Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin otan yhteyttä kun papaseulontakutsua ei tule?

Vierailija
06.09.2020 |

Tajusin äskettäin, etten ole saanut kutsua papaseulontaan, vaikka olen ikäni puolesta seulontavuorossa. Toki korona vaikuttaa tähän joukkoseulontaan, mutta mistä lähden kyselemään asiaa? Asun HUS-alueella. Muutin tälle alueelle 2 vuotta sitten, joten ei ole tietoa miten asia on yleensä hoidettu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mulle tuli kutsu muutama päivä sitten ja synttärini loppukuusta. En usko, että menen.

Vierailija
2/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole saanut kutsua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis HUSin alueella asun.

*1*

Vierailija
4/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat syntymäajan perusteella. Mulla oli aika viikko synttäreiden jälkeen.

Vierailija
5/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni täytti 30 heinäkuussa eikä ole tullut kutsua. Minä sain kutsun heti saman kuun aikana (helmikuu). Vaikuttaako korona näihin? Mietin jo silläkin, että ystävällä todellakin asiaa gynelle. Sairaalassa eivät tutkineet gynegolokisesti koska sanoivat, että se seulontakutsu tulee pian joka tapauksessa niin saa sitten hoidettua asian.

Vierailija
6/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta. Synttärit on lokakuun lopussa, joten odotellaan. Valmiiksi annettu aika tuskin sopii, mutta kai sen saa sitten muutettua.

Vierailija
7/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta. Synttärit on lokakuun lopussa, joten odotellaan. Valmiiksi annettu aika tuskin sopii, mutta kai sen saa sitten muutettua.

Juu saa. Voit käydä missä vaan Huslabin pisteessä, jotka noita seulontoja ottavat, ei siis tarvitse käydä just siinä kodin lähellä.

Vierailija
8/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä semmoiseen haluat, minä en menisi vaikka saisin kutsunkin, olen perinyt ajat.

Kai tajuat että ollasesta turhasta ronklauksestahan niitä pöpöjä sinne sisälläsi saat, ne on se todellinen riski.

Itse menisin gynekologisi toimenpiteisiin ainoastaan jos kokisin että alapäässä tai tuolla sisällä on joku vialla, en ihan vain muuten vain varmuuden vuoksi, kun ne muutkin.

Tähän mennessä ei ole tarvetta ollut.

n46

Vierailija
9/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinyt=perunut

n46

Vierailija
10/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tulee varmasti kohta. HUS on muuttanut käytäntöä. Ennen kutsu tuli heti alkuvuodesta ja oli koko vuosi aikaa käydä papassa. Nyt kutsu tulee syntymäpäivän perusteella ja lähete on voimassa lyhyemmän ajan. Olisikohan ollut 3 kuukautta.

Itselläni oli viime vuonna kontrolli ja ehdin itsekin jo huolestua, että miksi kutsua ei tule.

Vierailija
11/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni täytti 30 heinäkuussa eikä ole tullut kutsua. Minä sain kutsun heti saman kuun aikana (helmikuu). Vaikuttaako korona näihin? Mietin jo silläkin, että ystävällä todellakin asiaa gynelle. Sairaalassa eivät tutkineet gynegolokisesti koska sanoivat, että se seulontakutsu tulee pian joka tapauksessa niin saa sitten hoidettua asian.

Koronan vaikutusta varmaan tämä? Luultavasti keväällä ei kutsuja lähetetty ja nyt sitten joudutaan purkamaan sumaa.

Vierailija
12/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni eka kerta ohi, en saanut kutsua. Olen keväällä syntynyt ja muutin kesällä HUS alueelle niin en sitten saanut ollenkaan. Tästä siis muutama vuosi jo.

Vierailija
13/13 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on salainen osoite, niin pitää itse olla yhteydessä, että kutsuvat testiin. Vantaalla on sellainen mainio Maisa, jossa voi laittaa viestiä terveydenhuollolle, jos vaikka tällainen asia askarruttaa. Vastaavat yleensä heti seuraavana päivänä. Jos satut asumaan Vantaalla.