Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehtyjä joululahja ideoita

Vierailija
16.10.2013 |

Itse tein viimevuonna paholaisen hilloa sukulaisille, mut mietiskelin vain et mitä tänä vuonna. Kun samaa lahjaa ei nyt joka vuosi viittisi laittaa. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista syötävistä jutuista, hilloista, marmeladeista, hyytelöistä, sinapista jne. Samoin vaikkapa itse tehty saaristolaisleipä tai taatelikakku on hyviä.

Jos osaa kutoa, niin villasukat on hyvä lahja. Tai jos pystyy tekemään jopa villapaidan, niin se on jo mahtava lahja. Samoin pipot, kaulaliinat, lapaset...

Poppanaliinat on myös kivoja, jo sellaiseen taidot riittää.

Vierailija
2/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:47"]

Jos osaa kutoa, niin villasukat on hyvä lahja. Tai jos pystyy tekemään jopa villapaidan, niin se on jo mahtava lahja. Samoin pipot, kaulaliinat, lapaset...

Poppanaliinat on myös kivoja, jo sellaiseen taidot riittää.

[/quote]

Toki nuo on kivoja, mutta jos vertaa paholaisen hillon tekoon käytettävää aikaa ja neulomiseen/kutomiseen kuluvaa aikaa, ollaan aika eri skaalalla. Ompeleminen on nopeampaa, mutta onko taitoa tai välineitä?

Tällä hetkellä muodissa olevia löppöpipoja ompelee sarjatyönä helposti 5 illassa (muutamassa tunnissa ja siinä on jo varaa tehdä virheitäkin), mutta tottakai tämä on makuasia. Ei kaikille sellaista voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuanis kirjanmerkki, tai koristeltu kukkaruukku, virkattu kori, koristeltu ulkolyhty, jätkänkynttilä tms. polttopuut, kynttilät, tyynyliinat, kauppakassit, pikkuleivät. 

Vierailija
4/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka suklaakonvehteja, sopii jouluun ja itsetehdyt nyt on vain parempia kuin kaupan tarjousrasioiden sisältö.

Vierailija
5/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja ideoita olet jo mielestäni saanut!

Lisään vielä saippuat ja sytytyspalat.

Vierailija
6/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja ideoita olet jo mielestäni saanut!

Lisään vielä saippuat ja sytytyspalat.

Vierailija
7/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot patalaput on mun toivelistalla... itse en taas tykkää syötävistä lahjoista, ne sinapit ja hillot on jääneet käyttämättä, mutta itse tehty lemon curd vois olla hyvää!

Vierailija
8/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään sinapista. Jos ei "ihan tavallista" sinappia halua tehdä, niin ehkä konjakkisinappi?

Joka tapauksessa, jotain syötävää, kiitos.

Vierailija
9/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen saippuoita, mm. joulu sellaisia. Konvehteja, kynttilöitä.

Itsetehdyt lahjat on ihania.

Vierailija
10/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaideoita. Terveisin autocorrect. Jatkakaa.

Vierailija
11/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös suosiossa sekä annettuna että saatuna ruokalahjat:

- sinappi

- saaristolaisleipä

- kuivakakut

- itsetehdyt konvehdit

- hillot, itse tein viimevuonna pihlaja/omena hilloa juustoille. Herkkua tuli!

- kalasäilykkeet heti syötäväksi

Noi sytytyspalat on hyviä, meillä käytetään kynttilänjämät jotka sulatetaan käpyihin. Kauniita näytillä, hyviä käytössä - lapset nyt keräämään käpyjä. Villasukat.

Ja vuosia sitten sain villalangasta tehdyt tiukkaanvirkatut patalaput. Ihan mielettömän hyvät!

Vierailija
12/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein viime jouluksi matonkuteesta virkattuja koreja, kyllä kaikki tuntui tykkäävän, no voi olla että pikkuveli ei niin arvostanut, mutta luulen että muut oikeesti tykkäs. Tälle joululle pitäis keksiä joku muu juttu.

Vierailija
13/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviö ideoita on kyllä tullut. Tuo neulominen vaan ei ole mun juttu, mutta monta muuta kivaa ideaa kyllä nappasin jo mielenpäälle. Kiitos. 

-ap-

Vierailija
14/18 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu antaa myös syötäviä lahjoja lahjaksi. Hänen kotonaan hygienia on vähän niin ja näin, suoraan sanoen en uskalla syödä niitä. Joku vuosi saatiin kalaa lahjaksi, mutta kun ei tajuttu että se olisi pitänyt säilyttää jääkaapissa, ei paljon aattona ollut iloa. Paketti ei kertonut mitään mitä sisältää ja laatikosta löytyi todellakin lasipurkki ja sisällä kalaa, etiketissä luki säilytetään jääkaapissa. Pari pv ollut kuusen alla.

Olen myös saanut näitä pilttipurkeista tehtyjä tuikkukippoja. You tubesta löytyi kerran video, jossa lasipurkki meni tuhannen säpäleiksi, lasipurkkeja ei ole tehty kynttilän alustaksi. Ihan samaan kastiin meni viime vuonna saatu patalappu, joka oli ekaks tosi ruma, ihan samaa ulkonäköä oli kuin oma tekemä ala-asteelta. Ei mitenkään tasaisen mallinen vaikka oli virkattukin, eli helposti voi korjata matkan verrella, väri oli kaukana meidän värimaailmasta ja ehdottomasti huonoin ominaisuus, vaikka käyttötarkoitusta. Patalappu oli niin ohut ettei sitä voinut oikeesti käyttää.

Omatekemät lahjat voivat olla ihania ja niillä voi mennä myös täysin metsään.

Vierailija
15/18 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo lähes perinne että teen tulevan vuoden kalenterin lahjaksi, sillai omilla valokuvilla. Toki nyt sorruin tilaamaan nicer dicerin tuolta kun oli halvalla http://giftplaza.mycashflow.fi/ mutta virittelen kyl kalenteria kanssa. Noita ilmasia ohjelmia on netissä, joihin vaan liitetään haluama kuva tietyn kuukauden kohdalle ja sit johonkin tulostamaan missä hyvälaatuinen väritulostin. Koostan aina perheen vuoden tärkeimmät tapahtumat kuvilla siihen tulevan vuoden kalenteriin..

Vierailija
16/18 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin paljon syötävistä jutuista, jos niissä on huomioitu erikoisruokavalio eli pystyn sitten oikeastikin niitä syömään (mutta tämä kyllä tutuilla on hyvin tiedossa onneksi). Ihan perussäilykkeetkin on kivoja (vaikka maustekurkut tai hillot).

Sitten olisi tosi kiva saada sellainen virkattu keittiörätti tai tawashi-pesusieni!

Nätit lapaset ja pipo (vaikka semmoinen ommeltukin) olis myös ihan huippukivat.

Sisustusjutuista taas en hirveästi innostuisi. Tosi suuri riski, ettei oikein istu muuhun sisustukseen tai mieltymyksiin vaikka sinällään olisikin hieno ja taidolla tehty, jolloin tietysti harmittaa kovasti. Koriste-esineistä vielä vähemmän, mulla ei ole niitä käytännössä ollenkaan ja ne vähätkin ovat todella harkittuja.

Itse pidän eniten ns. kulutustavaraa olevista lahjoista (joiksi tavallaan myös mm. villasukat lasken).

Vierailija
17/18 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein toissa vuonna itse glögiä ja jouluisia muffinseja, sekä suklaita. 
Viime vuonna tehtiin lasten kanssa karkkikuuset. 

Vierailija
18/18 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 14:09"]

Itse tein toissa vuonna itse glögiä ja jouluisia muffinseja, sekä suklaita. 
Viime vuonna tehtiin lasten kanssa karkkikuuset. 

[/quote]mistä pullot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi