Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorta ei kiinnosta kotityöt!

Vierailija
06.09.2020 |

Hän on ainokainen lapseni, 10 vuotta. Ja ei kiinnosta kotityöt... Hän on tehnyt kotitöitä jo kuusivuotiaasta ja kyllä taitaa osata ihan itse laittaa ne astiat siihen astianpesukoneeseen, mutta ei niin ei. Kaverit kiinnostavat aina enemmän kuin perhe.

Ja tähän perheeseen kuuluu tytär, minä, lapsen isä, minun äiti, minun veli, isän sisko, isän siskon mies ja heidän yksi lapsi, koira.. Asutaan kaikki kahdeksan ihmistä saman katon alla + koira.

Miksi tyttöä kiinnostaa just kaikki muut paitsi meidän auttaminen? Kouluunkin lähtee mieluummin kuin haluaa puhua perheen kanssa.... Eilenkin kysyin, että mikä mättää, mutta sain vastaukseksi, että KAIKKI. No, mikä tolla tytöllä on, kun joutuu kaikki vastaukset puristamaan irti! Mitä voin tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kolhoosi tässä on kyseessä?! Todella erikoista ja mielestäni kuulostaa muutenkin tosi oudolta, ai asuu "vaan" 6 aikuista ,voi luoja ! 

Vierailija
22/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen lapsi vielä hahmota siivoamista samalla tavalla kuin aikuinen. Tuon ikäiselle annetaan vain pieniä kotiaskareita ja selkeän ohjeet siihen mitä pitää käytännössä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, ap valittaa kun 10 v lapsi ei tee kotitöitä, heh heee. Sen ikäinen saa olla vielä lapsi ja kyllä saa kotityöt tehdä se muu jengi jotka siellä asustaa. Ole sit vasta huolissasi jos ko.tenava on murkku ikäinen 15 - 17 v eikä tee vielä mitään kotitöitä , sit voitkin ihmetellä että miten sitä nyt kaikki muu kiinnostaa ku pestä tän kokosen jengin vessoja !! 

Mun hemmetin tytär ja se typerä miehen siskon poika varmaan suunnitelevat vastaiskua tai jotain typerää. Miksi ne eivät tajua auttaa meitä aikuisia!

Tänään illalla aion kyllä tehdä puhuttelun tyttärelle, että eikai he ole puuhailleet tämän pojan kanssa jotain yhdessä, koska kuulin just äsken, että ne karkasivat yhdessä metsään. Tai eivät ehkä ihan karanneet, mutta lähtivät yhdessä metsään.

Ap

Vierailija
24/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa lapsuudessani (70-luvulla) lapset tekivät osansa kodin siivouksesta. Siivosimme siskoni kanssa aina kerran viikossa yläkerran, ja muitakin pieniä kotitöitä. Eikö nykyisin lasten tarvitse enää tehdä mitään kotiaskareita?

Vierailija
25/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. Ketä aikuista kiinnostaa kotityöt? Lapsi ja varsinkaan tytär ei ole mkään ilmainen piika. Kodinhoito kuuluu vanhemmille eikä lapsille. Someta vähemmän ja nakita myös isä isallustumaan kotitöihin.

Varsinkaan tytär?

Yleensä pojat saavat elää kuin oellossa koska ne hehheh ovat poikia. Kukaan ei ahdistele niitä kotitöillä jos perheestä löytyy tytär. Joten varsinkin tyttöjen pitää saada käydä rauhassa koulua eikä joutua piikomaan kotonaan.

Höpö höpö, kyllä minua ahdisteltiin kotitöillä, itse asiassa tein erilaisia töitä varmasti moninkerroin samanikäistä siskoani enemmän. Ideologia tuntuu sumentavan monen naisen ajattelun ja havaintokyvyn...

Vierailija
26/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa pienille hartioille? Ehkä hänkin odottaa, että jokainen siivoaa omat sotkut, eikä pistetä pienintä piiaksi.

Tästä minä juuri puhuin. Kun tytär haluaa syödä omassa huoneessaan, eikä meidän muun perheen kanssa. "Jostain" syystä, jota ei halua kertoa. Menee kohta hermot.

Kaiken kukkuraksi hän jättää ne astiat sinne huoneeseen eikä tuo niitä takaisin keittiöön!

Ap

Vierailija
27/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 v nuori ?!! No ei todellakaan ole vielä mikään nuori, pikku lapsi vielä. Mutta mites sua ap kiinnostaa itseäsi kotityöt? kysyn vaan. Ja entä sitä muuta ns.perhettä jotka siellä majailee ? Sääliksi käy tuota pikku lasta jos patistetaan tollasen porukan jälkiä järkkään ja siivoomaan! 

Kaikki täällä MIELESTÄNI siivoavat omat sotkunsa, mutta kun perus kotityöt, jota kaikki normaalit ihmiset tekevät, niin ne jäävät aina hänellä sivuun.

Ja ei minua niin kovin paljoa kotityöt kiinnosta, mutta teen oman osuuteni. Ja jos joku ei tee tässä huushollissa omaa osuuttaan, se HEITETÄÄN PIHALLE! Mutta kun tämä mun tytär heitettäisiin kadulle asumaan, mutta hän on lapsi niin ei tietenkään.

Miten saisin hänet kiinnostumaan kotitöistä!

Ap

Vierailija
28/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 14v joka ei ole ikinä siivonnut edes omaa huonettaan. Ei se kyllä mitään muutakaan tee. Se asuu luonani 5 tähden majoituksessa ja aamiaisenkin saa sänkyyn. Ei sitä saa tekemään mitään.

Vierailija
29/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kolhoosi tässä on kyseessä?! Todella erikoista ja mielestäni kuulostaa muutenkin tosi oudolta, ai asuu "vaan" 6 aikuista ,voi luoja ! 

Ei ole mikään kolhoosi vaan perhe, joka on muodostunut pienistä palasista suureksi palaksi.

Kyllä, täällä asuu "vaan" kuusi aikuista ja kaksi lasta. Mitä sitten?

Ap

Vierailija
30/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa lapsuudessani (70-luvulla) lapset tekivät osansa kodin siivouksesta. Siivosimme siskoni kanssa aina kerran viikossa yläkerran, ja muitakin pieniä kotitöitä. Eikö nykyisin lasten tarvitse enää tehdä mitään kotiaskareita?

Tää saa mut raivon partaalle!

Tietenkin hänen PITÄISI tehdä hemmetin kotityöt ja muut perheenjäsenet varmaan heivaisivat hänet pihalle, jos hän olisi aikuinen! Mutta kun hän on lapsi niin pihalle heittämistä ei voi edes ajatella.

Mutta en halua käyttää väkivaltaakaan, koska se joka käyttää tässä kodissa väkivaltaa niin heitetään pihalle, joten ei voi pakottaa. Hän voi vaan sanoa, että EI ja silloin hän lähtee ovesta ulos ja palaa takaisin illalla. Ärsyttävää.

Ap

Vierailija
31/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tyttärestä on tullut äitiään fiksumpi.

Vierailija
32/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, tämä ei kuulosta ihan normaalien ihmisten touhulta, sorry nyt vaan..

Vierailija
33/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, ap valittaa kun 10 v lapsi ei tee kotitöitä, heh heee. Sen ikäinen saa olla vielä lapsi ja kyllä saa kotityöt tehdä se muu jengi jotka siellä asustaa. Ole sit vasta huolissasi jos ko.tenava on murkku ikäinen 15 - 17 v eikä tee vielä mitään kotitöitä , sit voitkin ihmetellä että miten sitä nyt kaikki muu kiinnostaa ku pestä tän kokosen jengin vessoja !! 

Mun hemmetin tytär ja se typerä miehen siskon poika varmaan suunnitelevat vastaiskua tai jotain typerää. Miksi ne eivät tajua auttaa meitä aikuisia!

Tänään illalla aion kyllä tehdä puhuttelun tyttärelle, että eikai he ole puuhailleet tämän pojan kanssa jotain yhdessä, koska kuulin just äsken, että ne karkasivat yhdessä metsään. Tai eivät ehkä ihan karanneet, mutta lähtivät yhdessä metsään.

Ap

Hyvällä tehty trollauskin on taitolaji.

Vierailija
34/34 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa pienille hartioille? Ehkä hänkin odottaa, että jokainen siivoaa omat sotkut, eikä pistetä pienintä piiaksi.

Tästä minä juuri puhuin. Kun tytär haluaa syödä omassa huoneessaan, eikä meidän muun perheen kanssa. "Jostain" syystä, jota ei halua kertoa. Menee kohta hermot.

Kaiken kukkuraksi hän jättää ne astiat sinne huoneeseen eikä tuo niitä takaisin keittiöön!

Ap

Jos haluaa olla poissa aikuisten silmien alta, niin voisiko mieltä painaa jokin muu kuin kotityöt? Miten perhe dynamiikka toimii, vältteleekö kaikkia aikuisia, jotain tiettyä erityisesti, kieltäytyykö kaikesta vai vaan kotitöistä? Minusta käytös on huolestuttavaa ja silloin ei äiti saa menettää hermoja, vaan pitäisi keksiä keino saada puhumaan mikä mieltä painaa. Ei lapset, huom lapset, välttämättä osaa esim jonkin pahan tapahtuman jälkeen käyttäytyä aikuismieleen välttämättä fiksusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan