Yhteydenpito ex puolisoon
Olen uusioperheen mies ja minua on alkanut ärsyttämään puolisoni jatkuva / päivittäinen yhteydenpito ex mieheensä. Puolisollani on kaksi lasta edellisestä liitosta ja olemme olleet yhdessä noin vuoden. Puolisoni ja ex miehensä soittelevat / viesteilevät päivittäin lapsistaan ja välillä tuntuu, että aihe tehdään "tikustakin".
Asia ärsyttää minua, koska vapaa-aikamme on kuitenkin kortilla ja sekin aika tuntuu keskeytyvän ex puolison yhteydenottoon tai puolisoni tarpeeseen keskustella ex miehensä kanssa.
Kommentit (12)
Asiasta on keskusteltu ja hänen mukaansa asiat on aina tärkeitä.
Tietysti on asioita, joita pitää keskutella / sopia, koska lapset ovat yhteisiä, mutta mielestäni rajansa kaikella.
Keskustelusta huolimatta asiassa ei ole tapahtunut mitään muuta muutosta kuin, että nykyisin puolisoni pitää puhelinta välillä äänettömällä, etten kuulisi vietien tuloa. Hänen mukaansa puhelin on siksi äänettömällä, koska häntä häiritsee merkkiääni.
ilmeisesti sama tilanne kuin mun ex-miehellä eli siellä päässä uusi/uudet naiset eivät tykkää yhteydenotoistani ja siksi exä ei vastaakaan viesteihini/puheluihini. Meillä onneksi se tilanne, että exä on yh ja minä vain viikonloppuäiti. Tsemppiä ap!!! Voin lohduttaa jos haluat :)
No kuullostaa aika oudolle. Minä en pitänyt yhteyttä päivittäin edes silloin kun olimme juuri eronneet. Jompi kump ei halua selväti päästää toisesta irti. Hyvähän se on, että on hyvät välit en sitä sano. Minkä ikäiset lapset ovat muuten kyseessä? Ja mistä he puhuvat keskenään? Harrastukseen viemisistä vai mistä?
Miten niitä asioita voi olla niin paljon, että ihan päivittäin..? Ei ymmarra.
Huonostipa on asiat sovittu aikoinaan jos vieläkin pitää olla päivittäin tekemisissä.
Milloin flunssa, milloin tulevat lomat (kuukausien päästä), syntymäpäivät, vaatteet, pukeutuminen syyssäähän jne.. yleisesti sellaiset aiheet joita käydään jos eletään yhdessä.
Itse pidän yhteyttä ex puolisooni vain kun on oikeasti aihetta, eli ehkä kerran viikossa tai vähemmän. Minusta ei ole tarvetta ollut edes pitää useammin.
On vähän sen kuuloista että joku ei osaa päästää irti tai sitten ollaan edelleen kavereita.
Meillä on tapaamiset yhtenä arki-iltana viikossa ja joka toinen viikonloppu. Eli hommat hoituu melkeinpä naamakkain. Ex:n vuorotyöstä johtuen muuten tekstiviestillä hoidetaan asiat, soittaa itse lapsille hyvät yöt.
Harvoin on mitään niin kiireellistä, että minun pitäisi soittaa. No jos 7-vee on kipeänä ja ex:llä on iltavuoro, niin se saattaa aamupäiväksi tulla lastenvahdiksi. Joskus olen oman viikonloppuni sunnuntai-iltana kysynyt, että haluatko viedä mukulat hampurilaiselle.
Asutaan naapurikaupungeissa. Meillä nyt onneksi toimii tämä isä-suhde. En tiedä sitten, jos ex löytää uuden.
On hienoa jos pystyy säilyttämään läheiset välit ex-puolisoon! Erityisesti kun on yhteisiä lapsiakin!
Yritä päästä yli mustasukkaisuudestasi ja kontrollinhalustasi. Nainen on nyt kuitenkin valinnut sinut.
Kysymys on siitä, että kaikkein yksinkertaisimmastakin asiasta pitää kysyä ex puolison mielipide, vaikka asian voisi hyvin päättää itse tai päättää nykyisen puolison kanssa. Siis ex puolisollakin on uusi puoliso.
Meillä ollut samanlainen tilanne, jopa vielä silloinkin kun heidän yhteiset lapsensa olivat jo aikuisia. Esimerkkinä vaikka tilanne että miehen ex laittoi miehelleni viestiä että "lapsemme tarvitsee shortsit, voisitko ostaa". "Lapsi" oli tällöin 20-vuotias.
Tällainen turha käytäntö oli alkanut jo heti eron jälkeen eli kun lapset olivat vielä ala-asteikäisiä ja siitä muodostui tapa. Tästä on seurannut se että manipuloiva ex-vaimo on kierrättänyt kaikki asiat itsensä kautta ja lasten on ollut vaikea puhua suoraan isälleen. Ex on ikään kuin ominut lasten asiat itselleen. Mieheni elämään se on vaikuttanut niin suhde lapsiin on kärsinyt, naissuhteet ovat hankaloituneet ja on muodostunut väärä käsitys siitä mikä on tarpeellista yhteydenpitoa ja mikä ei.
Vaatii pitkää pinnaa sijassasi ap, olen kokenut sen. Omista virheistäni oppineena sanoisin heti että puhu suoraan kumppanillesi. Perustele. Kerro miten pahalta se tuntuu, ja jos on vähänkään merkkiä siitä että ex-puoliso yrittää vedättää lapsilla niin sano se avoimesti, ei siinä ole mitään pahaa. Teidän suhteeenne on erityisen tärkeä myös, siihen mahtuvat myös uudet lapset ja heille on hyväksi mikäli uusikin suhde voi hyvin. Ja myös sinun pitää saada osallistua nykyisen puolisosi lastesi elämään!
Mitä jos keskustelisit tästä sen puolisosi kanssa? Aika typerältä toiminnaltahan tuo kuullostaa.