Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka kyllästyneitä näihin Me&I/Metsola/Småfolk ym. vaatteisiin?

Vierailija
16.10.2013 |

Kaikki ihan samanlaisia: valkataan joku kuvio - vaikka siili - ja sitten läntätään sitä pitkin paitaa. Sitten otetaan vaikka pöllö-kuvio ja läntätään sitä ympäri vaatetta...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juuri noiden merkkien suosiota en käsitä millään. Osa kuoseista on ihan kivoja, mutta ei ne mitenkään erikoisia ole. Eikä oikein ihan mun makuunkaan, toki varmaan joku tykkää. Tuossa Me&I:ssa pistää silmään se, että ne tuntuvat olevan usein ihan törkeän huonolaatuisia. Kirppareilla näkee täysin värinsä menettäneitä ja nukkaisia Me&i-bodyja, silti niistä pyydetään kovia hintoja.  En maksaisi niin huonolaatuisista vaatteista niin paljon.

Näistä "trendivaatteista" sen sijaan Polarn o pyret on mun suosikki edelleen. Kivasti erilaisia kuoseja ja raidoista olen aina tykännyt. Tosin niidenkin sisävaatteet tuntuvat välillä olevan aika huonolaatuisia, siksi ostankin vain käytettynä.

Vierailija
2/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kyllästynyt olen mä. Kun itse on joutunut seitkytluvulla pukemaan ko. näköisiä vaatteita päälle, niin omalle lapselleni en niitä pue. Onneksi on vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi nyt pieniä lapsia, pukisin heidät "eurooppalaiseen" tyyliin, enkä mihinkään kelta-puna-ruskeisiin froteepyjamiin. Järkyttävän rumia!

Vierailija
4/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllästynyt, meillä lasten vaatekaapeista ei löydy yhtään Me&I vaatetta, Metsolaa ja Småfolkia on saatu lahjaksi, onneksi ei niitä kaikkein käytetyimpiä joka paikassa vastaan tulevia kuoseja kuitenkaan.

Mutta ihan samaa toistensa kopiointia tyylillisesti on hirveän monella yrityksellä, mm. PoP tekee samantapaisia sekä Fred's world ja noin sata muuta, myös kotimaiset yritykset. Enemmän tulee ostettua lapsille itse niitä yksivärisiä tai raidallisia vaatteita, mutta tykkään kuitenkin noista pienikuvioisita vaatteista enemmän kuin jättiprinteistä, Hello Kittyä tytöillä ja Spiderman tai Cars pojilla.

Vierailija
5/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEP!

mä olen ollut jo heti alussa kyllästynyt noihin.

Vierailija
6/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä retromuoti on vaan mennyt Suomimammoilla ihan överiksi, se oli hauskaa pienen hetken, mutta nyt niitä lapsia on pidetty monenkirjavissa rumissa vaatteissa jo 8 vuotta ja lisäksi mammat on vetäneet siilipipon omaankin päähänsä!

Vierailija
7/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikyllästynyt! Itse tykkään lapsilla nyt pomp de lux- tyylistä tai ns. jenkki college- tyylistä.

Vierailija
8/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne oli kivoja tosiaan sillon vuosia sitten kun niitä retrokuoseja alkoi näkymään kaupoissa ja on niitä meidänkin lapsilla ollut mutta yksittäisiä vaatteita vain eikä niin että joka päivä on eri jättikuosipaita päällä ja housut kans. 

Vierailija
9/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta ei ne toisaalta ärsytäkään. En vaan itse osta ja välillä vähän hymyilyttää ne jotka niitä ylenpalttisesti hehkuttavat ja hommaavat mutta sitten kohta valittavat miten joku haalistui/nyppyyntyi heti.

Vierailija
10/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruminta maailmassa on kyllä ne mammat kuosipipo päässä, anna mun oksentaa :D

Vierailija
11/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, enkä koskaan maksaisi niin paljon lastenvaatteista.

Vierailija
12/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se rumaa, jos niitä kuosivaatteita on puettu lapselle 5 erilaista toistensa kanssa riitelevää värimaailmaa kerralla päälle, siis piposta sukkiin kaikki vaatteet. 1 paita kuosillisena ja muut vaatteet yksivärisinä ei häiritse, osa väriyhdistelmistä kuviokuoseissa on ihan rauhallisiakin. Liika on aina liikaa, sama minkä merkin intohimoissa. Ne popin ihannoidut yhdessä paidassa neljää eriväristä raitakangasta, housuissa kahta muuta raitaa yhdistettynä, raitasukat, raitapipo ja lapsi vielä kuvattuna raita-tilkkutäkin päällä, huh! Retro-froteet ei myöskään oikein uppoa, mutta onneksi löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin jo mainitut.

Vierailija
13/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt noista retrokuoseista. Johtuukohan että olen vm. -91? Näyttää että vanhemmat äidit pitävät noista kuoseista. 

Vierailija
14/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:28"]

Kaikki ihan samanlaisia: valkataan joku kuvio - vaikka siili - ja sitten läntätään sitä pitkin paitaa. Sitten otetaan vaikka pöllö-kuvio ja läntätään sitä ympäri vaatetta...

