Kaveri vedätti lastenhoito tarpeesta.
Joo ja on kyllä nyt ex kamu. Itse olen nyt lomalla. Kaveri kyseli josko ottaisi lapsen hoitoon parin päivän ajaksi, kun on syysloma, eikä muuta paikkaa ole. Ekaluokkalainen vilpertti. Vanhemmilla, kun on töitä ja vapaata ei saa.
No mikäs siinä pari päivää, kun ei mulla muuta ollut.
Autas pelastu tuo facebook. Sieltä luin miten olikin ollut shoppailemassa rakkaa ystävän kanssa x x ja missä ja mitä kivaa ja kuvia ostoksista. Ja mitä on tekemässä seuraavana päivänä.
Kakka fiilis. Mua siis vedätettiin. Siltä istumalta palautin lapsen kotiinsa ja ilmoitin, että jatkossa ei todellakaan tule hoitoon. Ei nyt eikä muulloin.
Mä inhoan valehtelua. Olisi suoraan kysynyt ja sanonut oikean syyn, Olisin saattanut ottaa hoitoon shoppailunkin takia päiväksi.
Mut et vedättää, kun on syysloma ja ei hoitoa ja vanhemmilla töitä ja ei saa vapaata.
AIka röykeää. Eikä tainnut tajuta, että totuus valkenee facen avulla.
Kommentit (20)
19, oli epähuomaavaista sinun ystävältä. Heti olisi pitänyt tiedottaa.
Kurja Juttu, etkä jutellut tyypin kanssa asiaa läpi?
Ethän sä FBia voi pitää luotettavana todisteena.. tai mä en pitäis, päivitysten tiimoilta tarkistaisin asian teitenkin. Koska itse jos laitan vastaavia viestejä, niin ne saattaa tulla kuukaudenkin viiveellä. En ole koskaan ajatellut, että jengi lukee sitä kuin piru raamattua ja vielä pitää todisteena. Voin helpostikin hiljaisempana duunipäivänä päivitellä kuvia yms.
En mäkään hyväksy valehtelua missään muodossa, mutten mä kusetustakaan pelkää niin, että se sumentaa mun arviointikyvyn.
En usko sanaakaan, höpö höpö. Edes sinun kaverisi eivät ole niin tyhmiä, että päivittäisivät Facea tuossa tilanteessa.
Kai sitä voi töidenkin jälkeen shoppailla? Ap vaikuttaa nyt vähän yksinkertaiselta. Ei kai kukaan tee töitä 24/7?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:40"]
Kai sitä voi töidenkin jälkeen shoppailla? Ap vaikuttaa nyt vähän yksinkertaiselta. Ei kai kukaan tee töitä 24/7?
[/quote]
Niin mutta kai se lapsi haetaan hoidosta töiden jälkeen? : D ellei tietty ollut joku yökyläily juttu...
[/quote]
Niin mutta kai se lapsi haetaan hoidosta töiden jälkeen? : D ellei tietty ollut joku yökyläily juttu...
Mulla voi hyvin olla palavereiden välissä pari tuntia. Ei Se sitä tarkoita, että ehdin hoitaa lasta koko päivää tai että mun kannattais lähteä takas toimistolle.
Kaikki ei vaan ajattele mitä faceen laittavat. Tajuan innon, kun pn päässyt shoppailemaan ja kiva laittaaa faceen päivästä ja ostoksista kuvia.
En todellakaan pidä siitä, että vedätetään. Tiedän mitä työtä vanhemmat tekee. Toinen osa-aikaisesti ja olisi varmasti saanut jätkättyä vuorot syysloman takia niin, että toinen olisi kotiutunut jne.
Valehtelu se pahin.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
Aloituksen perusteella oletin, että oli nimenomaan sovittu, että lapsi on ap:lla yötä. Varmaan voisi joo hakea lapsen työpäivän jälkeen ja roudata taas aamulla ap:lle, mutta onko se nyt sen järkevämpää? Johan noi koululaiset tykkää olla kaverilla yötä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
Aloituksen perusteella oletin, että oli nimenomaan sovittu, että lapsi on ap:lla yötä. Varmaan voisi joo hakea lapsen työpäivän jälkeen ja roudata taas aamulla ap:lle, mutta onko se nyt sen järkevämpää? Johan noi koululaiset tykkää olla kaverilla yötä.
[/quote]
Ei pitänyt olla yötä. Tuonti ja haku parin päivän ajan. Shoppailukuvat kaverin kotoa otettu. Onhan se kiva joo, kun kuvat on kotoa ja päivityksen aikaa katsoen niin olisi pitänyt olla siellä töissä. Jos sanotaan, että haen muksun heti ,kun pääsen töistä kello 17 ja siitä ajaa meille vartissa. Ja kuvat on facessa ko 15 aikaan.
Miettii varmaan jatkossa mitä sanoo muille lapsenvahdeille ja miksi. Ja varmaan miettii kahdesti ennen kuvien ja juttujen lataamista faceen.
Mua nyrppii toi kusetus,
t. ap
Ja lapsestakin tuntuvat varmaan tosi kivalle, kun et haluakaan häntä vaivoiksesi enää...?
Tosin ihmettelen, miksi tuo vanhempi ei ottanut kouluikäistä mukaansa ostoksille. Niin meillä usein tehdään
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:05"]
Ja lapsestakin tuntuvat varmaan tosi kivalle, kun et haluakaan häntä vaivoiksesi enää...?
