Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mistä rahaa ruokaan

Vierailija
15.10.2013 |

Saan ensi kerran rahaa 1.11 ja siihen asti pitäisi jostain rahaa saada että pärjään pojan kanssa. Lapsilisä tulee 25.10 mutta siitä ei jää kuin muutama euro laskujen jälkeen. Luottotiedot menneet nuoruudessa mutta asiat on hoidettu jo ulosottoon. Eli pikavippejäkään en saa. 100 € tarvisin rahaa jostain että pärjää. Soskusta ei saada rahaa kun tulot ylittyy just sopivasti. Diakoniatyöntekijällä kävin ja sieltä sain toissa kuulle lahjakortteja 40 € edestä ja ihan oli kertaluontonen avustus. Keinot on vähissä

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, melkein sama tilanne. mulla on yks iso naimisissa oleva pamppu, joka antaa mulle seksistä rahaa kerran kuukaudessa. sen helpompaa rahaa ei oo, mutta en jaksa enää sitäkään.

Vierailija
2/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rahat eivät riitä ruokaan, jos tulorajasi ylittyy toimeentulotuen suhteen? Mihin raha menee? Alkoholiin, koirien ruokaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppajonoon, diakonityö kyllä varmasti auttaa uudestaan, kun hätä on :) Lainaa vanhemmiltasi? Lainaa kaverilta? Myy tavaraa?

Vierailija
4/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny uudestaan diakonian puoleen. Onko sulla jotakin arvokasta, jota voisit myydä? Tai pantata?, koruja? Tietokone? Tv?. Kerää pulloja ja palauta niitä (oon ite tehnyt tätä joskus kun rahat loppu), soppajonot, myllypuro, hursti,...  Onko sulla vanhemmat elossa? Pyydä niiltä ruokaa? Että toisivat peruselintarvikkeita: jauhoja, makaroonia, rasvaa, kaurahiutaleita, purkkihernekeittoa, kananmunia, jauhelihaa paketin. Kerää omenoita ja muita marjoja, mitä vielä löytyy itsellesi ruuaksi. Käy koululla, koulun keittiössä ja kerro tilanteesi ja pyydä ylijääviä ruokia itsellesi ja lapsillesi. Jos yhdestä koulusta ei anneta, mene toiseen kouluun. Käy lähikaupassa ja kerro tilanteesi. Ota lapsesi mukaan. pyydä parasta ennen-tuotteita ja vanhaa leipää, ... kannattaa ainakin kysyä. Pyydä kavereiltasi. Tutuilta. Jos lapsesi ovat päiväkodissa, pyydä päiväkodin keittiöstä, ylijäävää ruokaa itsellesi.

Vierailija
6/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vielä sosiaalitoimistolta, heillä voi olla tyyli, että eivät kerro kaikkia pykäliä. Ota yhteyttä sosiaalivirkiailijan pomoon jso virkailija panttaa tietoja.

Diakoniatyön piiriin vielä uudestaan, lapselle on pakko saada ruokaa.

Yritä noista ensin. Jos asut pääkaupunkiseudulla ja et saa noista apua voin tuoda ainakin hiukan  ruokaa johonkin seurakuntaan sinulla ja lapsellesi. Yritä ensin ja sovitaan sitten paikka jos ei onnistu.

Vierailija
7/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää suppilovahveroita ja myy niitä. Onko sulla mitään kirpparilla myytävää vai oletko jo myynyt kaiken?

Vierailija
8/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene viinaan ei tupakkaan eikä edes lääkkeisiin!

Vierailija
9/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos vastauksista. Kaikkeni oon jo tehnyt. Se mihin olemattomat rahani olen laittanut niin ei kuulu kenellekkään pätkän vertaa. Äitini on juoppo ja isä kuollut! Suskit on työttöminä ja velikin joutui työttömäksi. Mutta jos tälle yhdelle kulta lusikka perseessä syntyneelle vittu päälle yritän mahdollisen asiallisesti vastata..niin ostin talvirenkaat! Kyllä mä mielellään ajelen kunnon renkailla lapseni kans! Ja vauvakin vielä mahassa! On se helevetti kumma juttu että kun neuvoa kysytään niin suurinpiirtein haukut saa naamalle! Että sen takia on rahat byt loppu kuulle tiukilla!

Vierailija
10/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistolla voi olla sellaisen pykälä, että poikkeustapauksessa voi saada avustusta ennaltaehkäisevänä toimeentulona. Et kerro syytä miksi olet tilanteessasi, mutta jotta lapsesi saa ruokaa voi olla mahdollista saada toimeentulotukea kertaluontoisesti. Oletko lyhentänyt jotakin lainaa ja siksi ei ole rahaa?

Vierailija
11/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oke mitään lainoja kun kaikki olen maksanut..osamaksullakaan kun ei nuita renkaita saanut ostettua. Mut kiitos vastauksusta. Jätän asiani nyt tähän 

Vierailija
12/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä.

Käy diakoniassa uudelleen. kerro tilanteesi, sieltä voidaan auttaa.

Apua voidaan antaa uudelleen.

Käy sosiaalitoimistossa uudelleen.

Ruokaa on pakko saada teille.

Entä MLL:n paikallistoimisto? Kysy sieltä myös. Niillä on joskus ollut Eu-ruokakasseja jakelussa. Tsemppiä!

Vierailija
13/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko siis yh? Ja käyttänyt jo viime viikolla tulleet elarit? Eikö lapsen isä auta?

Vierailija
14/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla pitää olla auto? Mulla ei ole koskaan ollut autoa/eikä korttia vaikka olen koko ikäni tehnyt töitä enkä ole penniäkään saanut sos.tukia.

Vierailija
15/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 09:17"]

Mutta kiitos vastauksista. Kaikkeni oon jo tehnyt. Se mihin olemattomat rahani olen laittanut niin ei kuulu kenellekkään pätkän vertaa. Äitini on juoppo ja isä kuollut! Suskit on työttöminä ja velikin joutui työttömäksi. Mutta jos tälle yhdelle kulta lusikka perseessä syntyneelle vittu päälle yritän mahdollisen asiallisesti vastata..niin ostin talvirenkaat! Kyllä mä mielellään ajelen kunnon renkailla lapseni kans! Ja vauvakin vielä mahassa! On se helevetti kumma juttu että kun neuvoa kysytään niin suurinpiirtein haukut saa naamalle! Että sen takia on rahat byt loppu kuulle tiukilla!

[/quote]

Kuulostat ihan Johannalta. Onko Albertinkadulla sähköt jo?

Vierailija
16/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kaivanut jo kaapit ja pakastimet? Löytyiskö sieltä jotain?  ja seuraavan kerran kun saat rahaa, niin osta perussetti ruokaa (puurohiutaleita, jauhoja, kuivahiivaa, iso säkki perunoita, näkkäriä), niillä pärjää pahimman yli.

Vierailija
17/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitibihan kaikkea asiastani kertoa. Mutta niin juin jo aikasemmin kirjotin..niin kiitos vastauksista..jopa ihan kaikista. Minua kun ei tuommoiset piipittäjät haittaa..ja varsinkaan kun eivät tilanteestani tiedä yhtään mitään. Kysyin vain neuvoa! Aikusten ihmisten jutuilta kuullostaa :Db (hankkiutua paksuksi jne. Kuka aikunen hankkiutuu paksuksi..en jaksa välittää..tuommosista lapsellisuuksista!! Myy se auto..millä kuljettaisin lastani isälleen joka toinen viikko..öö..mitkä elarit..alanko minäkin haukjumaan täällä teidän sukulaisia? Jokainen huom jokainen siskoni ja cwljeni on ansiosidonnaisella niinkuin minäkin olin ennen äippälomaa..työllisyystilanne on mikä on..mutta uskokaa tai älkää..kävin äsken suutuspäissäni hakemassa kalevan. Ja siellä oli eilinen posti.. (tuli myöhässä eilen) ja sostoimen päätös. Saan tänään rahaa sieltä. Mietinkin että pakkohan sieltä on jotain saada kun jää vajaaksi tämä kuu..kun sain vain vajaalta 3 viikolta päivärahaa 2 viikkoa sitten. No tämä helpotti kummasti tilannetta. Viuh! Tais "yläkerran" ukko kerrankin kuunnella :) 

Vierailija
18/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oonkin vähällä oppinu toimeen tulemaan. Mutta kun tuo auto on pakollinen oltava ainaskin vielä vuoden..tähänkään en ala sen enempää kertomaan..en olisi uskonutvettä tukea soskusta tippuu. Yhden ainoan kerran olen tukea sieltä aiemmin saanut ja sekin johtui muutosta kun maksoivat yhden kuun takuuvuokran jonka olen itse maksanut vuokranantajalle (sostoimen takuu oli voimassa vuoden. haluan vielä sen sanoa että en ole mikään sostoimen tuilla eläjä. Nyt vaan tuli seinä vastaan kirjaimellisesti.. kiitos kun sain ihan kivojakin vastauksia (asiallisia) :) sosiaalitoimen tukihan on viime sijanen tukitoimi. 

Vierailija
19/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, upeata, että oot saanut tukipäätöksen! Wow! Ihanaa päivää ja iloista mieltä Sinulle. Hyvää syksyn jatkoa.

Vierailija
20/29 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)