Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yritän laihtua raskaana,syönkö liikaa?liian vähän?

Vierailija
16.10.2013 |

minun olisi terveellistä laihtua. koska painoa niin paljon ja ns. sokeri lapsia syntynyt eli melkeen viisi kiloisia. ei ole diabetesta kuulemma.Imetän myös esikoista joka on 8kk.laihtua pitäisi suht nopeasti että vaikuttaisi jo synnytykseenkin...eli söin aamupalaksi omatekoista ruisleipää pari pientä siivua,päällä hieman margariinia ja yksi tomaatti sekä kahvia. LOUNAAKSI :  suolatonta riisiä pari desiä missä papuja. porkkanan ja luonnonjogurttia desin.kalsium tabletin sekä monivitamiinin. VÄLIPALAKSI: iso porkkana, appelsiini ja kahvikuppi.PÄIVÄLLISEKSI: , pieni pala rasvatonta lihaa,pieni peruna ja kasviksia paljon,ruisleipä,vettä. iltapalaksi nutrilet pussi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kannattanut laihduttaa ENNEN raskautta?

Raskaana ollessa ei kannata alkaa laihduttamalla laihduttamaan. Lisää liikuntaa ja syö terveellisesti.

Vierailija
2/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä neuvolasta ruokavalioon apua ja NOUDATA sitä. useimmiten pullukoilla on taipumus vähätellä syömisiään ja unohtaa välipalat.

t Pullukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä nyt ihan rehellisesti laitoin tähän eilisen päivän faktan syömisistäni.en halua kommentteja siitä olisiko pitänyt laihduttaa ennen lapsen tekoa vaan kommentteja ruokamäärästäni ja laadusta ehkä.minulla on omat syyni miksi en pystynyt ennen naimisiinmenoa ja raskaaksi tuloa laihduttamaan....olen jo 38v ja halusimme yhteisen iltatähden vielä.

Vierailija
4/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele neuvolassa asiasta.

Äläkä siis aloita kunnon laihdutuskuuria, vauvakin tarvitsee ravintoaineita. Siksi kannattaa puhua neuvolassa asiasta, he osaavat kyllä neuvoa miten sinulla ei välttämättä paino nousisi paljoa ja vauva voisi hyvin.

Vierailija
5/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosen pointti oli osuva, ei raskaana ollessa saa laihduttaa, voi haitata radikaalisti sikiön kehitystä. ainut mitä suosittelen sinua tekemään, on vahtia ettei painoa tule liikaa raskausaikana eli ei laihduttamaan vaan varomaan ettet liho holtittomasti. kuten kakkonen sanoi, syö terveellisesti ja liiku paljon, etenkin vältä sokeria! ja todellakin kannattaa kysyä asiantuntijalta opastusta ruokailuun jos ei itse pysty hahmottamaan, mitä pitäisi syödä ja kuinka paljon.

Vierailija
6/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylipainoiset syö jollain tapaa epäterveellisesti, ei muuten ihminen lihoa (jos ei mitään sairauksia lasketa ). Terveellisellä ruokavaliolla ei voi lihota. Juo päivässä paljon nestettä, liiku, syö  kolmen tunnin välein, syö monipuolisesti, suosi hyviä rasvoja sekä syö vähä rasvaista lihaa ym. 

Vierailija
7/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana edes reilusti ylipainoisella ja sokeriongelmaisella ei ole tarkoitus laihtua, vaan että paino ei nousisi montaa kiloa koko raskausaikana. Itse sain viimeksi pidettyä niin, että tuli vain 1kg koko raskausaikana, ja siitäkin sain motkotusta neuvolassa, että liian vähän tuli painoa.

Pitäisi onnistua, jos syöt joka päivä samaan tapaan kuin listassasi. Kannattaa opetella laskemaan kaloreita suuntaa-antavasti, helpottaa kummasti sopivien ruokamäärien arvioimista. Siis tutustut esim. netissä ilmaiseksi tarjolla oleviin kalorinlaskuohjelmiin ja eri ruokien kaloripitoisuuksiin.

Vierailija
8/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausdiabetesdieetti on 1600-1800 kaloria päivässä

ja ainakin itellä on sitä noudattaen paino laskenu alkuraskaudessa puolisen kiloa viikossa. Sitten 20viikon jälkeen tasaantunut niin että paino on pysyny samassa synnytykseen saakka. 

tuon raskausdiabetesruokavqlion nyt ainakin pitäisi olla turvallinen raskauden aikana.. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01029

Vierailija
9/9 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän, vauva ei saa kunnon ravintoa. Vammaista lastako sä haluat? Kysy neuvolasta apua, äläkä ala omin päin tuollaisille kitukuureille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän