Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemuksen lähetys sähköpostilla

Vierailija
06.09.2020 |

Pitääkö liitteenä lähetettävät CV ja työhakemus laittaa samaan liitteeseen vai erikseen? Jos samaan niin kumpi tulee ensin, työhakemus?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työnhakuportaaleissakin on erilliset kohdat, mihin laitetaan CV-tiedosto ja hakumustiedosto, eli kannattaa sähköpostiinkin laittaa erikseen. En nyt tiedä seuraako kukaan missä järjestyksessä liitetiedostot on, mutta ensin hakemuksesi koska se on se päädokumentti, ja CV on hakemuksesi "liite".

Toki hakemustekstin voisi kirjoittaa suoraan sähköpostiinkin, mutta ikinä ei tiedä miten yritys jatkokäsittelee matskuja ja onko hyötyä, että hakemus on jo valmiiksi tiedostona. Kirjoittaisin silti sähköpostin sisältöön lyhyen tiivistelmän siitä (hakemustekstistäsi), miksi olet hyvä hakija.

Vierailija
2/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hakemus ja cv eri liitteiksi, mutta voi kyllä kirjoittaa myös tekstiin ainakin lyhyen version. Minulta kerran työnantaja kysyi, missä se hakemus, kun ei ollut liitteenä vaan tekstinä. Ja kyllä, sain paikan kun olin ainoa hakija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin myös viikko sitten työhakemuksen työkkärin patistuksella, mutta eivät ole vastanneet. Millä todistan hakeneeni paikkaa, jos karenssi uhkaa?

Vierailija
4/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisinä liitteinä pdf-muodossa.

Viestikenttään kirjoitan, että ohessa liitteinä hakemukseni ja cv:ni avoinna olevaa tehtävää X varten. Tms.

Vierailija
5/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin myös viikko sitten työhakemuksen työkkärin patistuksella, mutta eivät ole vastanneet. Millä todistan hakeneeni paikkaa, jos karenssi uhkaa?

No kai sulla se sähköposti on tallessa lähetetyt-kansiossa?

Vierailija
6/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillisinä liitteinä pdf-muodossa.

Viestikenttään kirjoitan, että ohessa liitteinä hakemukseni ja cv:ni avoinna olevaa tehtävää X varten. Tms.

Minäkin teen näin.

Vierailija
7/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitteko suullisesti työn hakemisesta Te-toimiston kanssa vai tuliko se sinulle tehtävänä Oma asiointi-sivulle? Jos se tuli tehtävä Oma-asiointiin, niin sieltä Te-toimiston näkee koska olet ollut yhteydessä työnantajaan.

Voi olla, että Te- toimisto ottaa suoraan yhteyttä yritykseen johon teit hakemuksen, ja kysyy onko sinne tul

lut sinulta hakemus.

Ap:n kysymykseen liittyen, itse olen aina laittanut CV: n ja hakemuskirjeen erillisinä liitteinä sähköpostiin. Sähköpostiviestin olen kirjoittanut lyhyen saatteen.

Vierailija
8/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitteko suullisesti työn hakemisesta Te-toimiston kanssa vai tuliko se sinulle tehtävänä Oma asiointi-sivulle? Jos se tuli tehtävä Oma-asiointiin, niin sieltä Te-toimiston näkee koska olet ollut yhteydessä työnantajaan.

Voi olla, että Te- toimisto ottaa suoraan yhteyttä yritykseen johon teit hakemuksen, ja kysyy onko sinne tul

lut sinulta hakemus.

Ap:n kysymykseen liittyen, itse olen aina laittanut CV: n ja hakemuskirjeen erillisinä liitteinä sähköpostiin. Sähköpostiviestin olen kirjoittanut lyhyen saatteen.

Joo, oma asiointiin tuli ja kotiin kirjeenä työtajous. Mutta eihän ne voi tietää olenko ottanut yhteyttä, jos työnantaja ei pidä yhteyttä työvoimatoimistoon päin saamistaan hakemuksista? Monta tuntia turhaa työtä. Eivät vastaa edes hakijoille, miksi työkkärille sitten?

Vierailija
9/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sulla se sähköposti on tallessa lähetetyt-kansiossa?

On toki, mutta stressaa tällainen, kun ei tiedä työkkärin tädin mielteistä. Uusi tilanne itselleni ja kaikkia kauhujuttuja kuullut kys. virastosta.

Vierailija
10/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä välttämään viikossa vastata, voi mennä pidempäänkin.

Vierailija
11/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta työkkäriin pitää vastata viikon sisällä.

Sitä vain ihmettelen, että ihan oikeastiko ne ehtii pienessä firmassa käydä hakemukset läpi ja erikseen osoittaa työkkärille, kuka on ja kuka ei ole hakenut vapaata paikkaa? Tuskin olen ainoa, jolle työkkäri on kyseistä paikkaa tarjonnut.

Vierailija
12/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen, että ihan oikeastiko ne ehtii pienessä firmassa käydä hakemukset läpi ja erikseen osoittaa työkkärille, kuka on ja kuka ei ole hakenut vapaata paikkaa? Tuskin olen ainoa, jolle työkkäri on kyseistä paikkaa tarjonnut.

Työkkäriin riittää että ilmoitat hakeneesi paikkaa, ei he mitään todisteita pyydä. Tarvittaessa kysyvät sieltä firmasta ja jos eivät sieltä vastaa niin se ei ole sinun ongelmasi.

Vierailija
13/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin riittää että ilmoitat hakeneesi paikkaa, ei he mitään todisteita pyydä. Tarvittaessa kysyvät sieltä firmasta ja jos eivät sieltä vastaa niin se ei ole sinun ongelmasi.

Toivottavasti näin. Silti pieni epävarmuus kalvaa.

Vierailija
14/14 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata murehtia tuota asiaa, koska olet tehnyt hakemuksen ja siitä ilmoittanut Te-toimistoon. Eivät he voi laittaa sinulle karenssia, jos olet asianmukaisesti vastannut työtarjoukseen.