Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tupakoivalla äidillä ei ole varaa maksaa päiväkodin xylitolipastilleista?

Vierailija
14.10.2013 |

Summe kuitenkin on vain parin tupakka-askin verran.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapa mulle, että mikä niissä pastilleissa maksaa? Meilläkin on isompi perhe ja joka lapsen pastillit pitää maksaa. Menee useampi kymppi, koska hinta on yli sen 10e

Vierailija
2/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko periaate. Ne kuuluu saada ilmaiseksi - mammoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan kaiken maailman kissanristiäisistä ja myyjäisistä joihin pitää olla aina antamassa rahaa. Sitten niitä retkiä ym. mitä sillä rahalla on aikomus maksaa, ootellaan eikä niitä loppujen lopuksi edes kuulu koko vuonna. Kenen taskuun ne rahat oikein menee?

Vierailija
4/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tupakoitsijalla menee ne rahat tupakkaan. Johan siitä oli tutkimus että tupakoitsijat tinkivät mielummin vaikka lapsen ruoasta kuin omista tupakoistaan

Vierailija
5/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä tiedän kanssa yhden yh-äidin, jolla rahat aina tosi tiukilla PAITSI, jos joku kysyy baariin tai röökit on lopussa. Lapset kyllä kulkevat huonommissakin vaatteissa eikä heidän tarvitse harrastaa mitään, mutta neljän euron kaljatuoppeja äitylillä on kyllä varaa kaataa.

Mun tekisi mieli joskus maksaa tän äidin lapsen päiväkotiaktiviteetit, en usko että voi olla purkautumatta tällaiset jutut lapseen päiväkodissa. Lapsi parka.

Vierailija
6/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mun täytyy kaikki oma elämäni ja harrastukseni lopettaa kun, päivä kodintädit keksii taas jotain lisää vaatia?!? Ei kuule ole kovin helppoa tupakan polttoa lopettaa. Olen sen jo kaksi kertaa itse todennut ja polttanut nyt viimeiset 16 vuotta. Jo yhden tupakan väliinjättäminen saa hermot kiristämään ja suoraan-sanottuna v*ttaa. Kahden lapsen yksin huoltajana on rahat aika tiukassa enkä minäkään vaatteitani muoti liikkeistä osta kun ihan kirppareilta kuten lastenkin. Sen tupakoinnin itselleni kuitenkin suon.

Huono osaisempia on aina helppo syytellä ja kivittää vaikka itsellä olisi peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
7/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 00:11"]

Ai mun täytyy kaikki oma elämäni ja harrastukseni lopettaa kun, päivä kodintädit keksii taas jotain lisää vaatia?!? Ei kuule ole kovin helppoa tupakan polttoa lopettaa. Olen sen jo kaksi kertaa itse todennut ja polttanut nyt viimeiset 16 vuotta. Jo yhden tupakan väliinjättäminen saa hermot kiristämään ja suoraan-sanottuna v*ttaa. Kahden lapsen yksin huoltajana on rahat aika tiukassa enkä minäkään vaatteitani muoti liikkeistä osta kun ihan kirppareilta kuten lastenkin. Sen tupakoinnin itselleni kuitenkin suon.

Huono osaisempia on aina helppo syytellä ja kivittää vaikka itsellä olisi peiliin katsomisen paikka.

[/quote]

Kyllä se peiliin katsomisen paikka on ihan sinulla itselläsi.

Vierailija
8/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oma elämä ja harrastukset = tupakointi?? Voi, voi... eikä se lopettaminen helppoa olekaan, mutta täysin mahdollista. Minäkin tein niin.

Vierailija
9/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 00:13"]

[/quote]

Kyllä se peiliin katsomisen paikka on ihan sinulla itselläsi.

[/quote]

Sinä valitset olla huono-osainen ja näytät vieläpä sitä esimerkkiä lapsillesi. Tuo on juuri sitä sosiaalista alemmuutta joka periytyy. 

Häpeäisit. Tupakasta pääsee eroon jos tosissaan tahtoo. 

T. 21 vuotta poltin ja lopetin. 

Vierailija
10/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Voi voi. Mitenköhän me tupakoimattomat pidämme hermomme? Minusta kun tuntuu että juuri tupakoivilla on aina pinna kireällä.

Vierailija
11/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi typeryksillä on tapa yleistää. Tupakoin ja on kuule varaa maksaa mitä vain. Tunnen ei tupakoivia köyhätaskuja.

Vierailija
12/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 06:40"]

Sinä valitset olla huono-osainen ja näytät vieläpä sitä esimerkkiä lapsillesi. Tuo on juuri sitä sosiaalista alemmuutta joka periytyy. 

Häpeäisit. Tupakasta pääsee eroon jos tosissaan tahtoo. 

T. 21 vuotta poltin ja lopetin. 

[/quote]Aivan, alemmissa yhteiskuntaluokissa tupakointikin on yleisempää... Sekä koulutustaso että tupakointi on myös aika vahvasti perinnöllistä.

Vierailija
13/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yh-äippä tuossa taannoin valitteli rahapulaansa, johon heitin että et ole ajatellu säästää lopettamalla tupakointia. Vastaus oli tiukka ei ja jäätävä hiljaisuus, aivan kuin olisin pyytänyt myymään maksan tai sydämmen elinluovutuksena.

Vierailija
14/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset jotka väittävät että tupakointi on vaikea lopettaa on itseasiassa niin heikko tahtosia että keksivät aina ihan minkä syyn tahansa että voi jatkaa tupakointia. Esim. toi yksikin vastaaja kun selittelee että yhdenkin tupakkatauon/tupakan imuttamisen poisjääminen niin pistää hermon kireelle, onko päässä siis vikaa kun noin hermot menee eikä edes tahdota tosissaan lopettaa tupakointia.

Vierailija
15/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en maksaisi tai ostaisi lapselleni xylitolipastilleja koska ne ovat humpuukia. Lääketieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet, että xylitoli ei suojaa hampaita niillä alhaisilla pitoisuuksilla mitä on pastilleissa tai hammastahnassa. Heikkoon suojaavaan vaikutukseen tarvitaan jo huomattavan korkeita pitoisuuksia, joita ei löydy mistään hampaidenhoitotuotteista.

En siis osta humpuukituotteita, joita hypetetään Suomessa sen vuoksi että xylitolin käyttö suunhoitotuotteissa taisi olla alunperin aikalailla suomalainen idea ja sen vuoksi sitä voimakkaasti markkinoidaan täällä. Sama uskomus on ikävä kyllä levinnyt hyvin muuallekin markkinavoimien toimesta.

Vierailija
16/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huumeriippuvaisella äidillä ei ole varaa maksaa lapselle polarn o pyre talvihaalaria?

Miten juopolla ei ole varaa ostaa ruokaa?

Miten Molo haalareita ostavalla pissiksellä ei ole varaa maksaa luottokortin lyhennyksiä?

Voiha näitä miettiä, mutta mitä se hyödyttää?

Vierailija
17/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta pääsee eroon tahdonvoimalla yhdistettynä vaikkapa korvaustuotteisiin. Jokainen, joka muuta väittää, on väärässä tai ei ole tosissaan HALUNNUT lopettaa. Siitä yleensä on kyse, tahtomisen puutteesta.

Vierailija
18/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa urpot mussuttamaan tupakoinnissa tuolla tosielämän puolella ja omalla naamalla. Muuten tupruttelen nautinnolla ja naurrrrran teille :D

Vierailija
19/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 07:04"]

[/quote]Voi voi. Mitenköhän me tupakoimattomat pidämme hermomme? Minusta kun tuntuu että juuri tupakoivilla on aina pinna kireällä.

[/quote]

Ei tietenkään tupakkaa tarvi hermojen pitämiseen, jos ei ole siitä riippuvainen.

Vierailija
20/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi hermojen takia on tekosyy. Tupakoitsija keksii aina, AINA jonkun hyvän syyn tupakoinnilleen, kuten alkoholistitkin viinan juonnilleen eivätkä näe siinä ongelmaa.

Mietippä sinä tupakoitseva äiti, kuinka usein olet laittanut tupakan lapsen edelle?

"odota äiti käy äkkiä tupakalla ja sen jälkeen tulen leikkimään"

"äiti käy äkkiä tupakalla ja sitten laitan ruokaa sinulle"

Ei se tupakalla käynti niitä hermoja rauhoita, huomasin sen itse lopetettuani tupakan polton. Pelkkiä tekosyitä, väittävät tupakoitsijat mitä tahansa.

Ja tiedän mistä puhun, poltin itse viisitoista vuotta ja nyt ollut puoli vuotta savuttomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi