G: Lopettisitko/oletko lopettanut imettämisen, jos lapsi puree rintaa? Lapsi 8 kk?
Kommentit (15)
Tarkoitus olisi, että vielä toinenkin vauva voisi syödä näistä rinnoista.
Nännit olivat veriset ja ruvilla ja pelkkä imeminenkin oli jo tuskaa. Harmitti, mutta en yksinkertaisesti kestänyt sitä vihlovaa kipua.
oma vauvani on 4kk ja hampaita ja puree. Kiljun ja vedän pois, puree silti. Myös syö nätisti väsyneenä.
Ei sitä muistaakseni kestänyt kui pari kuukautta. Mulla oli aina sormi vauvan suun ja tisun välittömässä läheisyydessä. Tungin sen heti väliin jos yritti purra. Pari kertaa tuli myös karjahdettua ihan spontaanisti... Pojalla oli jo 4 kuisesta asti hampaita suussa joten kipeäähän se välillä meinas ottaa, mut se sormi väliin juttu oli tehokas.
Se on vain vaihe joka menee ohi. Itsellä oli sama ongelma jonkun aikaa, oisko ollu kanssa parin kuukauden pituinen vaihe, siinä joskus lapsen ollessa puolen ja yhden vuoden välillä. Käytin samaa keinoa kuin äskeinen vastaaja, eli pidin sormea joko siinä lähettyvillä, tai sitten puremisvaiheen ollessa pahimmillaan pidin sormenpäätä samanaikaisesti suussa rinnan kanssa. Sieltä sivusta laitettuna, sopii hyvin yhtäaikaa suuhun, ei estä imemistä mutta estää tehokkaasti puremisen. Sitten taisi lapsi kyllästyä kun ei enää tullut niitä hauskoja äidin kiljahduksia (ne vain naurattivat sitä, ei säikäyttäneet) ja lopetti sitten. Nyt lapsi 1,5 v ja imetys sujuu kuin tanssi vain, ei puhettakaan puremisesta ole ollut enää pitkään aikaan. Kyllä se ohi menee, ja sormi estää puremisen!
Tuossa vaiheessa jo valmis korvikkeeseen.
Itse lopetin imettämisen, kun lapsi oli 6 kk. Syynä oli se, että tyttö alkoi naureskella tissilleni ja käänsi päätä pois :) Neuvolassa sanottiin, että ei väkisin voi imettää. Kuulemma oli ihan riittävän mittainen rintaruokinta. Olin kyllä itse kuvitellut, että imetän pitkään! No, vauva oli toista mieltä :))
Se on pitkä aika jos nännit purraan verille joka päivä. Mutta jos käyttää tota sormisysteemiä niin sitä ei tapahdu joka päivä tai ollenkaan. Siis tarkotin sitä että se kausi kun usein pyrki puremaan kesti ehkä parisen kuukautta. Joinakin imetyskertoina ei purrut kun nukahti tai oli väsynyt, toisina kertoina kai unohti vaikka olikin hereillä. Ja yleensä se sormijuttu toimi, jos joskus sen unohdin niin saattoi saadakin purtua. Mulla oli ensin nännit verillä joka päivä ennenkuin tajusin ton sormijutun, sen jälkeen ehkä kerran viikossa tai kahdessa, jos unohdin käyttää sitä tai itse nukahdin ennen lasta ja pääsi puremaan.
8 kk ikäisenä alkoi pureskella ja kun aina kiljaisin, ei kohta enää tissiä huolinutkaan.. olisin vielä itse halunnut jatkaa mutta väkisin ei voi imettää.
lapsi vain nauroi kun vedin rinnan pois ja mitä kovempaa huusin sitä enemmän hän nauroi
ei ollut kiinnostunut rinnasta yhtään lopettamisen jälkeen, eikä siirrytty pullollekaan vaan nokkamukiin (joi myös jo lasista tuolloin), taisi olla aika täysi
Vierailija:
Nännit olivat veriset ja ruvilla ja pelkkä imeminenkin oli jo tuskaa. Harmitti, mutta en yksinkertaisesti kestänyt sitä vihlovaa kipua.
Rääkäisin aina kovaa (laitoin vähän extraa) ja vauva taisi sitä säikähtää. Ensin kyllä naureskeli, mutta ku volyymit nousi, niin nauru loppui.
ei sitä kovin kauan voi sietää jos ei lapsi jätä sitä! mulla nyt 10 kk ikäinen vauveli ja on kohta kuukauden verran purrut lähes aina imettäessäni ja nyt mä tosiaan mietin et jatkanko vai en! haluaisin jatkaa imetystä niin kauan ka mahollista mut mulla on tissinpäät ihan purtu jo... verta tulee melkein joka kerta kun se puree. ihan kauheeta. tosiaankin voi lopettaa imetyksen myös siitä syystä!
pureminen loppui. Jotkut vauvat saattavat kyllä lopettaa siihen koko tissittelyn =)