Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keneltä on sappirakko poistettu. Paljonko laihduitte leikkauksen jälkeen?

Vierailija
07.09.2020 |

Itse olen nyt leikkausjonossa enkä malta odottaa leikkuriin pääsyä. Sappirakkoni on kuulemma täynnä kiviä, joten poisto on iso. Olen jo käynyt vaatekaupoissa hypistelemässä S-koon vaatteita (nyt L ) Mä oon niin onnellinen että pääsen tähän leikkaukseen. Laihduttaminen on ollut supervaikeaa

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
2/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kg lähti ihan hetkessä leikkauksen jälkeen. Lähinnä toipilasaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta ollenkaan. t. sappirakko poistettu ja BMI 42.

Vierailija
4/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappirakossa oli kolme 2-3 kilon kiveä ja lisäksi 2.5 kiloa sappisoraa. Eli yhteensä 11 kiloa lähti

Vierailija
5/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut painoon vaikka oli tulehtunut useita viikkoja (ulkomailla ei ollut tarpeeksi tasokasta leikkaushoitoa saatavilla). Normaalipainoisena poistettiin.

Vatsalaukun pienennys/kavennus on eri asia. 

Vierailija
6/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihduta ollenkaan. t. sappirakko poistettu ja BMI 42.

Voi ei. :( Lääkäri tehnyt varmaan hoitovirheen. Laitoitko palautetta potilasasiamiehelle?

Ap

Vierailija
7/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25kg laihduin. Sain hengenvaarallisen tulehduksen (tehtiin avoleikkaus) ja olin teholla 3kk ja 6kk sairaslomalla jonka aikana söin vain nestemäisiä "ruokia". Hyvä laihis oli.

Vierailija
8/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leikkaukset vaikuttaa muhun laihduttavastai ihan vaan siks koska menee useita päiviä kun ruokahalu on poissa. En saa kurkustani kuin vähän vetä alas tai ihan väkisin teetä

Vierailija
9/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuttanut painoon vaikka oli tulehtunut useita viikkoja (ulkomailla ei ollut tarpeeksi tasokasta leikkaushoitoa saatavilla). Normaalipainoisena poistettiin.

Vatsalaukun pienennys/kavennus on eri asia. 

MIssä maassa olit? POhjois-korea?

Vierailija
10/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25kg laihduin. Sain hengenvaarallisen tulehduksen (tehtiin avoleikkaus) ja olin teholla 3kk ja 6kk sairaslomalla jonka aikana söin vain nestemäisiä "ruokia". Hyvä laihis oli.

WOW! Toi tulehdus ihan hirveää, mut huikea painon pudotus :)

Vierailija
11/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin sappirakko, kun se tulehtui ilmeisesti laihtumisen vuoksi. Laihduin 33 kiloa 8 kuukaudessa. Leikkauksen jälkeen sitten ei enää paino pudonnut, mutta ei myöskään noussut.

Vierailija
12/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla sappirakon poisto vaikuttaisi painonpudotukseen? Itselläni laski leikkausta odotellessa paino muutaman kilon, kun pistin ruokavalion kuntoon. Suklaa, alkoholi, rasvaiset ruuat jäi pois, ja vaikka en niitä mielestäni mitenkään hurjasti ennenkään käyttänyt, niin kiloja lähti. Leikkauksen jälkeen paino ei jatkanut putoamistaan, vaikka olen melko lailla pitänyt kiinni uudesta ruokavaliosta. Olen koko ajan ollut normaalipainon rajoissa.

Vierailija
13/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappirakossa oli kolme 2-3 kilon kiveä ja lisäksi 2.5 kiloa sappisoraa. Eli yhteensä 11 kiloa lähti

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

No niin varmaan oli. Jos tuo olisi totta, tapauksesi olisi kaikissa maailman lehdissä lääketieteellisenä ihmeenä. Jo 1.1 kilon painoinen sappikivi joka kiinalaiselta mieheltä poistettiin pari vuotta sitten, oli yksi isoimmista joka on koskaan keneltäkään löydetty.

Vierailija
14/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei liikahtanut mihinkään sappirakon poistossa.

Vierailija
15/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut n. 10 kg lisää sappirakon poiston jälkeen . Ihan samassa tahdissa 1kg vuodessa lisää kuin ennen sappirakon poistoakin.

Vierailija
16/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, tuli 5kg lisää vaikka sappirakko poistettiin kokonaan täynnä kiviä.

Vierailija
17/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

No niin varmaan oli. Jos tuo olisi totta, tapauksesi olisi kaikissa maailman lehdissä lääketieteellisenä ihmeenä. Jo 1.1 kilon painoinen sappikivi joka kiinalaiselta mieheltä poistettiin pari vuotta sitten, oli yksi isoimmista joka on koskaan keneltäkään löydetty.

Sen tasoisen vastauksen saa kuin on kysymyskin :DDDDD

Vierailija
18/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappirakon poistolla ei ole laihduttavaa vaikutusta.

Vierailija
19/23 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin ENNEN leikkausta 6-7 viikossa vajaa 10 kg koska elin käytännössä vedellä, riisillä ja kanalla sekä puurolla. Leikkauksen jälkeen oli ihana syödä taas kaikkea mahdollista joten paino lähti hiipimään ylöspäin.

Vierailija
20/23 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sappirakkoon kertyy kiviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi