Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheaa kuka voi nyky-Suomessa hylätä pikkuvauvan penkille :(

Vierailija
15.10.2013 |

Menee vaan pahempaan suuntaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ihmeen takia mietitään ensimmäisenä ''nuorta äitiä''? Anteeksi vaan, mutta tuollainen yleistäminen on loukkaavaa. Olen nuori äiti ja erittäin kiintynyt poikaani, tekisin kaikkeni että lapsellani on hyvä olla ja olen valmis vaikka kuolemaan hänen puolestaan. Että kyllä nyt on taas niin ''nuoret äidit'' niin vastuuttomia ja hohhoijjaa.. Ei se ole siitä iästä kiinni! Se voi olla vaikka joku himpskutin keski-ikäinen elämään kyllästynyt idiootti joka jätti vauvansa, ei saa heti leimata, että kyseessä olisi nuori äiti! Terveisin Rakastava nuori äiti

Vierailija
22/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta ja oksettavaa.

Kyllä jokainen Suomen kansalainen varmasti saa viimeistään raskausaikana tietoonsa, ettei lasta ole pakko pitää vaan yksi puhelu sossulle riittää ja lapsi haetaan saman tunnin aikana.

t. lapsestaan itse vapaaehtoisesti luopunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkkyä sattumaa että tämä tapahtui tänään juuri kun työkaveri sai kuulla oman lapsensa kuolleen.

Vierailija
24/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:37"]

Ja minkä ihmeen takia mietitään ensimmäisenä ''nuorta äitiä''? Anteeksi vaan, mutta tuollainen yleistäminen on loukkaavaa. Olen nuori äiti ja erittäin kiintynyt poikaani, tekisin kaikkeni että lapsellani on hyvä olla ja olen valmis vaikka kuolemaan hänen puolestaan. Että kyllä nyt on taas niin ''nuoret äidit'' niin vastuuttomia ja hohhoijjaa.. Ei se ole siitä iästä kiinni! Se voi olla vaikka joku himpskutin keski-ikäinen elämään kyllästynyt idiootti joka jätti vauvansa, ei saa heti leimata, että kyseessä olisi nuori äiti! Terveisin Rakastava nuori äiti

[/quote]

Ei sinun tarvitse puolustella heikkouksiasi. Aikuinen ei ota asioista näin henkilökohtaisesti varsinkaan kun on kyse ajanvietteenä käydystä keskustelusta.

Vierailija
25/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:38"]

Kyllä jokainen Suomen kansalainen varmasti saa viimeistään raskausaikana tietoonsa, ettei lasta ole pakko pitää vaan yksi puhelu sossulle riittää ja lapsi haetaan saman tunnin aikana.

[/quote]Miksi oletat, että lapsen äiti olisi raskausaikana käynyt neuvolassa? Yhtä hyvin kyseessä saattaa olla koko raskauden salannut kotisynnyttäjä.

Vierailija
26/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen unohtanut meidän kuopuksen asuntoesittelyyn. Autoa pakatessa huomasin ja palasin hakemaan. Piiskatkaa minut.

Vierailija
27/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinä oletkin parempi ihminen, amen.

Vierailija
28/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:27"]Menee vaan pahempaan suuntaan.[/quote]

Olenko oikeassa, että sinä olet myös niitä, jotka paheksuvat abortin tehneitä? Niin tai näin, aina väärinpäin?

Vierailija
29/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se että vauva on jätetty myöhään illalla ulos vajavaisessa vaatetuksessa kertoo siitä että vauvan on haluttu paleltuvan yön aikana kuoliaaksi, siis jos jättäjällä on yhtään ajatus juossut niin tajuaahan jokainen ettei 2,8 kg vauva selviä yöstä pikkupakkasessa. 

Vierailija
30/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:47"]

[/quote]

Sinä oletkin parempi ihminen, amen.

[/quote]

ei nyt ihan aiheesta, mutta ei minulle ainakaan kukaan ole tätä raskausaikana kertonut. Kaksi kertaa olen asialla ollut.

Hiljaiseksi vetää pienen kohtalo, onneksi hänet löydettiin. Voi vielä saada ehjän ja onnellisen lapsuuden, toivottavasti hänelle löytyy turvallinen ja välittävä koti pian.

Vierailija
31/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:54"]

Minusta se että vauva on jätetty myöhään illalla ulos vajavaisessa vaatetuksessa kertoo siitä että vauvan on haluttu paleltuvan yön aikana kuoliaaksi, siis jos jättäjällä on yhtään ajatus juossut niin tajuaahan jokainen ettei 2,8 kg vauva selviä yöstä pikkupakkasessa. 

[/quote] Näkyvälle paikalla hylkääminen kertoo mielestäni siitä, että vauva on jätetty löydettäväksi. Jos olisi ollut tarkoitus tappaa lapsi, olisi lapsi todennäköisesti hylätty metsään tai santamontuille, joista joku koiranulkoiluttaja olisi tämän joskus mahdollisesti löytänyt...

Vierailija
32/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän abortin vastustajat sanovat tähän tapaukseen?

Vierailija
33/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva löydettiin klo 23.30 eli todella myöhään. Iltavuorosta kotiin tullut nainen löysi vauvan. Mitäpä jos tuolla naisella olisi ollut päivävuoro? Vauva olisi voinut ihan yhtä hyvin löytyä vasta seuraavana aamuna.

Puoli kahdeltatoista arki-iltaisin ei välttämättä ole ihmisiä ulkona lainkaan. Aivan törkeä heitteillejättö siis. Vauvan olisi voinut hyvin jättää sosiaaliviranomaisille tai vaikka naapuriin, ei yksin ulos satunnaisen ohikulkijan armoille.

Vierailija
34/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 14:19"]

Vauva löydettiin klo 23.30 eli todella myöhään. Iltavuorosta kotiin tullut nainen löysi vauvan. Mitäpä jos tuolla naisella olisi ollut päivävuoro? Vauva olisi voinut ihan yhtä hyvin löytyä vasta seuraavana aamuna.

Puoli kahdeltatoista arki-iltaisin ei välttämättä ole ihmisiä ulkona lainkaan. Aivan törkeä heitteillejättö siis. Vauvan olisi voinut hyvin jättää sosiaaliviranomaisille tai vaikka naapuriin, ei yksin ulos satunnaisen ohikulkijan armoille.

[/quote]

On olemassa teoreettinen mahdollisuus, että vauvan hyvänneellä äidillä voi olla vaikkapa synnytysmasennuksen aiheuttama psykoosi. Silloin hän ei välttämättä ole toiminut loogisesti. Toisaalta, kaikki on tässä vaiheessa arvailua, kun emme tiedä tapauksesta enempää. Onnellista asiassa on se, että vauva löytyi ja oli hyvässä kunnossa.

Vierailija
35/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:15"]

Itse olen toiminut sijaisäitinä liki 10v ja voin vain kommentoida, että tuo vaihtoehto oli todellakin vauvalle armelias.

Te ette tiedä (en myöskään minä aiemmin, osannut edes kuvitella) millaisia hirveyksiä juurikin ne omat vanhemmat kykenevät tekemään lapsilleen, jopa ihan vauvoille. Jos ei ois vaitiolovelvollisuutta, minä kertoisin.

[/quote]

Minä voin arvata. Olen uskova, mutta en voi käsittää joidenkin uskovien abortin vastustamis intoa. Toki sikiön kuolema on myös hirveää, mutta vielä hirveämpää on se mitä vauvoille ja lapsille tehdään. Ja kun noista lähtökohdista kasvetaan tarvittaisiin todella paljon tukea. Kun katselee ympärilleen näkee, että ei täällä kyllä lapsia ja nuoria auteta juuri kuinkaan. Kovassa maailmassa on pärjättävä oli tausta mitä vain.

Kaikki jotka auttavat oikeasti lapsia ja nuoria tekevät tärkeintä työtä.

Vierailija
36/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaukaahaettu, mutta ei mahdoton motiivi on se, että kyseessä on ihmiskaupan uhrin vauva.

Vierailija
37/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt jäitä hattuun. Oletko pelannut ristinollaa hissantunnit? Mietipä, kuinka usein näitä tapahtuu. Onko edellinen tältä vuosituhannelta? Ja mietipä, kuinka paljon aikaisemmin näitä hylkyjä tapahtui? Palaa vaikka Minna Canthin aikaan.

Älä nyt ala mitään puurososiologista analyysiä tehdä yhden tapauksen perusteella. Kaipaa vain menneisyyteen, mutta hyväksy se, että sitten näitä tulee enemmän.

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:27"]Menee vaan pahempaan suuntaan.[/quote]

Vierailija
38/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1999 löydettiin kuollut vauva kaatopaikalta. Kuolleen vauvan äiti oli oli +40 vuotias salolainen nainen.

Ja pahempaan suuntaan mennään kun lapsi löydetän elossa kerrostalon pihalta?

Vierailija
39/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on äiti toiminut. Jätti vauvan löydettäväksi. Ei tappanut vauvaa. Ei ehkä jaksanut tai ollut kykeneväinen sossu tätejen jaaritukseen. Ei ehkä ole halukas saamaan apua tai ei halua sitä. Vauva saa kyllä rakastavat vanhemmat. 

Vierailija
40/46 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sä lässytä 29. Poliisikin sanoo että vauva on jätetty löydettäväksi. Vauva on hoidettu hyvin. Fleece peittoon ei palellu. Taatusti vauvan parku olisi herättänyt jonkun alakerran asukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän