Kaksplus: Jani Toivola saa lapsen!
Kuka lienee onnellinen äiti?
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288610579518.html
Kansanedustaja Jani Toivolasta tulee isä.
Jani Toivola paljastaa Kaksplus-lehden haastattelussa, että hän saa pian esikoisensa.
Isäksi tuleminen on ollut jo vuosia Toivolan suuri haave, ja hän on useissa haastatteluissa puhunut unelmastaan tulla isäksi. Nyt haaveesta on viimein tulossa totta.
- Suuri unelmani toteutuu, Jani Toivola sanoo Kaksplus-lehdelle.
Lehden mukaan lapsi syntyy tämän vuoden lopulla.
Toivola sanoo haastattelussa, kuinka hän oli jo varautunut siihen, ettei koskaan saisi lapsia homoseksuaalisuutensa takia.
- Yhteiskunta on muuttunut, joten nykyään myös minulle haave vanhemmuudesta on todellisuutta, Jani sanoo.
Lapsen syntymän jälkeen Toivola jää vuodenvaihteen jälkeen ainakin puoleksi vuodeksi isyysvapaalle.
Kommentit (89)
Minkäköhän takia Janin pitäisi adoptoida biologinen jälkeläisensä?
Enkä kyllä ymmärrä sitäkään miksi Jani olisi jotenkin huono vanhempi vain siksi, että on homoseksuaali. Kun lapsi on selkeästi haluttu ja harkittu, niin kyllä varmasti oman osansa hoitaa hyvin. Ja lapselle ei sinänsä ole väliä kuka häntä hoitaa, kunhan hoitaja pysyy samana ja vastaa lapsen tarpeisiin. Imettämään ei Jani pysty, mutta eipä sitä tee kaikki äiditkään ja aivan tasapainoisia ja onnellisia lapsia kasvaa näistäkin pienokaisista.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:27"]
Päivän surullisin uutinen. Sairas paikka tämä maailma. Ymmärrän kyllä että kukaan ei ymmärrä tätä mielipidettäni mutta tätä mieltä olen, sorry vaan...
[/quote]
Minä ymmärrän! Sairas uutinen.
Jani Toivola hehkuttaa jo että tulee olemaan lähivanhempana. Aiotaanko lapselta siis riistää oikeus äitiin jo elämän ensimetreillä. Vastenmielisiä tämmöiset ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen riepotella pientä ihmiselämää miten sattuu.
[/quote]
Voi kulta, kävikö mielessä että äitiä ei ehkä _kiinnosta_ olla lähivanhempi?
Kyllä musta ihan sairasta. Ei mitenkään normaalia. Niin ja kyllä tässä maailmassa kritisoidaan jo ihan muitakin ihmisryhmiä saati sitten homoja. Miten homot olisi jotenkin erityisasemassa muihin nähden kritiikissä? Jo se, että päätetään tehdä lapsi jonka vanhemmat eivät tule asumaan yhdessä. Niin ja taas mennään metsään jos luullaan että raha takaa sen onnen lapsuudessa tai muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 12:19"]
Eli mistä hän sen lapsen saa? Adpotio on homoseksuelleilta kielletty. Eli ei voi saada naisen synnyttämään lasta. Onko hän siis itse raskaana?
[/quote]
Tätä muuten pitää tarkentaa sen verran, että adoptio on homopareilta kielletty, ei yksittäisiltä homoseksuaalisilta miehiltä tai naisilta.
[/quote]
Yksinäisen on erittäin vaikeaa saada adoptoitua. Kiinassa lopettivat adoptoimisen USAn yksin adoptiota hakeville kokonaan, kun huomasivat, että lapsia päätyi näin homopareille.
[/quote]
Kiina ja USA on verrattavissa Suomeen? :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:57"]
Kyllä musta ihan sairasta. Ei mitenkään normaalia. Niin ja kyllä tässä maailmassa kritisoidaan jo ihan muitakin ihmisryhmiä saati sitten homoja. Miten homot olisi jotenkin erityisasemassa muihin nähden kritiikissä? Jo se, että päätetään tehdä lapsi jonka vanhemmat eivät tule asumaan yhdessä. Niin ja taas mennään metsään jos luullaan että raha takaa sen onnen lapsuudessa tai muutenkaan.
[/quote]
Yleensä ihmisryhmiä ei kritisoida, ellei kyseessä ole rikolliset ja niihinhän homous eivät kuulu.
Mikä raha, mistä sinä sanot että homo olisi yhtään sinua huonompi vanhempi,kerroppa se?
Ja raha ja hyvä vanhemmuusko on aivan totaalisen mahdoton yhdistelmä?
Avaa nyt pikkusen sitä maailmaasi.
Ja tässä maassa myös sinkut tekevät lapsia jossa tietävät ettei lapsi tule olemaan ydinperheessä.
Samassa voit teilata kaikki uusperheet ja yht.
Minä olen ainakin onnellinen että minulla on isä ja äiti ja myös lapsillani on isä ja äiti ja mummot ja vaarit.
Eikös se Toivola äskettäin hehkuttanut sitä että parisuhde päättyi. Adoptiosta tuo on aiemmin puhunut ainakin, en ole tiennytkään että homomies voi yksin adoptoida. Jäänkö ysin ja olenko vanhanaikainen kun minusta ideaali perhe lapsen syntyä on äidille ja isälle ja onhan se parasta jos on molemmat, toki eroja tulee mutta silti vanhemmat säilyvät. Minusta paras tapa hankkia lapsi on se luonnollinen, miksi väen vängällä on pakko hankkia lapsia jos ei niitä luonnollisin keinoin saa, silläkin voi olla joku tarkoitus.
Ihminen on niin itsekäs olento, kaikki pitää saada vaikka luonto olisi toista mieltä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:27"]
Päivän surullisin uutinen. Sairas paikka tämä maailma. Ymmärrän kyllä että kukaan ei ymmärrä tätä mielipidettäni mutta tätä mieltä olen, sorry vaan...
[/quote]
Iltasanomien keskustelupalsta oli täynnä onnitteluja, ja joku hehkutti, että onpa ihanaa, että tässä ketjussa on pelkästään onnitteluja. No, olihan se helppoa, kun kaikki ei-onnittelevat kommentit oli moderoitu pois. :) Vielä aikaisemmin päivällä niitä oli, vaan ei enää, kappas vaan. Moniarvoinen yhteiskunta jne. - Itse asiasta olen samaa mieltä - lapsi on aina onnittelun arvoinen asia. :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 16:18"]
Minä olen ainakin onnellinen että minulla on isä ja äiti ja myös lapsillani on isä ja äiti ja mummot ja vaarit.
Eikös se Toivola äskettäin hehkuttanut sitä että parisuhde päättyi. Adoptiosta tuo on aiemmin puhunut ainakin, en ole tiennytkään että homomies voi yksin adoptoida. Jäänkö ysin ja olenko vanhanaikainen kun minusta ideaali perhe lapsen syntyä on äidille ja isälle ja onhan se parasta jos on molemmat, toki eroja tulee mutta silti vanhemmat säilyvät. Minusta paras tapa hankkia lapsi on se luonnollinen, miksi väen vängällä on pakko hankkia lapsia jos ei niitä luonnollisin keinoin saa, silläkin voi olla joku tarkoitus.
[/quote]
Meneppä huutelemaan tätä "väen vängällä, jos ei luonnollisesti tuu" kommenttia vaikka lapsettomuushoitoja saavalle heteroparile, jookos. Saattaa tulla kyllä turpakäräjät ainkiin sen hormooneita täynnä olevan naisen kanssa...
[/quote]
Eli lapsettomuushoidot voitaisiin mielestäsi lopettaa kokonaan?
Voi, että tätä ketjua...onpas paljon tietämättömiä ihmisiä liikkeellä. Miksi Jani olisi tarvinnut keinohedelmöitystä. Muumimuki tapa ei ole sama asia kuin keinohedelmöitys!!! Homomies voi saada oman biologisen lapsen sopimalla jonkun naisen kanssa, että nainen kasvattaa lapsen mahassaan ja synnyttää sen. Syntymän jälkeen lapsen isä tunnustaa isyyden ja he joko hoitavat lasta yhdessä tai sitten lapsen äiti luopuu huoltajuudesta ja näin ollen isä on lapsen ainut huoltaja.
[/quote]
Miksi väen vängällä mennä syöpähoitoihin, kun luonto selvästi haluaa ihmisen kuolevan, silläkin voi olla joku tarkoitus.
Vähä niinku maikkelikin teki ja julkisuutta tulee.
ottamatta kantaa mitä mieltä olen tästä että janista tai homosta tulee isä. niin pingviinit hautoo munia ja oli joku muukin eläin jossa isä kantaa sen poikaset ja linnut ruokkii molemmat poikasiaan. ja kastemato voi lisääntyä ihan itsekseen. :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:48"]
ottamatta kantaa mitä mieltä olen tästä että janista tai homosta tulee isä. niin pingviinit hautoo munia ja oli joku muukin eläin jossa isä kantaa sen poikaset ja linnut ruokkii molemmat poikasiaan. ja kastemato voi lisääntyä ihan itsekseen. :)
[/quote]
Olisinpa minäkin kastemato, lapseni saisivat täydellisen geeniperimän.
Ihanaa, onnea Janille! :)