Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syövätkö kaikki karppaajat voita ja täysmaitoa?

Vierailija
17.10.2013 |

Olen ammattilainen, eläinrasva on paha verisuonille. se voi muoti tuli siitä kun margarineissa on lisäaineita ja prosessin kautta jos toisenkin käyvät kun rasvaa erotetaan pois....mutta se se ei tee voista terveellisempää.itse käytän kylmäpuristettua oliivi ja rypsiöljyä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi... En ole karppaaja, mutta olen koko ikäni käyttänyt voita ja täysmaitoa. Ei ole ollut mitään ongelmia enkä ole edes ylipainoinen.

Rasvaton maito olisi sinusta varmaan parempi vaihtoehto?

Vierailija
2/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki karppaajat syövät voita, mutta täysmaitoa he eivät syö. Sitä he juovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkohän alan ammattilainen? Tuskin ainakaan margariininvalmistuksen. Lääketiedekin lienee aika kaukana. Olet varmaan ravitsemusterapeutti?

Eihan tuo voin ja taysmaidon ole huomattu muuta aiheuttavan kuin korkeampaa kokonaiskolesterolia, mika sekin saattaa johtua korkeasta hyvan kolesterolin, eli HDL:n määrästä. En tällähetkellä karppaa, mutta pyrin käyttämään luonnollisia rasvoja voista oljyihin. Margariinit maistuvat pahalle ja näyttävät epäilyttävälle.

Vierailija
4/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ammattilainen mitä sanot, mutta 3 vuotta karppausta ja kokonaiskole laski 6.4:sta 5.3, ja LDL/HDL/triglyt -arvot ovat tasapainossa. Enkä ole yhtään huolissani edes tuosta että se on vähän yli suositusten. Kolestroli on tärkeä välittäjäaine aivoissa, ja vähän korlkeammalla oleva suojaa dementialta.

Samalla kun hävisi atopia ja siitepölyallergiat, ja ei se 10 kilon pudotuskaan huonoa tehnyt...

Vierailija
5/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan ammattilainen? Ennen vanhaan prostituoiduista käytettiin nimeä "ammattilainen".

Vierailija
6/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karppaan, ja käytän kevytmaitoa ja oliiviöljyä. En varsinaisesti karppaa laihtuakseni, vaan koska vatsa ei kestä hiilihydraatteja.

Vierailija
7/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole karppaaja, lähinnä hyväkarppi jos lokeroida pitää. Voita olen käyttänyt aina ruuanlaitossa ja leivän päällä jos herkutella haluan. Samoin oliivi- tai rypsiöljyä. Aina tarpeen mukaan. En voisi kuvitella ruskistavani palapaistin lihoja öljyssä tai paahtavani poppareita voissa tai laittavani salaattiin rypsiöljyä.

Mutta kummasti tuo hieman tiukempi aloitusvuosi paransi meilläkin kolesteroliarvoja, miehellä db2 lääkitys puolitettiin ja verenpainelääkitys voitiin poistaa kokonaan.

Mun mummoni söi aina  voita (ja suolaa voin päälle leivälle), joi täysmaitoa ja kuoli 95v:nä vanhuuteen. Ei mitään sairauksia koskaan... Isä eli samalla ruokavaliolla lähes 80v ja olisi elänyt pidempäänkin ilman tupakan aiheuttamaa keuhkosyöpää. Ja molemmat oli vielä alipainoisia nykytaulukoihin verrattuna.

Vierailija
8/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 05:18"]

Olen ammattilainen, eläinrasva on paha verisuonille.

[/quote]

Tyydyttynyt rasva on neutraali suhteessa sv-tauteihin.

Vierailija
9/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te laitatte leivälle jos ette voita? Tykkään voin mausta,  mutta en kolesteroolia nostavasta vaikutuksesta. Margariinit epäilyttävät valmistusprosessin vuoksi ja lähes poikkeuksetta maistuvat pahalle. Haluan jotain leivälle, mutta mitä? Kolesterooli aavistuksen koholla ja suvussa sydän ja verisuonitauteja.  

Vierailija
10/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:16"]

Tykkään voin mausta,  mutta en kolesteroolia nostavasta vaikutuksesta.

[/quote]

Voilla ei ole kolesterolia nostavaa vaikutusta.

Vierailija
11/11 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö leipää joten ei sille tarvii laittaa mitään :D No joskus herkutellakseni kunnon ruislimppua, no voita siihen totta kai. Ja eläinrasva ei nosta kolestrolia. Miettikääpä sitäkin, kun vauvalle parasta on rintamaito, kunnon eläinrasvainen tuote, ja sit yhtäkkiä pitäiskin siirtyä yksivuotiaana prosessoituun rasvattomaan maitoon rypsiöljylisällä. Oikeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan