän leikkaukseen. Laihduttaminen on ollut supervaikeaa
Kommentit (23)
12kg lähti ihan hetkessä leikkauksen jälkeen. Lähinnä toipilasaikana.
Ei laihduta ollenkaan. t. sappirakko poistettu ja BMI 42.
Sappirakossa oli kolme 2-3 kilon kiveä ja lisäksi 2.5 kiloa sappisoraa. Eli yhteensä 11 kiloa lähti
Ei vaikuttanut painoon vaikka oli tulehtunut useita viikkoja (ulkomailla ei ollut tarpeeksi tasokasta leikkaushoitoa saatavilla). Normaalipainoisena poistettiin.
Vatsalaukun pienennys/kavennus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei laihduta ollenkaan. t. sappirakko poistettu ja BMI 42.
Voi ei. :( Lääkäri tehnyt varmaan hoitovirheen. Laitoitko palautetta potilasasiamiehelle?
Ap
25kg laihduin. Sain hengenvaarallisen tulehduksen (tehtiin avoleikkaus) ja olin teholla 3kk ja 6kk sairaslomalla jonka aikana söin vain nestemäisiä "ruokia". Hyvä laihis oli.
Kaikki leikkaukset vaikuttaa muhun laihduttavastai ihan vaan siks koska menee useita päiviä kun ruokahalu on poissa. En saa kurkustani kuin vähän vetä alas tai ihan väkisin teetä
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttanut painoon vaikka oli tulehtunut useita viikkoja (ulkomailla ei ollut tarpeeksi tasokasta leikkaushoitoa saatavilla). Normaalipainoisena poistettiin.
Vatsalaukun pienennys/kavennus on eri asia.
MIssä maassa olit? POhjois-korea?
Vierailija kirjoitti:
25kg laihduin. Sain hengenvaarallisen tulehduksen (tehtiin avoleikkaus) ja olin teholla 3kk ja 6kk sairaslomalla jonka aikana söin vain nestemäisiä "ruokia". Hyvä laihis oli.
WOW! Toi tulehdus ihan hirveää, mut huikea painon pudotus :)
Mulla poistettiin sappirakko, kun se tulehtui ilmeisesti laihtumisen vuoksi. Laihduin 33 kiloa 8 kuukaudessa. Leikkauksen jälkeen sitten ei enää paino pudonnut, mutta ei myöskään noussut.
Millä logiikalla sappirakon poisto vaikuttaisi painonpudotukseen? Itselläni laski leikkausta odotellessa paino muutaman kilon, kun pistin ruokavalion kuntoon. Suklaa, alkoholi, rasvaiset ruuat jäi pois, ja vaikka en niitä mielestäni mitenkään hurjasti ennenkään käyttänyt, niin kiloja lähti. Leikkauksen jälkeen paino ei jatkanut putoamistaan, vaikka olen melko lailla pitänyt kiinni uudesta ruokavaliosta. Olen koko ajan ollut normaalipainon rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Sappirakossa oli kolme 2-3 kilon kiveä ja lisäksi 2.5 kiloa sappisoraa. Eli yhteensä 11 kiloa lähti
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
No niin varmaan oli. Jos tuo olisi totta, tapauksesi olisi kaikissa maailman lehdissä lääketieteellisenä ihmeenä. Jo 1.1 kilon painoinen sappikivi joka kiinalaiselta mieheltä poistettiin pari vuotta sitten, oli yksi isoimmista joka on koskaan keneltäkään löydetty.
Paino ei liikahtanut mihinkään sappirakon poistossa.
Mulla on tullut n. 10 kg lisää sappirakon poiston jälkeen . Ihan samassa tahdissa 1kg vuodessa lisää kuin ennen sappirakon poistoakin.
Päinvastoin, tuli 5kg lisää vaikka sappirakko poistettiin kokonaan täynnä kiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
No niin varmaan oli. Jos tuo olisi totta, tapauksesi olisi kaikissa maailman lehdissä lääketieteellisenä ihmeenä. Jo 1.1 kilon painoinen sappikivi joka kiinalaiselta mieheltä poistettiin pari vuotta sitten, oli yksi isoimmista joka on koskaan keneltäkään löydetty.
Sen tasoisen vastauksen saa kuin on kysymyskin :DDDDD
Sappirakon poistolla ei ole laihduttavaa vaikutusta.
Itse laihduin ENNEN leikkausta 6-7 viikossa vajaa 10 kg koska elin käytännössä vedellä, riisillä ja kanalla sekä puurolla. Leikkauksen jälkeen oli ihana syödä taas kaikkea mahdollista joten paino lähti hiipimään ylöspäin.
Täh?