Viherkasveista tietävät, mihin sijoittaa huonearalia?
Mikähän tuolle olisi paras paikka? Nyt on ollut ikkunan edessä, missä saa kai liikaa valoa (aurinkoiseen aikaan ohuet verhot edessä) koska isommat lehdet on nuupahtaneet ja jotkin lehdet käpristyneet ja joissain on ruskeita länttejä.
Kommentit (5)
En pysty pitämään hengissä helppohoitoisia kukkia, mutta yksi amazonin lilja on pysynyt sitkeästi hengissä pahoinpitelystä huolimatta. En osaa muuten auttaa kuin että tehokkaimmin saan kukat tapettua, jos huolehdin niistä. Tuo amazoninlilja on hengissä, vaikka olen unohtanut kastella kerran kuukaudenkin putkeen. Multaa en ole vaihtanut koskaan. Tosin se ei minulla kuki kuin max kerran vuodessa ja nyt on pitänyt taukoa muutaman vuoden mutta taas on kukkia tulossa.
Leila Koo kirjoitti:
Käytä tietokoneesi hakutoimintoa. Netissä on paljon tietoa. Jostain syystä en pysty laittamaan palstalle linkkejä.
Ei ihan helpoimmasta päästä huonekasvi.
Olen katsonut, mutta ajattelin että joltain saattaisi kotoa löytyä kyseinen kasvi.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Käytä tietokoneesi hakutoimintoa. Netissä on paljon tietoa. Jostain syystä en pysty laittamaan palstalle linkkejä.
Olen katsonut, mutta ajattelin että joltain saattaisi kotoa löytyä kyseinen kasvi.
Juu, minulla on ollut huonearalia kaksi kertaa. Olen saanut molemmat hengiltä, vaikka olosuhteet ovat kaiken järkeni mukaan olleet ihanteelliset. Myös sopiva ilmankosteus, lempeä hajavalo, oikea multa. Eivät vaan pysyneet hengissä.
Mitä tummemman vihreät lehdet, sitä varjoisammassa viihtyy. Aralia viihtyy sisemmällä huoneessa. Lapsuuden kodissani oli ja viihtyi. Vanha puutalo, ilmanvaihto pelasi, eli viileähköä oli etenkin talvisin. Niukahkosti muistaakseni vettä, mutta suihkuttelua myös. Muuta en muista.