Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset heittävät ryhmäkskusteluun omakohtaisia kokemuksiaan, jotka ei kiinnosta ketään.

Vierailija
07.09.2020 |

Ei pätkääkään kiinnosta, mitä juuri hän tuntee tästä asiasta. Ryhmäkeskustelussa on 20 muuta, kaikki eivät voi pällistellä sitä mitä juuri joku yksittäinen tuntee. Tarkoitus on puhua yleisistä asioista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne monia kiinnostaa, minua ainakin. 

Vierailija
2/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki avaisi tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
4/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puhutaan?

Vierailija
5/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keskustelusta. Jos on tarkoitus tuoda vaikka uusia näkökulmia omien kokemusten kautta, ei keskustelua synny ellei kukaan rohkaistu jakamaan omiaan.

Vierailija
6/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap väärä kuva. Ryhmäkeskusteluissa on tarkoitus puhua yleisistä asioista yleisellä JA yksilön, myös henkilökohtaisella, tasolla. Koita olla vähän vähemmän itsekeskeinen ja oppia ymmärtämään, että muiden ihmisten näkökulmat ovat tärkeitä.

Vierailija
7/7 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset käyttävät ilmaisua "ei kiinnosta ketään"? Minun korviini se kuulostaa ihmiseltä, joka ei hyväksy muita näkökantoja. Miksi hän ei uskalla sanoa "ei kiinnosta minua", vaan yrittää esittää omat mielipiteensä kaikkien muiden mielipiteinä? Olen vakuuttunut, että tällainen ihminen on hyvin epävarma. Häntä todennäköisesti pelottaa ajatus, että hänen mielipiteensä onkin väärä eikä hän koskaan halua olla väärässä, sillä se (hänen mukaansa) tarkoittaisi tyhmyyttä. Näin ollen hänen on pakko heti osoittaa vain yhden mielipiteen olevan oikea ja se tapahtuu sanomalla "ketään ei kiinnosta".