Tosin ihmettelen, miksi tuo vanhempi ei ottanut kouluikäistä mukaansa ostoksille. Niin meillä usein tehdään
[/quote]
En oikeastaan ihmettele miksi ei ottanut mukaan ja miksi halusi hoitoon laittaa. Olisi vaan kysynyt asian oikeine syineen. Tuo lapsi on rasittava.
t ap
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:05"]
[/quote]
En oikeastaan ihmettele miksi ei ottanut mukaan ja miksi halusi hoitoon laittaa. Olisi vaan kysynyt asian oikeine syineen. Tuo lapsi on rasittava.
t ap
[/quote]
Hyi! Olet kuvottava ihminen!
Jaa oletko saanut kälyni huonosti kasvatetut kiroilevat lapset hoitoosi? Käly nimittäin kehui saaneensa lapsille hoidon muutamaksi päiväksi ja aikoo itsekin pitää töistä vapaata, jotta saa täysin vapaata lapsistaan. Kurjaa, kun ihmiset, jotka eivät jaksa omia lapsiaan, tekevät niitä. Ja jättävät kasvattamatta niin lapsista tulee melko pienenä jo moukkia, joista ei pidetä, kun ei kukaan ole opettanut käytöstapoja.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:34"]
Jaa oletko saanut kälyni huonosti kasvatetut kiroilevat lapset hoitoosi? Käly nimittäin kehui saaneensa lapsille hoidon muutamaksi päiväksi ja aikoo itsekin pitää töistä vapaata, jotta saa täysin vapaata lapsistaan. Kurjaa, kun ihmiset, jotka eivät jaksa omia lapsiaan, tekevät niitä. Ja jättävät kasvattamatta niin lapsista tulee melko pienenä jo moukkia, joista ei pidetä, kun ei kukaan ole opettanut käytöstapoja.
[/quote]
Tätä rasittavaa oli vain yksi. Ja nimeomaan rasittava siksi, että on hirvee kitisijä ja ei käytöstapoja jne. Toinen vanhemmista antaa kaiken periksi. Kieltää kyllä ensin ja uhkaa sitä ja tätä. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Toinen taas pitää liiankin tiukkaa kuria. Mitä sellaisesta voi tulla. Ja mopo karkaa aivan käsistä, kun on muualla.
Sen nyt taas ei ollut se asian ydin vaan toi kusetus.
t. ap
En minäkään uskoisi tuota todeksi, jos oma kaveri ei olisi samanlainen. Voivoi kun rahat on loppu ("Ihana shoppailupäivä tyttöjen kanssa!") ja oioi kun en pitkään aikaan on mihinkään päässyt ("Täällä ollaan taas baarissa X, Y:n + Z:n kanssa, tänään biletetään!"). Meinas vielä oikein suuttua kun aloin luettelemaan hänen menojaan ja biletyksiään. Mutta kun itse niitä julkaisee, ja itse on minut lisännyt kaverikseen, niin...
Lasta ei TODELLAKAAN laiteta hoitoon siksi että saa vapaapäivän itselleen. Sinkkuna shopataan, vanhempana ollaan kaikki vapaa-aika niiden lasten kanssa.
Lapsi on silti lapsi. itsekeskeisten aikuisten seura voi olla todella rasittavaa. Vanhemmat tai hoitajat saavat lapsen viihtymäään ja olemaan vähemmän rasittava, kunhan lapsi saa kokemuksen siitä, että aikuiset oikeasti välittävät ja arvostavat yhteistä aikaa lapsen kanssa. Tässä kirjoittajan tapauksessa höynäytetty aikuinen voisi valehtelun harmittelun sijaan olla onnellinen ajasta, jonka hän sai viettää lapsen kanssa:)
Niin lisään vielä, että tarkoitan tilapistä, satunnaista hoitoapua. Vanhemmilla on tietysti itsellään täysvastuu lapsistaan.
Oi mä toivon, että et ole palauttanut lasta vihaisena ja niin, että se on kuullut tän keskustelun! Siitä tulee nimittäin NIIN paha riippakivi-olo, arvottomuus ja tielläolo, että itkeesitä vielä aikuisenakin!!
Tajuan, että suutuit, mutta lapsi ei saa tuntea itseään heittopussiksi. Ei ole lapsen syy, jos se on rasittava vaan kuten itsekin pohdit, huonon kasvatuksen. (Ei päde adhd tms tapauksiin, mutta turha marina tai veemäinen käytös on yleensä kasvatuksen tulosta tai siis puutosta)(ja kyllä, lapsilla voi olla ilkeä, nmenomaan veemäinen huumori tai tapa hakea kontaktia/huoimiota ja se ei muutu, jos ei aikuiset opasta olemaan eri lailla ja harmillista kyllä, usein veemäisillälapsilla on veemöiset vanhemmat eli ei muutu... )
Mun ystävä pyysi hoitamaan lapsiaan kovaan kiireeseen vedoten. Lupauduin, kivat lapset, kiva ystävä. Sumplin omat työvuoroni, kieltäydyin deiteistä ja olin paikalla sovittuun aikaan. Siellä, heidän kotonaan, hän vasta tiedotti, ettei jaksakaan mennä nyt iltavuoroon kun oli paha olo vaan vaihtoi vuoroa.
Tajuan, että se oli ehkä oikea päätös ja ettei sitä tietysti voinut tietää edellisenä päivänä, mutta oisko voinut koodata??? Eikä odottaa, että olen heillä eteisessä. Ärsytti, että olin raahautunut sinne erikseen ja nähnyt vaivaa, että olin vapaana. Jo puol tuntia aiemmin ilmoitus olisi ollut parempi, en olisi maksanut bussilippua enkä mennyt sinne, kun muuallekin olisi ollut menoa.
minusta tosi epöhuomaavaista, mikäteidän mielipide?