Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaunut: Teutonia vai Emmaljunga city cross

Vierailija
15.10.2013 |

Tilaan tänään vaunut nettikaupasta. Liikkeessä kävin tutkimassa niitä ja Teutonian malleista joko Prestige, Be you tai Mistral S olisi valintani. Myyjä suositteli myös Emmaljunga City crossia. Olen lyhyt (158 cm) enkä halua liian isoja ja korkeita vaunuja, koska ne näyttävät isoilta omin mittoihini. Teutonia Prestige on aika korkea malli makuuni. Kahdessa muussa Tuetonian mallissa taas on kääntyvät etupyörät, joiden toimivuudesta en ole varma talviolosuhteissa. Asun kaupungissa, mutta talvellakin pitää päästä vaunuilla liikkeelle säällä kuin säällä, koska meillä ei ole autoa. Kotikatumme auraus ei aina tapahdu aamupäivän aikana. Mitä mieltä, mikä näistä malleista olisi paras kaikissa maastoissa mutta myös kaupungissa? Saako Emmaljungan vaunuja mistään nettikaupasta (esim. ulkomailta) edullisemmin kuin liikkeestä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä kommenttien perusteella Teutonian Prestigeen ja niihin ilmakumipyörät. Kiitos tuosta kommentista koskien kääntyviä etupyöriä lumessa. Vaikka Mistralissa ja Be Youssa on heittoaisa, jolloin isommat pyörät saa eteen, niin luulen silti että joutuisi raivaamaan lunta edestä niillä yksillä isoilla pyörillä ja takana tulevat tiellä olevat pikkupyörät. Keskitalven vauva kun on tulossa, niin lumessa eteenpäin pääsemisellä on väliä. Meillä oli aiempien lasten ollessa pieniä myös Teutoniat, joista tykkäsin, ja taidan päätyä samaan. Silloin ei ollut ilmakumipyöriä, mikä vähän harmitti talvella, mutta muuten todella hyvät vaunut. Emmaljungat olivat vähän raskaan oloiset kun tutkin niitä kaupassa ja jos mistään ei saa niitä alennuksella, melko hintavat verrattuna Teutonioihin saksalaisesta nettikaupasta.

ap

Vierailija
2/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli taannoin vertailu jossa Emmaljunga todettiin kirkkaasti jälleenmyyntiarvoltaan parhaaksi merkiksi. Jos siis se merkitsee jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Myös täällä vaunut pian hankinnassa ja kokemukset erityisesti Teutonia Prestigestä ja Emmaljunga City Crossista kiinnostaisivat! Haussa vaunut, joilla aloittajan kuvaamalla tavalla pärjäisi talvisissakin olosuhteissa eli tarpeeksi tukevat renkaat, mutta vaunujen koko mielellään kompaktimmasta päästä...

Vierailija
4/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungaa ei saa netistä ostettua eikä niitä kannata ostaa ulkomailta, koska silloin ei takuu toimi. Siinä säästää muutenkin parhaimmillaan muutaman kympin. Emmaljungan toimitusajat ovat usein aika pitkät eikä vaunuja seisoteta liikkeissä. Niitä voi joutua helposti odottamaan 1-3kk. 

Vierailija
5/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan suosittele kääntyviä etupyöriä talveksi, niillä ei päässyt viime talvena(kaan) Helsingissä yhtään mihinkään, hyvä kun tavallisilla ilmakumipyörillä pääsi.

Vierailija
6/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Teutoniat ovat kyllä paljon pienemmät ja kevyemmät kuin Emmaljungat, mutta tämä vaan omien ja kaverien vaunujen vertailua, jollain mulla ehkä faktatietoa. Suorastaan rakastan Teutonioitamme, ei mitään valittamista. Ketterät ja mun makuun mukavan pienet (itse olen 163 cm). Makuutilaa silti vaikka 3-vuotiaalle. Meillä Prestiget.

Vierailija
7/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistralit on varmaan muuten vähän matalammat. Prestiget kuitenkin sikäli paremmat, että vaunuja pystyy paremmin mielestäni tasapainottamaan vaihtamalla istuinosan suuntaa eikä heittoaisan suuntaa (paitsi tietysti poikkeustapauksessa).

Vierailija
8/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin kamalat mummovankkurit.

Vierailija
9/11 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:55"]

Kummatkin kamalat mummovankkurit.

[/quote]

Mitkä sinun mielestä eivät ole mummovankkurit? Bugaboota mietin myös, mutta kun pitäisi olla sellaiset isot pyörät, joilla pääsee joka paikkaan eikä jää kinokseen kiinni. Siksi en halua siroja pikkuvaunuja, jotka ehkä esteettisesti olisivat kivat.

ap

Vierailija
10/11 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 23:23"]

Keskitalven vauva kun on tulossa, niin lumessa eteenpäin pääsemisellä on väliä.

[/quote]

Voithan ostaa Teutoniaan vaihdettavat, akseliin kiinnitetyt talvipyörät. Vaihto käy käden käänteessä (toisin kuin Emmaljungan kohdalla, jolloin joutuu viemään vaunun liikeeseen "renkaidenvaihtoon".). Voi vaikka päivän mukaan vaihdella: talvipyörillä ulos lenkille, näppärillä pikkupyörillä kauppakeskukseen.

Vierailija
11/11 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Brion Smile-vaunut, ja niissä kääntyvät etupyörät saa lukittua helposti. Tosi hyvä toiminto kun vaunuttelee sekä ulkona, että sisällä esim. kauppakeskuksissa. Muutenkin voin suositella tätä vaunua.