Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä lapsenhoidosta/vastuusta?

Vierailija
17.10.2013 |

Kyseessä on ala-aste ikäiset lapset. Lapsellani on kaveri, joka on minusta suoraan sanottuna hankala. Ei tottele kylässäkään, inttää ja vänkää kaikesta, on juro mököttäjä jne. Vertailun vuoksi sanon, että kenenkään muun kaverin kanssa ei ole tällaisia ongelmia. Kaikki muut tottelevat aikuista meillä kyläillessään ja ovat hyvin kohteliaita jne. Tämä yksi tapaus saattaa minullekin inttää jotain vaikka kuinka kauan. Välillä ärsyttää ihan tahallaan lastanikin inttämällä jotain ihan tyhmää juttua. Lapsellanikin menee välillä hermot kaverin joustamattomuuteen ja käytökseen. Ovat kuitenkin kavereita ja tapailevat ja tämä minulle ok.

Nyt on tulossa harrastukseen liittyvä viikonloppureissu, johon on myös vanhempien on lähdettävä mukaan. Tai vaihtoehtoisesti joku vanhempi voi olla muidenkin kuin omansa valvoja, jos vanhemmat näin sopivat.

Kaverin äiti haluaisi laittaa lapsensa tuolle reissulle minun mukaani. Jos kyseessä olisi kuka tahansa muu lapseni kaveri, sanoisin ilman muuta, että tämä on ok ja lapsi voi ilman muuta lähteä meidän kanssa. Tätä hankalaa tyyppiä en kuitenkaan haluaisi ottaa vastuulleni. En jaksa koko viikonloppua vängätä hänen kanssaan kaikesta, kun tiedän, että hän ei kuitenkaan noudata ohjeita eikä tottele ja murjottaa kaikesta, jos ei hommat mene niin kuin hän haluaisi.

Miten kieltäydyn tästä kohteliaasti? En oikein kehtaa sanoa suoraan, että lapsesi on niin hankala, etten uskalla ottaa hänestä vastuuta. Olen kuitenkin lähdössä ko reissulle.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän. Meillä on lähipiirissä samanlainen tapaus, jolla on aina herne nenässä ja kuuluvasti. Voisiko sen sanoa niin, että et uskalla ottaa omalle vastuullesi koko viikonlopuksi. Että jos jotain sattuisi, niin et antaisi itsellesi anteeksi tms. Vähän niin kuin alkaa ylivarovaiseksi tässä.

Vierailija
2/3 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kohteliaasti, että haluat nyt vain oman lapsen kanssa panostaa täysillä siihen harrastus juttuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:55"]

Sanot kohteliaasti, että haluat nyt vain oman lapsen kanssa panostaa täysillä siihen harrastus juttuun.

[/quote]

Komppaan tätä. Sano, että nyt on meidän kahden laatuaika ja haluat keskittyä nyt oman lapsesi tarpeisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä