Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asuntokaupassa tarkoittaa, että myyjä saa ottaa muita tarjouksia vastaan?

Vierailija
15.10.2013 |

Jätettiin tarjous asunnosta. Ei mennyt läpi. Nyt myyjä on tehnyt vastatarjouksen, joka on voimassa 2 päivää. Pitäisi selvitellä raha-asioita. Nyt huomasin, että vastatarjouksessa lukee että myyjä saa ottaa muitakin tarjouksia vastaan.

Onko minulla siis kiire vastata? Jos tähän väliin ehtii joku muu, niin pitääkö hänen maksaa se sopimussakko minulle vai kumoaako tuo lause, että saa ottaa vastaan muitakin tarjouksia? Sit tietty, kun minä olen hyväksynyt tuon tarjouksen, niin sit joutuis maksamaan, mut kysyn siis, että joutuuko tässä huomenna vaikka maksamaan?

Menipä sekavaksi, toivottavasti tajusitte.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myyjä ei ole hyväksynyt teidän tarjousta, niin hän saa toki vaikka myydä asunnon toiselle. Vasta kun tarjous on hyväksytty, niin sopimussakkovelvoite syntyy. 

Jos te hväksytte sen vastatarjouksen, niin sitten ei voi enää myydä asuntoa toiselle ilman sopimussakkoa. 

Vierailija
2/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä saa paremman tarjouksen, hän voi myydä asunnon . Vain jos olet maksanut varausmaksun (ei tartte olla suuri), ei myyjä voi hyväksyä muita tarjouksia ennen kuin ilmoitat, otatko vai jätätkö. Jos jätät, saat varausmaksun takaisin. Jos taas otat, niin varausmaksu lasketaan osaksi maksamaasi hintaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarkoittaa sitä että vaikka myyjä on tehnyt sitovan vastatarjouksen niin hänen ei tarvitse palauttaa, jos tulee toinen tarjous , vaan se jää jonoon

Vierailija
4/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:07"]

Jos myyjä saa paremman tarjouksen, hän voi myydä asunnon . Vain jos olet maksanut varausmaksun (ei tartte olla suuri), ei myyjä voi hyväksyä muita tarjouksia ennen kuin ilmoitat, otatko vai jätätkö. Jos jätät, saat varausmaksun takaisin. Jos taas otat, niin varausmaksu lasketaan osaksi maksamaasi hintaa. 

[/quote]

Tarkoitatko varausmaksulla käsirahaa? Asioiden ymmärtämistä auttaa oikeiden termien käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi