Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa mulle uraneuvontaa, työkkäristä en sitä saa, koska en ole työtön!

työmyyränen
06.09.2020 |

Läheisteni kanssa olen jutellut paljonkin, heitä jo kyllästyttää työasiani. Mutta haluaisin nyt ihan ulkopuolisten näkemyksiä.

Vaihdoin työtä alkukesästä. Aiemmassa paikassa olin yli 5 vuotta ja itse työstä pidin, mutta työilmapiiri oli aika karmea. Aiempi työ oli itsenäistä ja olin hyvä siinä mitä tein.

Nykyinen työni on asiakaspalvelutyötä, en ole koskaan elämäni aikana tehnyt niin asiakaspalvelukeskeistä työtä kuin nyt. Toisaalta haluankin kehittää sosiaalisia taitojani, mutta toisaalta asiakaspalvelu tuntuu rankalta ja osin vaikealta. En tunne itseäni kovin luontevaksi asiakaspalvelutilanteissa.

Opiskelen nyt lyhyttä vuoden ammattitutkintoa uuden työni tukemiseksi.
Uudessa työssä on hyvänä puolena, että työmatka on nopea ja hyvien kulkuyhteyksien päässä kotoa. Lisäksi työ on päivätyötä ja paikka on vakituinen.

Olen jotenkin usein ahdistunut ja mietin työkuvioitani. En ole nykyisessä työssäni mielestäni kovin hyvä, se ei ole sillä lailla luontevaa mulle kuin aiempi työni oli. Työkaverit tosin ovat sanoneet, että työ on sujunut multa ihan hyvin. Mitään pahoja virheitä en ole tehnyt, mutta en myöskään loista.

Pitäiskö sitä harkita jotain muuta? Mielessä onkin aloja, jotka EHKÄ sopisivat paremmin. Tai sinnitellä ja odottaa että totun ehkä nykyiseeni vai meneekö fiilis vaan huonommaksi ajan saatossa...

Ajatuksia? Työasiat pyörii jatkuvasti mielessä, joten ihanaa jos joku jaksaa pohtia hetken tätä tilannettani ja kommentoida.

Olen jo nelikymppinen ja

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko löydettävissä alkuperäisen työn kaltaisia työpaikkoja, joissa olisi parempi työilmapiiri? Jos siis ongelma oli siinä kyseisessä yrityksessä/paikassa eikä itse alassa?

Töissä jatkuvasti epämukavuusalueella toimiminen on tosi kuluttavaa. Varsinkin asiakaspalvelu on intensiivistä. Eli jotain sinun kannattaa varmasti tehdä, mutta tee se harkiten ja rauhassa ettet jää tällaisena korona-aikana työttömäksi. Tai joudu ojasta allikkoon, kuten tässä edeltävässä työpaikanvaihdoksessasi.

Nykyisessä työpaikassa oli sinulle monia muita etuja, onko siellä mahdollisuus tehdä muunlaisia työtehtäviä?

Vierailija
2/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko löydettävissä alkuperäisen työn kaltaisia työpaikkoja, joissa olisi parempi työilmapiiri? Jos siis ongelma oli siinä kyseisessä yrityksessä/paikassa eikä itse alassa?

Töissä jatkuvasti epämukavuusalueella toimiminen on tosi kuluttavaa. Varsinkin asiakaspalvelu on intensiivistä. Eli jotain sinun kannattaa varmasti tehdä, mutta tee se harkiten ja rauhassa ettet jää tällaisena korona-aikana työttömäksi. Tai joudu ojasta allikkoon, kuten tässä edeltävässä työpaikanvaihdoksessasi.

Nykyisessä työpaikassa oli sinulle monia muita etuja, onko siellä mahdollisuus tehdä muunlaisia työtehtäviä?

Periaatteessa on jonkinlainen mahdollisuus löytää aiemman kaltaista työtä. Niitä työpaikkoja on vain vähän, koska teknologian kehittäminen vähentää työpaikkoja alalla. Ongelma oli juurikin työpaikan karmeassa ilmapiirissä, ei itse alassa. 

Nykyisessä työpaikassani mun ei ole mahdollista tehdä muunlaisia tehtäviä, ellen sitten hanki lisäkoulutusta. Työpaikka on pieni ja teen siellä kaiken mahdollisen omaan koulutukseeni sopivan työn. Toisaalta työnantaja on itsessään suuri ja voisin tietysti kysellä siirtoa muualle toisenlaisiin tehtäviin. 

Kiitos kun jaksoit vastailla. Täytyy jättää nämä asiat mietintämyssyyn. :)

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso puoli vuotta - vuosi nykyistä ennen kuin vaihdat. 

Joskus uusi työ tuntuu alkuun hankalalta ja epäluontevalta, jos on ihan erityyppistä kuin olet ennen tehnyt. Kun opit, saattaa helpottaa. 

Vuoden päästä jo näet kannattaako lähteä vai jäädä. 

Odottele siis rauhassa vielä. 

Vierailija
4/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea, koska mulla on jo vastaus pelkän otsikon perusteella. Kuulitko liittoon? Ainakin meidän liiton palveluihin kuuluu myös uraneuvonta.

Vierailija
5/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttitalot antaa uravalmennusta, mutta se maksaa. Hinta on ihan hyvä firmalle, mutta yksityishenkilölle aika tyyristä. Se on siis noin 800e+alv per tapaaminen. Ja mistäkö tiedän, no kun teen sitä työkseni.

Vierailija
6/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä jotenkin liian kunnianhimoinen ja vaativa itseäsi kohtaan? Vähän siltä vaikuttaa, että ei sinulle riitä se, että olet työssä "hyvä" vaan haluaisit suorastaan loistaa.

Siinä tapauksessa sitten jatkat uuden työn etsimistä. 

Jos nykyinen työnantaja muuten miellyttää, mutta et koe nykyistä asiakaspalvelua omaksesi, voisit tiedustella mahdollisuutta siirtyä muihin tehtäviin ja saada lisäkoulutusta vaikka työn ohessa.

Vierailija
7/7 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpsykologi. Teillä voi kuulua se työterveyden palveluihin.