Kuinka usein voi juoda alkoholia lihomatta?
Tarkoitan siis, että onko kerran viikossa liikaa? Ja minkälaisilla määrillä paino pysyy samassa.
Kommentit (13)
Mä joi reilut viisi vuotta päivittäin, olutta ja viiniä. Laiha olin, vasta lopettamisen jälkeen lihoin.
Aina
Ammattilaiset ei syö, joten n. 300vrk/vuosi
Mä oon saanu joskus lihotettua itseni alkoholilla 10 kg js naama oli pyöreä pulla
Juon joka päivä saunaoluen. Metsurin hommissa kuluu sen verran energiaa että ei ole pelkoa lihomisesta.
Se on ihan evvk jos ja kun alkoholista lihoo. Maksakin luultavasti sanoo kohta poks. Laillisia päihteitä on vain yksi niin ei voi kuin juoda kohti sitä loppua.
Juonu kaljaa joka vkoloppu noin 4 vuotta ja paino noussut joku 20kg...Tietty maistuu krapulassa ruoka ja limut. Muina päivinä syön terveellisesti mutta eipä se auta.
Aivan älyttömiä nämä kysymykset! Kokonaisuus ratkaisee. Alkoholissa on paljon kaloreita.
Alkkikset ei välttämättä enää syö, tai ravinto imeydy kun sisuskalut on paskana. Tiedän sekä lihavia että luikkuja alkkiksia, mutta ap ei varmastikaan tarkoita tätä.
Jos syöt ravintolassa aterian jossa on vaikkapa 600 kilokaloria, on siinä veden kera syötynä just se 600. Jos juot kaksi isoa lasillista punaviiniä (24 cl) on atreiassa nelisensataa kalora enemmän, eli yhteensä nautit tuhannen kalorin edestä.
Jos jätät tuon 400 kaloria muita viikon syömisistä pois, et liho.
Mitä suurempi alkoholiprosentti sitä enemmän kaloreita koska alkoholi on liki puhdasta energiaa. Myös mitä makempi alkoholijuoma on kyseessä sitä enemmän kaloreita. Jos siis otat vielä jälkiruan kanssa yhden desin likööriä, saat siitä vielä sellaiset 380 kaloria lisää.
Tässä linkki Alkon sivuille, jossa on alkoholilaatujen energiapitoisuudet:
https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-kalorit
"Kerran viikossa" ei kerro mitään nautittujen kilokalorien määrästä! Paljonko se on ja mitä laatua?
Viisi makeaa siideriä 3,33 desin pullossa tekee yhteensä tuhat kaloria! Siinä saa muutamastakin ruoka-annoksesta nipistää, että tuo tulee kuitattua.
Yksi pullo kuivaa valkoviiniä (7,5 dl) tekee 450 kaloria. Kerro vähän mitä tuo "kerran viikossa" pitää sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholissakin on kaloreita
No shit Sherlock! Alkoholi on etanolia ja etanolia käytetään myös polttoaineena. Energiaa = kaloreita on tuohottomasti.
En kysynyt alkoholismin näkökulmasta tuota kysymystä, vaan siitä, että kun joskus haluan juhlissa ottaa pari lasillista, että kuinka paljon se vaikuttaa lihomiseen. En juo makeita litkuja. Kuivat siiderit ja olut on mun juttu. Juon myös viiniä, mutta ei oo mun ykkösvaihtoehto.
Ap
Jos otat ruokavalioksesi drunkorexian, niin lähes rajattomast saat juoda ilman pelkoa lihomisesta.
Vaikka joka päivä ja paljon. Kovimmat juopot ovat laihoja kavereita. Syömisestä se lihominen on kiinni.
Olut tietysti erikseen, se lihoittaa ja muut sokerilitkut. Syöt vain vähemmän, jos juot.