[/quote]

Yhtäkään Me&i vaatetta meillä ei ole ollut. Metsolan alkuperäiset mallit on mieluisia, ei nykyiset. Olen aina pitänyt jousotfroteisista vauvan/pienen lapsen vaatteista. Jo esikoisella niitä pidin 19v sitten vaikka ei ollet muodissa.

Pidän rukseasta, oranssista, keltaisesta jne. Mitään pääkallojuttuja en 3 vuotiaalleni laita.

Pääsääntöisesti nuorimmalla on suoraan ompelijoilta tilatuja vaatteita. Teinit pukee mitä haluavat.

Päiväkodista saanut paljon palautetta lapsen vaatteista. Mukavia, pehmoisia ja värikkäitä, iloisia. Ovat kovasti tykänneet siellä lapsen vaatteista.

Mustaa yms. muuta tummanpuhuvaa en ymmärrä pienillä lapsilla.

Vierailija
15/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmää ne miellyttää. En tosin ole valmis maksamaan lastenvaatteista juuri mitään, joten lähinnä kirppikseltä ostettuja lindex-uusretrokopioita löytyy mun pojan kaapista.

Tykkään että lapsen vaatteet näyttää lapsen vaatteilta, ei miniatyyrikopioilta aikuisten miesten vapaa-ajanvaatteista. Toisaalta vihaan myös sitä vaatetustyyliä, missä yksivärinen vaatteeseen on läntätty yksi yli-ilmeikäs iso piirroshahmo (tyyliin joku nalle puh tai muumi) . Inhokkivärejäni ovat beige ja vaaleansininen enkä halua pukea vauvaa vain harmaaseen tai mustaankaan, tykkään että vaatteissa on paljon väriä. Ei haittaa, vaikkei olisi niin tyylikästäkään.

Popilla on kanssa ihan kivoja vaatteita, mutta vähän tylsiä kuitenkin, värien vuoksi oon joitain kirppikseltä ostanut. Ja överikalliita!

Vierailija
16/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen todellakin kyllästynyt! Pahinta on että kahden lapsen jäljiltä niitä on melko lailla varastossa, eikä yhtään huvittaisi kolmannelle pukea XD Nykyisin tykkään paljon neutraalimmasta värimaailmasta ja kuoseista. Yksi suosikki on Modeerska Huset, jota nyt kolmoselle ostetaan, halvemmista Lindexin vaatteet on joskus kivoja. Housuja teen itse yksivärisestä trikoosta ja collegesta.

Onneksi en kuitenkaan koskaan itse pukeutunut niihin kuoseihin ;-)

Vierailija
17/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän retrohtavista kuoseista jos niitä on puettu maltillisesti ja paidan seurana on vaikka yksiväriset housut ja joku peruspipo. Mutta jos alkaa olla retrokuosinen paita, sinapinkeltaset housut ja retromallinen lippis niin vaikutelma on kauhea.

En kuitenkaan tykkää pikkulapsilla siitäkään, että on päästä varpaisiin jotain pompin tylliunelmaa. Kyllä lapset voi olla väreineen ja kuoseineen lapsia, maanläheisiä värejä ja tyllihörsöjä voi pitää myöhemminkin. Ovat turhan juhlavia makuuni arkikäyttöä ajatellen.

Disney-printit on kuitenkin kaikkein kaameimpia. Niitä ei meille hankita, vaikka ikä olisi. Korkeintaan jossain pyyhkeessä jos on joku disney-rätti taloon tuotava.

Raidat, kirkkaiden ja murrettujen värien vaihtelu (eli ei kyllästymiseen asti joka päivä samaa), lapsekkaat vaatteet, joskus kuosillista ja joskus yksiväristä jne. on minusta kivointa ja tyylikkäintä. Po.p, lindex, next, pomp d l, villervalla jne., mutta ei liikaa yhtä tai niin, että kaikki vaatteet kuuluvat johonkin mätsäävään settiin sukkia myöten. Vaihdellen ja merkkiä ja merkitöntä yhdistellen tulee kivointa jälkeä, kunhan tyylillisesti ja värillisesti ei asu riitele.

Oma lukunsa on kyllä nämä "sydänpylly- miikkariäidit", jotka fanaattisesti fanittavat näitä me&i-vaatteita ja pukevat koko perheen niihin. Älyttömän hintaisia, se yltiöpäinen sokea fanittaminen on jotenkin myötähäpeää herättävää ja säälittävääkin.  Äidit kulkevat joku saamarin kruunu- tai "kisu"pipo päässä ja hamstraavat hullunkiilto silmissä jotain lastenvaatteita, voi morjens.

Vierailija
18/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkaa kyllästyttää kun olen niihin jo vuosia lapseni pukenut. Isompi ei semmoisia muutenkaan enää käytä (menee kouluun) mutta tuolla pienemmällekin (3v) olen alkanut katsella jo yksivärisiä vaatteita. Aikansa kutakin.

Vierailija
19/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomppis vaatteet ovat tosi rumia!

Vierailija
20/22 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt, kartan myös P.O.P:n vaatteita.

Pääasiassa ostellaan Kappahlista arkivaatteet ja paremmat on Pomp de Lux, Kate Mack Biscotti etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä