Naiset! Miksi olette susia toisille naisille?
Maailma näyttäytyy yleensä suht ankeana paikkana minulle, ja olen tullut tulokseen että se johtuu sukupuolestani. Järjestään kassajonoissakin miesasiakkaat edelläni ja jäljessäni saavat parempaa, hymyilevämpää ja ystävällisempää palvelua kuin minä. Varsinkin naisilta, jos toki asiakaspalvelijoina onkin enemmän naisia. Jos olen liikkeellä isäni tai mieheni kanssa, he saavat ystävällistä ja iloista kohtelua, naiset auttavat jos he tutkivat pysäkillä bussiaikatauluja, heitä tervehditään hymyssä suin minne menevätkin. Minä saan järjestään paljon vakavampaa ja jopa kuivempaa kohtelua osakseni. Itse kyllä mielestäni kohtelen ihmisiä yhtä hyvin sukupuoleen katsomatta. Minusta tämä on outoa. Mielestäni naisten tulisi tukea toisiaan tässä miesvaltaisessa maailmassa.
Kommentit (29)
En ole huomannut tätä Suomessa, mutta esimerkiksi naapurimaa Virossa naiset toimivat näin ihan avoimesti.
Täällä asiakaspalvelijat ovat päinvastoin muuttuneet ystävällisempään suuntaan.
Höpsö. Mä en välitä ihmisistä ihan sukupuoleen katsomatta.
En ole huomannut tuollaista ilmiötä.
Enpä tosin olekaan mitenkään erikoisen kiinnostunut nyysäämään ihmisten reaktioita sen enempää minuun kuin muihinkaan. Viihdyn joka tapauksessa kaikkein parhaiten yksin omassa seurassani.
Kyse on nokkimisjärjestyksestä. Ei sinänsä liity sukupuoleen muuten kuin sen kautta, että jos naiset ovat. arvoasteikossa alimpana, he painavat toisiaan alaspäin. Itse en ole aikuisena juuri kokenut tuollaista, kun liikun yleensä paikoissa, joissa naiset ovat hyvin tasa-arvoisia. Jokainen tarvitsee jonkun alapuolelleen, mutta etenkin huonossa ja epä-oikeudenmukaisessa ympäristössä.
Tämä juuri. Kateus nostaa päätään ja alkaa todellinen kieroilu. Itsellä oli tällainen "kaveri" joka ajan yötä näytti todellisen luonteensa kun aloin menestymään työelämässä, siitä alkoi mustamaalaaminen ja juoruilun, tekeytyi uhriksi. Vaan eipä onnistunut,kukaan lopulta häntä uskonut. Onneksi sain paremman työtarjouksen toiselta paikkakunnalta ja jäi tämä "kaveri".
Ja todellakin sinkkunainen on varatuille naisille mitä suurin epävarmuuden tuoja, ihan kuin kaikki sinkut olisi sinkkuja vain syystä että voivat vikitellä niitä varattuja miehiä
Vierailija kirjoitti:
Siksi että vihaat naisia. Vaikka käyttäytyisin miten, et muuta käsitystäsi. Mielestäsi kohtelen sinua aina väärin sukupuoleni takia. Katson sinua väärin, puhun sinulle väärin, en puhu sinulle vaikka pitäisi.
Lyhyesti sanottuna: sinulla on päässä vikaa kun syytät puolta maapallon väestöä. Vika ei ole täysin sinun. Yhteiskuntamme rohkaisee tuollaista ajattelua.
No ei pidä kyllä ollenkaan paikkaansa. Kyllä sen jokainen näkee, hymyileekö toinen vai ei esim. Kuten sanoin, kyllä jotkut naiset kohtelevat mua hyvinkin, eli erotan kyllä sen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä edes nähnyt ap:n kuvaamaa naisten johdonmukaista ilkeilyä toisilleen. Olen siis itsekin nainen ja pyrin kohtelemaan ihmisiä sukupuolesta riippumatta ystävällisesti. Useimmiten minua kohdellaan ystävällisesti takaisin. Joskus törmää tietysti johonkin yksittäiseen kiukkuiseen naiseen (tai mieheen), mutta en ole huomannut, että hänenkään ärhentelynsä olisi suunnattu yksinomaan toiselle sukupuolelle.
Omien kokemusteni perusteella sanoisin tuota myytiksi, että naiset olisivat susia toisilleen.
Olet ehkä kaunis nainen. Naiselta vaaditaan se, jotta saisi hyvää kohtelua. Miehiltä ei vaadita hyvännäköisyyttä samalla tavalla. Itse olen tavis nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä edes nähnyt ap:n kuvaamaa naisten johdonmukaista ilkeilyä toisilleen. Olen siis itsekin nainen ja pyrin kohtelemaan ihmisiä sukupuolesta riippumatta ystävällisesti. Useimmiten minua kohdellaan ystävällisesti takaisin. Joskus törmää tietysti johonkin yksittäiseen kiukkuiseen naiseen (tai mieheen), mutta en ole huomannut, että hänenkään ärhentelynsä olisi suunnattu yksinomaan toiselle sukupuolelle.
Omien kokemusteni perusteella sanoisin tuota myytiksi, että naiset olisivat susia toisilleen.
Olet ehkä kaunis nainen. Naiselta vaaditaan se, jotta saisi hyvää kohtelua. Miehiltä ei vaadita hyvännäköisyyttä samalla tavalla. Itse olen tavis nelikymppinen.
Mä olen keskiverto avmammaa paremman näköinen, ja olen varma että suurin osa muiden naisten ilkeilystä johtuu nimenomaan siitä, kun olen vastakkaisen sukupuolen suosiossa. Varsinkin työpaikalla.