Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko nähneet unia, että teillä on kurssja suorittamatta

Vierailija
06.09.2020 |

Tai esimerkiksi että ole käyneet yhtään enkun tunneilla ja kohta kurssi on loppu? Itse näen silloin tällöin, painajaismaista.

Opislelusta aikaa 4 v

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, hyvin usein. Opinnoista jo yli 20 vuotta aikaa, heh!

Vierailija
2/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus sellaista, että jotkut yo-kirjoitukset puuttui. Tuntui aika epätoivoiselta kun olin jo opiskelemassa ja töissä, mutta tutkintoon tarvitaan lukiotodistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt, mutta tämä sarjis liittyy: https://xkcd.com/557/

4/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja näen vieläkin tuollaisia koulu-unia ihan jatkuvasti. Mokailen jopa niissä koulu-unissa, jotka sijoittuvat vain ruokasaliin, esim. unohdan ottaa tarjottimen, kuljen väärään suuntaan linjastolla, ei ole yhtään vapaata paikkaa pöydissä.

Vierailija
5/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Ja olen miettinyt, mistä ne johtuvat. Unet sijoittuvat aina lukioon, ja omista lukioajoistani on melkein 20 vuotta aikaa. Joko on joku kurssi suorittamatta tai sitten uusi jakso alkamassa enkä yhtään tiedä missä luokassa pitäisi olla. Lukio oli mulle vieläpä aika helppoa ja stressitöntä, ja siksi näitä unia on tosi vaikea käsittää.

Vierailija
6/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lukiossa usein olen ja yritän selittää että olen keski-ikäinen insinööri en tarvi enää ylioppilastodistusta mutta mua ei kuunnella. Jotenkin että kaikki ”saavutukseni” on deletoitu kun joku kurssi suorittamatta. Hortoilen koululla enkö tiedä missä olen/minne menossa enkä tajua mitään.

Hirveitä painajaisia!

Vierailija
7/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kaikkia ahdistavia koulu-unia, mutta eivät ne liittyneet kurssien suorittamiseen vaan vaikkapa kiusaamiseen..

Vierailija
8/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unia, että olen joutunut uudestaan yliopistoon, ekan vuoden alkuun ja kaikki opinnot on vielä suorittamatta. Ihan sairaan stressaavaa.

Valmistuin 18 vuotta sitten. 

Vierailija
9/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo stressannu kurssien suorittamisesta koska jos en ole ollut tarpeeksi kurssilla tai päässyt siitä läpi, niin oon uusinut sen..

Vierailija
10/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Toistuvasti, vuosienkin jälkeen.

Vierailija
11/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valmistumisesta 10 vuotta.

Vierailija
12/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nämä unet liittyvät opintotukeen. Keväällä tajuan, että en ole suorittanut oikein mitään opintoja. Haahuilen ilmoitustaulun edessä ja koitan etsiä kursseja tai tenttejä suoritettavaksi. Opintotuet tullaan perimään takaisin velttoilun takia. Olen yli 50 v.

Vierailija
13/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen toisinaan unia, että yliopistossa pari kurssia on unohtunut suorittaa. Sitten menen sinne opiskelupaikkakunnalle ja pölyttynyt kämppäkin on siellä vielä.

Oikeesti valmistuin 1997.

Vierailija
14/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertovat suorituspaineista, häpeän tunteesta tai pelosta, että paljastuu sellaiseksi kuin oikeasti on vajavuuksineen

Vierailija
15/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin ja matematiikan kurssit. Armeijastakin joku aina välillä lähestyy (unessa) mutta niistä selviää sotilaspassia läpsyttelemällä.

Ruotsi ja matematiikka ovat kuumottavampia, vaikka ne on suunnilleen kunnialla hoidettu jo 20 vuotta sitten. Ehkä siksi että menisin mieluummin vuodeksi armeijaan kuin kuukaudeksi opiskelemaan.

Vierailija
16/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, hyvin usein. Opinnoista jo yli 20 vuotta aikaa, heh!

Sama täällä, säännöllinen painajainen on että kursseja on suorittamatta. Toinen yleinen uni on, että olen lukiossa toisella kierroksella. Olen siis unessa jo lukion käynyt, mutta jostain syystä käyn sitä toista kertaa. Läksyt on aina tekemättä.

Vierailija
17/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, samanlainen vakiouni täälläkin. Unessa tutkinnosta puuttuu tilastotieteen kurssi, enkä edes pääse sitä suorittamaan, koska seuraava järjestetään unessa joskus vuoden päästä :D Valmistumisesta on 3v.

Vierailija
18/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Lukiosta 20 vuotta aikaa mutta nään painajaisia kuinka joku soittaa että multa puuttuu osa liikunnan tunneista tai äidinkielen kurssi on edelleen suorittamatta. Ja aikaa on enää max viikko, sen jälkeen lähtee yo-tutkinto ja DI:n paperit. Siinä sitten tuskissani mietin miten saan töistä vapaata, yleensä päädyn vielä aamulla myöhästymään.

Lukio oli vielä tosi helppoa vaikka nuo mainitut aineet eivät juuri kiinnostaneet, yliopistossa saikin jo tehdä töitä mutta sieltä en painajaisia nää.

Hauska kuulla etten ole ainut, välillä tuntuneet nämä unet ihan hölmöiltä.

Vierailija
19/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran vuodessa näen unta, jossa joko päättötyö on jäänyt tekemättä tai jokin kielenkurssi puuttuu. Voi sitä helpotuksen määrää kun herää! Valmistumisesta 11 vuotta.

Vierailija
20/28 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, näin paljon kohtalontovereita! Mä nään vähintään kerran kuussa unen että multa on sh koulussa jäänyt suorittamatta kursseja, erityisesti maantiedon kurssi......Sitten ihmettelen että kun kuitenkin olen jo työskennellyt sairaanhoitajana... :D valmistumisesta nyt 5 vuotta aikaa. Nämä unet alkoi n. Vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan